Naujas skandalas dėl sąskaitų už elektrą – permokėta 160 mln. eurų

  • Teksto dydis:

Naujas skandalas dėl sąskaitų už elektrą – elektros vartotojai permokėjo 160 mln. eurų. Plačiau – LNK reportaže.

Kiekvienam vartotojui galutinė elektros kaina susideda ne tik iš pačios elektros energijos, bet ir kaip ji perduodama ir paskirstoma laidais. Valstybės kontrolė skelbia, kad būtent už skirstymo paslaugas lietuviai smarkiai permokėjo.

„Jei skaičiuoti vidutiniškai, tai vienas vartotojas per 2018-2021 m. permokėjo beveik 89 eurus“, – sakė Valstybės kontrolės atstovas Mindaugas Šalčius.

1,8 mln. elektros vartotojų operatoriui ESO per kelerius metus permokėjo 160 mln. eurų.

Visas LNK turinys – vaizdo įraše:

 

 

„Sakyčiau, kad daugokai. Aš ir pati noriu aiškintis. Kuo daugiau namie nebūnu, tuo daugiau elektros prideginu, nors dirba tik vienas šaldytuvas. Televizorius ir kiti prietaisai būna išjungti“, – sakė gyventoja.

„90 eurų siektų kokius penkis mano suvartojimo mėnesius. Valstybės institucijos turėjo tuo rūpintis“, – kalbėjo moteris.

Skirstymo kaina reguliuojama – ją patvirtina Valstybinė energetikos reguliavimo taryba. Permoka susidarė, nes vartotojams nustatytas didesnis tarifas nei realiai ESO patyrė išlaidų.

„Apskaičiuojant paslaugos kainą yra atsižvelgiama į planuojamas sąnaudas. Tai, šiuo atveju, įmonė nepatyrė šių sąnaudų“, – kalbėjo M. Šalčius.

„Ši dalis pinigų turi būti gražinta vartotojams, nes bendrovė jų tiesiog nepanaudojo“, – sakė Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos pirmininkas Renatas Pocius.

Ši dalis pinigų turi būti gražinta vartotojams, nes bendrovė jų tiesiog nepanaudojo.

ESO atsakyti sutiko tik raštu. Sakė, kad permoka jau gražina. ESO, pagal suderintą grafiką su Valstybine energetikos reguliavimo taryba, jau dalimis gražina klientams mokėdama jiems palūkanas.

Auditas skelbia, kad per ateinančius trejus metus vartotojai atgaus vos kiek daugiau nei 6 mln. eurų, o didžioji permokos dalis grįš tik per 15 metų.

„Permoka bus baigta gražinti 2036 m.“, – sakė M. Šalčius.

„Norėčiau neprarasti pinigų“, – sakė senjoras.

„Bijau, ar aš išgyvensiu iki tų metų“, – kalbėjo gyventoja.

„Jei gyventojas nesumoka už paslaugą, tai jam sekantį mėnesį skaičiuojami delspinigiai. Tai nėra teisinga, žmogus neturėtų laukti jokių 15 metų. Ta suma turėtų būti gražinama mėnesio bėgyje“, – sakė moteris.

Reguliuotojas aiškina, kad 15 metų terminas pasirinktas, kad įmonės neištiktų finansinės bėdos, kad nedidėtų skolos.

„Kiekvienais metais kartu su bendrove derinant ilgalaikius planus, taryba vertina, ar nėra galimybių dalį šios sumos gražinti anksčiau“, – kalbėjo R. Pocius.

„Jei permoka bus išmokėta per 15 metų, tai tą permoką infliacija sugrauš iki tokio menko dydžio, kad tai bus nereikšminga. Manau, kad tokiu būdu įmonė išvengs finansinės atsakomybės“, – sakė Seimo ekonomikos komiteto narys Gintautas Paluckas.

Permoką gyventojai gaus per mažesnius elektros tarifus – galutinė elektros kaina bus mažesnė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

keidanskas

keidanskas portretas
Kur Grunskienė,kur teisingoji Šimonytė su nepalaužiamu teisybės ieškotoju tapinu?Kur tie visi žalimai ,šurjevai ir kiti vsd, stt ir vmi stukačiai?Penkta dalis milijardo vidury baltos dienos ir visų akyse nušvilpta ir išsimokėta dividendais!!!Tikrai gera ,,mokytoja''Lietuva,padedanti Ukrainai kovot su korupcija.Visai tai aferai iškilus į aikštę,pagaliau čia ir Stasbūras turėtų atmerkt akis ką toji,,Jauropos sąjungos skambiausioji styga'' su savo bukalauriniu orkestru kokias maliodijas čia grajina.

Anonimas

Anonimas portretas
Kodėl iki 2036 m.? Ką veikia anstoliai?:) Pabandytų eilinis pilietis pasakyti: "Atiduosiu iki 2036 m.":)

matysim juos kaip savo ausis

matysim juos kaip savo ausis portretas
kur tie 15 mln, kur permokėjom už šildymą?
VISI KOMENTARAI 83

Galerijos

Daugiau straipsnių