- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nacionalinė lošimų ir žaidimų verslo asociacija kategoriškai neigiamai vertina vakar Seime priimtas lošimų įstatymo pataisas, kurios neatitinka nei valstybės, nei vartotojų interesų.
Tokiam teiginiui paremti NLŽVA pateikė eilę argumentų raštuose Vyriausybei ir Seimo Biudžeto ir finansų komitetui, kurie buvo ignoruojami, kaip ir STT Antikorupcinio vertinimo išvada. Skambiai lošimų reguliavimo pertvarka pavadintos pataisos yra naudingos tik nuotolinių lošimų organizatoriams.
NLŽVA nuostabą kelia Vyriausybės ir Seimo Biudžeto ir finansų komiteto sprendimai visiškai ignoruoti Specialiųjų tyrimų tarnybos Antikorupcinio vertinimo išvadą, kuri nurodė eilę kritinių trūkumų pataisų reguliavimo pagrįstumo ir korupcinių rizikų prasme. Kelios citatos iš STT išvados:
„Nuotolinių lošimų organizatoriams Įstatymų projektais sukuriamos palankesnės, mažesnę administracinę veiklą sukuriančios sąlygos veiklai vykdyti, nei kitų rūšių – antžeminių – azartinių lošimų organizatoriams...“
„Kai kurios analizuotų teisės aktų nuostatos gali sudaryti sąlygas jas taikyti nevienareikšmiškai, padidinant korupcijos pasireiškimo riziką, todėl siūlome svarstyti jų tobulinimo galimybes.“
Deja, valdančiosios koalicijos partijos, vakar priimdamos pataisas Seime, vadovavosi ne faktais ir argumentais bei viešu interesu, o politinių mainų principu – „mes paremsime jūsų šias pataisas, o jūs paremsite anas mūsų“. Todėl nukentės valstybės, o svarbiausia – interesai vartotojų, kurie bus stumiami link labiau socialiai rizikingų paslaugų.
Įstatymų projekto rengėjai M. Majauskas ir Lošimų priežiūros tarnyba niekada nenurodė jokių faktinių duomenų, kuriais remiantis yra tikslinga koreguoti dabartinį teisinį reguliavimą antžeminiams lošimams. Keičiant veiklos taisykles turėtų egzistuoti faktinių aplinkybių visuma, liudijanti būtinybę tai daryti, kaip antai, kriminogeniniai duomenys, viešosios tvarkos pažeidimai, blogėjanti padėtis B kategorijos automatų salonuose ir lažybų punktuose, lemianti vis didėjantį juose probleminio lošimo augimą, etc. Tokių faktų nėra. Todėl yra absoliučiai neaišku, dėl kokių priežasčių yra inicijuoti šie pakeitimai ir ar jų iniciatoriai realiai vadovaujasi viešojo intereso kriterijais.
Galima teigti, jog priimtiems įstatymo projektams yra būdingas selektyvumas, išsamumo ir teisinio apibrėžtumo stoka, kas yra korupcinės rizikos veiksniai. Jais yra tariamai sprendžiamos menamos problemos B kategorijos automatų ir lažybų antžeminiuose sektoriuose, o realios problemos loterijų sektoriuje nepastebimos.
Lošimų priežiūros tarnybos pristatymuose pateikti paaiškinimai balansuoja tarp visiškos nekompetencijos ir melo. Įdomiausia tai, kad dauguma Lošimų priežiūros tarnybos ir Finansų ministerijos valdininkų dabar aršiai kritikuojamų praeities sprendimų buvo priimti jų pačių. Dabartinis lošimų ir loterijų reguliavimas ir pasekmės yra tiesioginė Lošimų priežiūros tarnybos ir Finansų ministerijos valdininkų atsakomybė, kuria jie apdairiai pasidalino su naujos Seimo kadencijos politikais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rezoliucijos projektas: naudojant dirbtinį intelektą raginama laikytis vienuolikos principų1
Seimui siūloma priimti rezoliuciją dėl dirbtinio intelekto technologijų naudojimo viešajame sektoriuje. ...
-
Pasienyje su Baltarusija vilkikai eilėje gali laukti per 100 valandų6
Šeštadienio rytą Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės postų palaukimo aikštelėse, eilėse stovėjo po 750 transporto priemonių, pranešė Pasienio kontrolės punkto direkcija. Jos skaičiavimu, Medininkų pasieni...
-
Ragina verslus imtis su tvarumu susijusių pokyčių: juos ignoruojantiems – liūdni scenarijai1
Verslams, kurie su tvarumu susijusiems pokyčiams nesiruošia, ekspertai žada nepalankius scenarijus. Anot jų, neįsivertinus įmonės daromo poveikio aplinkai ir žmonėms, nenustačius tikslų tą poveikį mažinti, ilguoju laikotarpiu verslas nebesu...
-
Premjerė sako turinti alternatyvas LSMU, jeigu šis perleistų sklypą „Rheinmetall“7
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad Vyriausybė yra parengusi alternatyvas Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), jeigu šis sutiktų perleisti savo valdomus valstybinės žemės sklypus Radviliškio rajone, kad čia galėtų įs...
-
G. Nausėda teigiamai vertina galimybę pratęsti bankų solidarumo mokestį7
Prezidentas Gitanas Nausėda pozityviai vertina siūlymą pratęsti bankų solidarumo mokestį, kaip vieną iš galimybių ieškant papildomų lėšų gynybai. Taip pat jis tikino teigiamai vertinantis ir pelno mokesčio didinimą. ...
-
Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse11
Penktadienį Kaune atidarytas didžiausias elektromobilių įkrovimo parkas Baltijos šalyse. ...
-
Pasirašytas susitarimas dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbant nuotoliu užsienyje
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė pasirašė bendrąjį Europos Sąjungos (ES) susitarimą dėl socialinio draudimo išsaugojimo dirbantiems nuotoliniu būdu iš užsienio. ...
-
S. Skvernelis: gynybos mokestis gali apimti akcizų didinimą, bet ne kuro
Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ lyderis Saulius Skvernelis sako, kad dalį gynybos poreikiam reikalingų lėšų būtų galima surinkti padidinus kai kuriuos akcizus, tačiau ne kuro. ...
-
Apklausa: tik 3 proc. Lietuvos gyventojų visiškai neatsiskaitinėja grynaisiais pinigais3
Grynaisiais pinigais visiškai neatsiskaitinėja ir elektroninius atsiskaitymo sprendimus renkasi tik 3 proc. Lietuvos gyventojų, rodo „Spinter tyrimų“ atlikta gyventojų nuomonės apklausa, kurią inicijavo Urbo bankas (buvęs Medicinos ba...
-
VMI: 2023 metų pajamų dar nedeklaravo apie 15 proc. privalančių tai padaryti
Iki 2023 metų pajamų deklaravimo pabaigos – gegužės 2-osios – deklaracijas pateikė 1,51 mln. gyventojų – apie 70 tūkst. daugiau nei pernai. ...