- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Trečiadienį Vyriausybė pritarė automobilių taršos mokesčiui, tačiau ar teks jį mokėti, nuspręs Seimas. Šį reguliarų mokestį siūloma įvesti nuo 2023 metų. Skaičiuojama, kad vidutiniškai tektų mokėti po 138 eurus. Vėliau šis mokestis didėtų, praneša LNK.
„Nėra taip, kad visi artimiausiu metu persėsime į elektromobilius. Jie Lietuvoje yra per brangūs, mes esame naudotų automobilių importo šalis, ne naujų automobilių. Bet mes tikrai galime pasirinkti mažalitražius, mažiau taršius automobilius. Lietuva visoje Europoje yra išskirtinė, kad neturi tokių mokesčių. Kai kur, pavyzdžiui, Danijoje, sumokama dviguba, triguba kaina už taršų automobilį. Tai yra ne mano, kaip aplinkos ministro, projektas. Yra tarptautiniai įsipareigojimai“, – kalbėjo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Kai kurie Lietuvos vairuotojai įsitikinę: automobilių taršos mokesčiai – per dideli.
„Mano „Prius“ išmeta nedaug CO2. Pakankamai pigiai. Viskas tvarkoje, išgyvensime. Bet su geromis mašinomis valstybė pavažinėti neduos. Jei atlyginimai bus kaip Vokietijoje ar Olandijoje, tai sumos negąsdina, bet jei tokie, kaip Lietuvoje, man atrodo, baisoka. Jei senas žmogus gyvena kaime, tai jam bus sunku“, – tikino vienas vairuotojas.
Ką, jie man lėktuvą nemokamai pasiūlys su elektriniu varikliu, kad man būtų aktualu keisti automobilį?
„Ieškojau internete formulės, kaip galima bandyti apskaičiuoti tą taršos mokestį, kad būtų aiškiai suprantama, bet man nepasisekė. Žinau, kad reikės mokėti taršos mokestį pagal automobilio svorį, variklį, pavarų dėžę. Skaičius yra nesveikai didelis. Ką, jie man lėktuvą nemokamai pasiūlys su elektriniu varikliu, kad man būtų aktualu keisti automobilį? Žinoma, kad ne. Esu tikrai nusivylęs, manau, kad ne vien aš nusivylęs. Čia visa Lietuva yra nusivylusi“, – antrino kitas.
„Galvoju, kad čia yra nesąmonė, žmonių apiplėšinėjimas. Tikrai nereikia jokio mokesčio. Už mano automobilį reikės sumokėti apie 300 eurų į metus. Čia nemaži pinigai, Lietuvoje žmones tiek neuždirba, kad tiek mokėtų už taršą. Galvoju, kad tikrai nereikalingas mokestis“, – šnekėjo gyventojas.
„Vertinu teigiamai. Tai yra tam tikras skatinimas įsigyti naujesnį automobilį. Bet, iš kitos pusės, ne visi turi galimybę įsigyti naujesnį automobilį, kuris neteršia gamtos. Ne visiems tas dalykas galėtų būti taikomas, arba galėtų būti taikomas su tam tikromis lengvatomis“, – sakė kitas.
„Dvejopi jausmai. Priklauso nuo automobilio. Persėsti į elektromobilius yra protinga mintis, bet tai užims laiko. Jei persėstų bent trečdalis žmonių, neužtektų elektros energijos, stotelių, būtų visiškas košmaras“, – svarstė dar vienas vairuotojas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai12
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu11
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje7
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną3
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams2
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...
-
G. Landsbergis Pietų Korėją vadina esmine partnere Indijos ir Ramiojo vandenyno regione
Lietuva mato Pietų Korėją kaip esminę partnerę Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, penktadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM). ...