- Lukas Paškevičius / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirminė tokių sienų funkcija buvo atskirti šalia esančius miestus nuo automagistralių, taip pat slopinti automobilių skleidžiamą triukšmą. Nuo šiol tokios sienelės dar ir gamins saulės energiją, gaudys saulės spindulius ir tieks energiją šviečiantiems kelio ženklams. Beje, tokią saulės elektrinę sumontuoti užtrunka vos vieną dieną, o prieš mėnesį toks sprendimas buvo pristatytas ir geležinkelio pervažose. Taigi, panašu, kad ateityje tiek keliaujant traukiniu, tiek keliaujant į pajūrį su automobiliu, gali būti, kad nereikės valstybei taupyti elektros, nes automagistrales apšviesime elektros energija, kuri bus gauta iš saulės modulių.
„SoliTek“ vadovas Julius Sakalauskas plačiau pakomentavo apie tai, kaip veiks saulės moduliai ir kur bus naudojama čia surinkta energija.
– Kas tai per technologija?
– Tai yra pirmoji saulės elektrinė įmontuota šalia greitkelio į garso atitvarus.
– Dažniausiai saulės elektrines matome ant žemės, jos nuožulniai žiūri į saulę, taip pat ir ant stogų. Šios atrodo visai kitaip, nes yra pakreiptos į saulę. Tai nėra įprastas sprendimas?
– Taip, tai novatoriškas būdas išnaudoti infrastruktūrą keliais aspektais. Garso sienelė atlieka keletą funkcijų: apsaugo nuo greitkelio garso šalia gyvenančius gyventojus ir tuo pat metu generuoja elektros energiją. Ir kadangi saulės jėgainė sumontuota vertikaliai, o ne optimaliu kampu į saulę, ji energiją generuoja ryte ir vakare. Kadangi saulės moduliai yra dvipusiai, ji veikia iš abiejų pusių. Tai tiek ryte, tiek vakare, kada elektros energija yra brangiausia rinkoje, sienelės ją generuoja.
– Ar užteks elektros energijos, kad būtų aprūpintas artimiausios gatvės apšvietimas?
– Šis pilotinis projektas yra 20 kilovatų, tai užima apie 50 metrų pačios sienelės. „Via Lietuva“ naudos šią elektros energiją elektroniniams kelio ženklams užmaitinti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Jeigu ateityje norėtume apšviesti automagistralę, nes keliaujant vakare automagistralės šviesos dažnai būna išjungtos dėl taupymo. Ar būtų įmanoma ir kiek reikėtų tokių modulių, keliaujant nuo Vilniaus iki Klaipėdos, kiekvienoje sienelėje įrengti saulės elektrines?
– Šio pilotinio projekto tikslas ir yra parodyti, jog tokia technologija yra įmanoma. Visose esamose sienelėse galima pakeisti užpildus į saulės elektrines arba naujai statomuose iš karto projektuoti ir statyti su saulės jėgaine, skirta kelių apšvietimui ir ne tik. Ši elektros energija ateityje gali būti panaudojama elektromobilių įkrovimui, panaudojant kartu baterijas, sukaupiant per dieną sugeneruotą elektrą, ją naktį galima naudoti arba apšvietimui, arba elektromobilių įkrovimui, įvairiai.
– Ar tarša ir dulkės yra problema? Galbūt sumažėja saulės modulių efektyvumas?
– Ne, kadangi jie sumontuoti vertikaliai. Lietaus Lietuvoje turime nemažai, tai jo pilnai pakanka tam, kad nuplautų saulės modulius ir efektyvumas dėl to nekrenta.
– Sprendimas valstybei, sprendimas verslui kol kas ateityje. Ar galima tikėtis, kad mes savo namų kiemuose, turėdami galbūt ne tokias aukštas tvoras, galėsime taip pat įmontuoti saulės modulius?
– Taip, tai yra vienas iš variantų ir valstybei tai yra išties naudingas dalykas, investuojant į infrastruktūrą, turėti dvigubą naudą, nes kaina pačios senelės yra tiktai 20 proc. didesnė negu tai būtų paprasta sienelė. O ji visą laiką jums generuos elektrą ateinančius 30 metų. Tai yra tikrai didelė nauda valstybei ir valstybės įmonėms, ir visiems gyventojams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaip Lietuvos pramonė gali užtikrinti šalies saugumą?2
Parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“ surengtas forumas „Pramonė – valstybės saugumo prielaida“, kuriame aptarta, kaip lietuviška pramonė gali prisidėti prie šalies saugumo ir gynybos. Verslai įsitikinę, ...
-
Kaune prasidėjo šildymo sezonas: šilumos kaina – viena mažiausių Lietuvoje2
Kauno mieste oficialiai pradėtas 2024–2025 m. šildymo sezonas. Centralizuotai šilumą kauniečiams tiekiančios bendrovės „Kauno energija“ pasiruošimas šaltajam metų laikotarpiui buvo sklandus, o šilumos ...
-
SADM: pensijos kitąmet vidutiniškai augs 12 proc. – daliai senjorų didės iki 721 euro3
Kitąmet pensijų augimas vidutiniškai sieks 12 proc. – daliai senjorų vidutinė pensija didės maždaug 73 iki 673 eurų, būtinąjį senatvės stažą turintiesiems – 81 ir pasieks 721 eurus, praneša Socialinės apsaugos ir darbo m...
-
Įspėja kai kuriuos vartotojus: galite likti be ryšio10
Telekomunikacijų paslaugų tiekėjai „Tele2“ ir „Bitė“ planuoja per artimiausius metus visiškai išjungti 3G tinklą ir aktyviai ragina savo klientus užsitikrinti, kad jų įrenginiai ir SIM kortelės pritaikyti 4G ir 5G...
-
Gąsdinanti imigrantų statistika: aukštos kvalifikacijos užsieniečių Lietuva nedomina19
Panašu, kad Lietuva aukštos kvalifikacijos užsieniečių nedomina. Iš pradžių jų žadėjo pritraukti valdžia, net supaprastino tokių darbuotojų įdarbinimo sąlygas. Tačiau iš šiuo metu dirbti į Lietuvą atvykusių d...
-
Remontai jau pradeda įgristi vietos gyventojams: ar Lietuvai pavyks pabaigti kelią link Lenkijos?8
Prie Marijampolės atidarytas dar vienas naujutėlis magistralės „Via Baltica“ ruožas. Viso kelio iki Lenkijos dar teks palaukti. Remontai jau pradeda įgristi vietos gyventojams, sako, kad dirbama lėtokai. ...
-
Vyriausybė nepritaria, kad baigę gyvulininkystę teiktų sveikatos paslaugas su gyvūnais2
Vyriausybė nepritaria, kad baigę gyvulininkystes studijas galėtų teikti sveikatos paslaugas, kurių metu naudojami gyvūnai. ...
-
Seimas svarsto pareigūno pensiją mokėti visiems muitininkams5
Seimas ėmėsi svarstyti projektą, kad į valstybinę pareigūno pensiją galėtų pretenduoti visi muitininkai. ...
-
Tyrimas: penktadalis gyventojų turi būsto paskolą3
Beveik penktadalis (18 proc.) Lietuvos gyventojų šiuo metu turi būsto paskolą, o dar 6 proc. jų tą padaryti planuoja artimiausiu metu, rodo bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausos duomenys. ...
-
Kaune vyks tarptautinė konferencija apie ekologiją
Kauno „Žalgirio“ arenoje šeštadienį vyks tarptautinė konferencija „EKOlink 2024“, jos tema – „Renkuosi ekologišką – keičiu save, keičiu pasaulį“. ...