- Sniegė Balčiūnaitė, Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimo Ekonomikos komitetas nurodė Susisiekimo ministerijai įpareigoti Lietuvos transporto saugos administraciją (LTSA) su tarpmiestinių maršrutų autobusų įmonėmis, norinčiomis tęsti paslaugas tais pačiais maršrutais, leidimus išduoti ir sutartis sudaryti neterminuotai.
Tokios sutartys būtų sudaromos su tai vežėjais, kurie iki liepos teikė tolimojo susisiekimo paslaugas ir įsipareigojo ne trumpiau kaip 18 mėnesių vežti keleivius tais pačiais maršrutais. Tokį sprendimą komitetas priėmė trečiadienį apsvarstęs, kaip įgyvendinami Kelių transporto kodekso pakeitimai.
Komiteto narių teigimu, tokia tvarka netrikdytų vežėjų investicijų, imant bankų paskolas transporto parko ir autobusų stočių atnaujinimui.
Pasak komiteto pirmininko konservatoriaus Kazio Starkevičiaus, dabar įstatymai skaitomi nevienodai ir dėl to kyla nereikalingos įtampos šioje rinkoje. K. Starkevičius BNS sakė, kad LTSA su vežėjais sudarant terminuotas sutartis jiems būtų užkertamas kelias plėtrai.
„Po tų 18 mėnesių bus kiti reikalavimai, pavyzdžiui, reikės naujų autobusų. Vežėjai sako, kad su terminuotomis sutartimis užkertamas kelias jiems kreiptis į bankus paskolų, nes bankas neduos pinigų naujiems autobusams, nes vežėjai bus įsipareigoję paslaugas teikti laikinai, tik 18 mėnesių“, – BNS po posėdžio kalbėjo komiteto pirmininkas.
K. Starkevičiaus teigimu, Kelių transporto kodekse nėra numatytas sutarčių terminas – LTSA pati nustatė, kad būtų sudaromos terminuotos sutartys.
Liberalo Andriaus Bagdono teigimu, tokią LTSA veiklą turėtų įvertinti susisiekimo ministras.
„Jeigu viena Susisiekimo ministerijai pavaldžių institucijų (LTSA – BNS) nevykdo įstatymo teisingo traktavimo, neabejoju, kad ministras sureaguos į šią situaciją ir tas klausimas iki rudens turi būti išspręstas“, – komitete teigė A. Bagdonas.
Vežėjai sako, kad LTSA skirtingai interpretuoja kodekso reikalavimus dėl maršrutų tinklo.
Keleivių vežimo asociacijos vadovo Gintaro Nakučio teigimu, su vežėjais, įsipareigojusiais 18 mėnesių vežti keleivius tais pačiais maršrutais LTSA turėtų sudaryti neterminuotas sutartis, o ne iki 2024 metų gruodžio pabaigos.
Pasak jo, tokiems vežėjams 18 mėnesių nebūtų taikomi trys reikalavimai: dėl maršrutų dažnių, bankų garantijų ir sutarčių su autobusų stotimis. Jeigu per tą laiką vežėjai sąlygas įgyvendintų bei jiems išimtys nebebūtų taikomos, jie ir toliau galėtų tęsti veiklą. Kitu atvejų leidimas nebūtų pratęsiamas.
Keleivių vežimo asociacijos atstovė Aurelija Varpučinskienė sako, kad šalia dabartinio tinklo bus kuriamas alternatyvus. G.Nakučio teigimu, tada bus dubliuojami maršrutai.
Tolimojo keleivinio transporto kompanijos (TOKS) vadovas Arūnas Indrašius pabrėžė, kad mažieji vežėjai jau pasitraukė iš rinkos, nes nemato perspektyvos.
„Šiai dienai traktuojama taip, kad po 18 mėnesių (...) rinka bus užpildyta naujais maršrutais“, – komitete teigė TOKS vadovas.
Pasak jo, įmonė už 7 mln. eurų įsigijo 20 naujų autobusų, o dabar nežino, ar juos panaudos.
Įmonės „Kautra“ vadovas Linas Skardžiukas pabrėžė, kad ilgalaikės sutartys dėl keleivių vežimo reikalingos dėl investicijų į transporto priemones ir infrastruktūrą.
„Jos daromos 10-čiai metų – prisiimami ilgalaikiai įsipareigojimai, autobusų stotyse (jos statomos, rekonstruojamos – BNS) dar ilgiau“, – komitete tvirtino L. Skardžiukas.
Ekonomikos komitetas LTSA, Susisiekimo ministerijai bei Transporto kompetencijų agentūrai, be to, nurodė aktyviau bendradarbiauti ir komunikuoti su vežėjais, jų asocijuotomis struktūromis rengiant ir įgyvendinant keleivių vežimo reformą, organizuojant maršrutus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įvardijo, kiek turėtų kainuoti Lietuvos narystės ES 20-mečio komunikacinė kampanija
Lietuvai minint narystės Europos Sąjungoje (ES) 20-metį, ieškoma galinčiųjų sukurti šiai sukakčiai skirtą komunikacinę kampaniją. ...
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai17
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu15
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje8
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną4
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams2
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...