Lojaliems pirkėjams – banko ar prekybininkų spąstai?

Prekybininkai, mainais žadėdami įvairių nuolaidų, vilioja pirkėjus įsigyti lojalumo kortelių. Tačiau ar tikrai jos visada padedama sutaupyti? Jei turima nuolaidų kortelė susieta su banku, užuot sutaupius, gali tekti atverti piniginę ir dar įveikti 100 kilometrų ar daugiau, kad bankas uždarytų sąskaitą.

Taip nutiko alytiškei M. G. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi). Moteris reguliariai apsiperka prekybos centre „Iki”, todėl ne vienerius metus naudojosi bendra nuolaidų ir banko „Nordea“ kortele „Iki Premija Maestro”, kurią įsigijo prekybos centre įnešusi 50 litų. Ten pat buvo atsiųsta ir atnaujinta kortelė, kai senosios pasibaigė galiojimas, rašo portalas delfi.lt.

Viskas buvo gerai, kol kortelės turėtoja nepanoro jos atsisakyti. Pasirodo, tai ne taip paprasta: banko atstovai tvirtina, kad kortelės įmanoma atsisakyti tik atvykus pas juos, o prekybininkai teigia, kad užpildyti prašymą galima ir prekybos centre. Tad kuo tikėti?

Nesusikalba tarpusavyje?

Lojalumo kortelės panorusi atsisakyti moteris pirmiausia kreipėsi į banką „Nordea“. Jo atstovai tvirtino, kad sąskaitą uždarys tik jai iš Alytaus atvykus į Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius ar Panevėžį, nes kituose miestuose nėra klientų aptarnavimo padalinių. Faksu ar paštu atsiųsti prašymai nepriimami, nes esą būtina identifikuoti klientą.

Apsilankius prekybos centre „Iki” paaiškėjo, kad prašymą galima užpildyti ir čia, tereikia kartu su juo pateikti paso kopija. Moteris taip ir padarė.

Pasak „Iki” Viešųjų ryšių departamento vadovo Valdo Lopetos, gavę pirkėjo prašymą atsisakyti kortelės ir uždaryti banko sąskaitą, jie šiuos dokumentus kartu su pirkėjo paso kopija pateikia bankui. Kortelė yra užblokuojama, o jeigu sąskaita kurį laiką nesinaudojama, ji uždaroma automatiškai.

Tuo tarpu banko „Nordea“ komunikacijos vadovas Vaidotas Cucėnas tvirtino, kad nuo 2010 m. gruodžio mėnesio tokie prašymai prekybos centruose apskritai neturėtų būti priimamai. Pasikeitus tvarkai, prekybos centruose atiduodamos pagamintos kortelės, o jas užsakyti ar atsisakyti galima tik atvykus į banką. Pasak V. Cucėno, dėl didelės darbuotojų kaitos parduotuvėse jie dažnai gaudavo prašymų be asmens dokumentų kopijų, taip pat su pateikta neteisinga informacija, todėl nuspręsta atsisakyti šios paslaugos.

„Išimtiniais atvejais klientas gali palikti prašymą uždaryti kortelę prekybos centre. Dažniausia tai liečia garbaus amžiaus pirkėjus, kuriems sudėtinga atvykti į klientų aptarnavimo padalinį. Tai aktualiausia Marijampolėje, Alytuje ir Visagine gyvenantiems banko klientams“, – kalbėjo V. Cucėnas ir apgailestavo, kad Alytuje gyvenančiai klientei dėl žmogiškosios klaidos banko darbuotojai nesuteikė tikslios informacijos apie tokią galimybę.

Teko atverti piniginę

Tiesa, nors pateikti prašymą atsisakyti kortelės pavyko, tačiau tuo lojalios pirkėjos rūpesčiai nesibaigė. Nepaisant to, kad įsigydama kortelę moteris įnešė 50 litų ir kaskart atsiskaitydama pateikdavo ją kasininkui, per ne vienerius metus ji ne tik nieko nesukaupė, bet dar tapo skolinga bankui pati to nežinodama. Skola – 15,26 lito, ją teko sumokėti.

Iš kur atsirado skola? Bankas nuo 2012 m. gegužės 2 d. kortelės turėtojams taiko 19 litų metinį aptarnavimo mokestį. Kadangi klientė nesinaudojo internetine bankininkyste, apie tai ir nežinojo. Taip pat prieš pakeičiant sąlygas neturėjo galimybės su jomis susipažinti ir nuspręsti, ar nereikėtų atsisakyti kortelės.

Pasak banko „Nordea“ komunikacijos vadovo V. Cucėno, įvertinę, kai ne visi klientai naudojasi internetine bankininkyste, nuo šių metų kovo mėnesio informaciją apie metinio kortelės aptarnavimo mokesčio nurašymą jie klientams siunčia ir trumposiomis žinutėmis, taip užtikrinant, kad juos pasiektų informacija.

„Jeigu klientas nesinaudoja kortele 6 mėnesius nuo jos atnaujinimo dienos, aptarnavimo mokesčio nenurašome ir kortelių neatnaujiname“, – pabrėžė banko atstovas.

Sąlygas turi pranešti iš anksto

Pasak Lietuvos banko Finansinio stabilumo departamento Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus vyresniosios ekonomistės Jūratės Butkutės, Mokėjimų įstatyme numatyta, kad iki bendrosios sutarties sudarymo mokėjimo paslaugų teikėjas mokėjimo paslaugų vartotojui raštu ar naudodamas kitą patvariąją laikmeną nurodo mokėjimo paslaugų teikimo sąlygas. Šios sąlygos turi būti pateikiamos prieš laikotarpį, pakankamą susipažinti ir įvertinti pateikiamą informaciją, iki mokėjimo paslaugų vartotojas įsipareigos laikytis šių sąlygų.

„Mokėjimo paslaugų teikimo sąlygose turi būti nurodytas sutarties galiojimo terminas, teisė nutraukti bendrąją sutartį ir jos nutraukimo sąlygos. Konkrečiai, kokiu būdu gali būti nutraukiama sutartis, Mokėjimų įstatymas nereglamentuoja. Bendrojoje sutartyje taip pat gali būti numatyta, kad mokėjimo paslaugų teikėjui pasiūlius sutarties pakeitimus, mokėjimo paslaugų teikėjas iki pasikeitimų įsigaliojimo gali nemokamai nutraukti sutartį, jei mokėjimo paslaugų vartotojas nesutinka su siūlomais pakeitimais“, – teigė Lietuvos banko atstovė.

Asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ vykdomasis direktorius Kęstutis Kupšys įsitikinęs, kad šis nutikimas tik dar vienas eilinis bankų nelankstumo ir neatidumo klientui pavyzdys.

„Jei taip elgtųsi smulkaus verslo organizacija, tai mes pasipiktintume ir antrą kartą gerai pagalvotume, ar verta dar kartą turėti reikalų su tokia nelanksčia, nepatogumų sukeliančia firma. Tuo tarpu bankų sektoriuje panašios situacijos yra tapusios norma, čia viskas įmanoma. To priežastis? Konkurencijos nebuvimas“, – teigė K. Kupšys ir apgailestavo, kad posakis „Klientas visada teisus“ bankų sferoje, regis, tampa priešingybe – „Bankas visada teisus“.

Prekybininkai nusiteikę skirtingai

Tad kokią lojalumo kortelę rinktis, kad viliantis sutaupyti vietoj to nereikėtų už nuolaidas susimokėti iš savo kišenės?

Vieni prekybininkai siūlo paprastas lojalumo korteles, kurios išduodamos užpildžius anketą prekybos centre. Jos suteikiamos nemokamai ar už simbolinį kelių litų mokestį. Tuo tarpu kiti prekybininkai leidžia pasirinkti pirkėjams: arba paprasta lojalumo kortelė, arba susieta su banko sąskaita.

Pasak SEB banko ryšių su žiniasklaida vadovo Arvydo Žilinsko, prieš metus SEB bankas pristatė mokėjimo kortelę „SEB Mylimiausia MasterCard“, kuri taip pat yra ir banko partnerių – prekybos tinklo IKI, degalinių tinklo „Lietuva Statoil“, restoranų tinklo „Čili“, „Gintarinės vaistinės“ ir prekybos tinklo „Senukai“ – bendra nuolaidų kortelė. Banko mokėjimo kortelę „SEB Mylimiausia MasterCard“ klientai gali užsisakyti ir atsiimti tik banko padalinyje. Pageidaujantieji gauti tik lojalumo kortelę „Mylimiausia“, ją gali įsigyti visose kitų partnerių prekybos vietose.

Prekybos tinklo „Maxima“ atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė teigė, kad jie šiuo metu savo pirkėjams nesiūlo lojalumo kortelių, susietų su kokiu nors banku.

„Tačiau dar turime pavienių klientų, kurie naudojasi seniau išduotomis kortelėmis, susietomis su banku. Nors iš jų jokių pretenzijų nesulaukiame, tačiau juos aktyviai raginame nemokamai gauti paprastą „Ačiū” lojalumo kortelę“, – kalbėjo prekybos tinklo „Maxima“ atstovė.


Šiame straipsnyje: kortelėsbankaiprekybos centrai

NAUJAUSI KOMENTARAI

RM

RM portretas
Gal parašykite bent kartą teisybę, lojalus pirkėjas ar tūpas vartotojas.

sylumininininkas

sylumininininkas   portretas
n x tas bonus card ---sikau as tu wadinamu nuolaidu - pisa smegenis ir tiek

onė

onė portretas
Maxima meluoja sakydama, kad lojalumo kortelę"Ačiū" duoda nemokamai...O kodėl tada už ją reikia mokėti 4,99Lt? Senąją kortelę į naują pakeitė nemokamai, bet ir tą keitimą jie patys susigalvojo...Taigi visur visada pasakoma ne visa tiesa...tai gal tai nėra pirkėjų mulkinimas?
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių