Ką daryti, jei pardavėjas nepristato internetu įsigytos prekės?

  • Teksto dydis:

Kasmet augant internetinės prekybos populiarumui, svarbu prisiminti, ką kiekvienam žmogui garantuoja teisės aktai. Ką daryti, jei pardavėjas nepristato internetu įsigytos prekės ar negrąžina už ją sumokėtų pinigų? Išvengti keblių situacijų ir prireikus geriau apginti savo teises gali padėti kelios pagrindinės taisyklės. Apie tai papasakojo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovė Goda Aleksaitė.

– Internetinė prekyba auga. Ką reikėtų žinoti, kaip apsisaugoti ir kokios yra svarbiausios taisyklės?

– Iš tiesų, perkant internetu esame net labiau apsaugoti, nes fizinėje parduotuvėje perkant gali daiktą apžiūrėti, pasimatuoti, o internetinėje prekyboje praktiškai visus daiktus, kuriuos įsigyjate, galima sugrąžinti.

Negalima grąžinti individualiai pritaikytos prekės, pavyzdžiui, megztukas su jūsų vardu. Taip pat greitai gendančios prekės, pavyzdžiui, eglučių ar gėlių puokštės grąžinti negalima.

Grąžinant prekes galioja klasikinė dviejų savaičių taisyklė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Pasitaiko, kad pirkėjas įsigyja prekę iš įmonės, kuri neegzistuoja, nusiperki iš kažko, kartais tai būna net ne Europos Sąjungos šalių tiekėjas. Ką tuomet daryti? Ar taip nutinka dažnai?

– Deja, nutinka, nes yra didžiosios prekybos platformos, kuriose pirkėjai pasiklysta. Su trečiosioms šalims, deja, mums sunku apginti mūsų vartotojus. Pradžioje, kaip mėgstu sakyti, skaitykite, nes tinklapyje turi būti nurodyti konkretūs kontaktai, kokia įmonė valdo ir pardavinėja prekes. Jeigu nematote šios informacijos, susisiekite nurodytu kontaktu. Nepasitikėkite. Pasižiūrėkite, kokie yra kitų žmonių atsiliepimai. Bet šioje vietoje taip pat reikia neapsigauti dėl dirbtinio intelekto, žiūrėti, kokiu vardu ir pavarde rašo, o gal anonimas komentuoja, nes yra tokių sukčiautojų, kurie apsimeta, bet yra sukurti platformos šeimininkų. Svarbu įjungti kritinį protą ir pasižiūrėti kitų vertinimus.

– Vis dėlto, neretai nutinka, kad žmonės įkliūva į internetinių sukčių, netikrų platformų pinkles. Kodėl taip nutinka?

– Žvelgiant į statistiką, negauname tiek daug nusiskundimų dėl fiktyvių operatorių ir platformų. Tai yra pavieniai atvejai.

– Vienas iš būdų, kaip galima patikrinti, yra pristatymo terminas. Koks jis yra?

– Oficialus Civilinio kodekso įtvirtintas 30 dienų terminas. Įprastai prekė gaunama daug anksčiau. Taip, reikia pasižiūrėti, per kiek laiko garantuoja pristatymą ir labai tiksliai užfiksuoti.

Svarbu įjungti kritinį protą ir pasižiūrėti kitų vertinimus.

– Ką daryti, jei žinomas pardavėjas, adresas, bet per 30 darbo dienų prekė vis tiek negauta? Kreiptis į Vartotojų teisių tarnybą?

– Iš pradžių reikia kreiptis į pardavėją ir jeigu jis neatsako, nereaguoja per 14 dienų, tuomet galite kreiptis į Vartotojų tarnyba ir ieškosime kelių. Ar taikiai išspręsti konfliktą, ar kreiptis į Europos vartotojų centrą, į kitas Europos Sąjungos valstybes. Kartais net kreipiamės į trečiąsias valstybes, su kuriomis turime dvišalius susitarimus.

 – Impulsyviai įsigytas prekes taip pat galima grąžinti?

 – Taip, kokybiškos, nepatikusios prekės gali būti grąžinamos. Išskyrus individualias ir greito vartojimo. Turime 14 dienų apmąstymams, bet reikia turėti omenyje ir pažiūrėti, kaip padengiamos siuntimo išlaidos – pirkėjo ar pardavėjo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių