Ką daryti, jei netiko internetu užsakyta dovana?

  • Teksto dydis:

Didžiosios metų šventės kiekvienam iš mūsų atnešė gausybę dovanų. Kaip elgtis, jei dovana netinka arba nepatinka? Europos vartotojų centro specialistai pataria – jei prekė buvo užsakyta internetu, jūs turite teisę per 14 dienų nuo prekės gavimo dienos grąžinti nenurodydami priežasties, sumokant tik prekės siuntimo atgal išlaidas. Pinigai jums turi būti grąžinti ne vėliau kaip per 30 dienų. Įsidėmėkite kaip turite elgtis, norėdami grąžinti internetu užsakytą prekę.

Ar galiu internetu užsakytą prekę, kurios noriu atsisakyti, tiesiog palikti pašto skyriuje? Ne, jūs turite atsiimti prekę ir informuoti pardavėją, kad norite atsisakyti internetu sudarytos sutarties.

Kaip turiu pranešti pardavėjui, kad noriu grąžinti prekę? Informuoti pardavėją turite užpildę specialią pardavėjo parengtą formą (jei yra toks dokumentas) arba kitu būdu (rašytine forma), pavyzdžiui, elektroniniu paštu. Pardavėjai dažniausiai savo tinklapyje nurodo prekių grąžinimo tvarką, ši informacija turi būti nurodyta su pardavėju sudarytoje sutartyje.

Jei šiandien pranešiau pardavėjui, kad noriu grąžinti prekę, ar turiu ją grąžinti tą pačią dieną? Prekę nebūtina išsiųsti tą pačią dieną, tačiau ji turi būti grąžinta nedelsiant, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jūsų pranešimo apie sutarties nutraukimą.

Kas turi padengti prekės grąžinimo išlaidas? Pardavėjas privalo padengti išlaidas jei tai nurodyta sutartyje. Kitu atveju už prekės grąžinimą teks sumokėti jums. Jei prekių negalima išsiųsti atgal paštu, o pardavėjas iš anksto jūsų neinformavo, kiek kainuos prekės grąžinimas, jūs neprivalote padengti grąžinimo išlaidų.

Ar galima grąžinti visas internetu užsakytas prekes? Negalima grąžinti supakuotų CD ar DVD, kontaktinių lęšių, kosmetikos ir panašių prekių, taip pat jei prekė buvo pagaminta pagal specialų pirkėjo užsakymą, todėl prieš užsisakydami prekę pasidomėkite jos grąžinimo galimybėmis.

Ar pirkėjas atsako už prekę, jei prekė dingo grąžinimo metu? Tai priklauso nuo šalies, kurioje registruotas pardavėjas, teisės, tačiau dažniausiai pardavėjas atsako už dingusias ar sugadintas prekes, nebent jūs pats pasirinkote prekių pristatymo kompaniją.

Kaip elgtis, jei gavau prekę, kuri yra visiškai kitokia nei užsakiau? Ar ją reikia grąžinti? Per kokį laikotarpį? Tokiu atveju įvyko klaida, apie kurią turite nedelsiant informuoti pardavėją, tačiau pranešimo terminui nėra nustatytas konkretus laikotarpis. Jūs turite grąžinti prekę pardavėjui ir šis privalo jums pristatyti jūsų užsakymą, taip pat padengti visas susijusias išlaidas.

Gavau daiktą, kurio neužsakiau. Ar turiu jį išsiųsti atgal? Informuokite siuntėją apie gautas prekes. Jei pardavėjo adresas nenurodytas ant siuntos, atidarykite paketą ir suraskite sąskaitą, kurioje bus nurodyti siuntėjo duomenys. Nesiųskite paketo, nebent pardavėjas įsipareigoja padengti siuntimo išlaidas.

Ar galiu grąžinti daiktą, jei jį naudojau? Taip, naudotos prekės gali būti grąžinamos, tačiau pardavėjas turi teisę atskaičiuoti tam tikrą sumą už prekės vertės sumažėjimą.

Jei prekę internetu užsisakėte iš ES šalyse, Norvegijoje ar Islandijoje registruotų pardavėjų ir problemų negalite išspręsti patys, kreipkitės pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai patarimus ir pagalbą vartotojams teikia nemokamai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių