- Gintautas Degutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sostinės oro uostas ir švedų skrydžių bendrovė "Skyways" niekaip nepasirašo bendradarbiavimo sutarties dėl tiesioginių skrydžių iš Vilniaus. Todėl Europos kultūros sostinė kol kas liko atskirta nuo pasaulio.
Oro uoste – tuščia
Sutartis kol kas nepasirašyta, o Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) atstovai tik spėlioja, kada tai įvyks. Tikimasi, kad sutartis dėl tiesioginių skrydžių iš Lietuvos sostinės į Stokholmą, Berlyną, Amsterdamą ir Kopenhagą bus pasirašyta dar šią savaitę.
TVOU direktorius Tomas Vaišvila sakė, jog artimiausiomis dienomis laukiama į Vilnių atvykstant "Skyways" atstovų.
"Jie iš naujo viską vertina – skaičius, riziką, pasiėmė mūsų balandžio mėnesio duomenis, žiūri pasaulines turizmo tendencijas, kiaulių gripo įtaką ir panašiai", – naujienų agentūrai BNS aiškino T.Vaišvila.
Tiesa, "Skyways" interneto tinklalapyje jau atsirado Vilniaus maršrutas, tačiau švedai delsia pasirašyti jiems atsiųstą sutartį.
Į klausimą, kodėl iki šiol neskelbiama, nuo kada keleiviai galės įsigyti bilietus skrydžiams į Švediją, TVOU neatsako. Esą kol nėra parašų, kalbėti apie skrydžių grafiką per anksti.
Tačiau susisiekimo ministras Eligijus Masiulis nepraranda vilties, kad, kaip ir buvo žadėta, nauji skrydžiai prasidės nuo gegužės 18 d.
Neaiški sutartis
Buvęs Vilniaus meras parlamentaras Artūras Zuokas iškėlė kitokią versiją. Esą švedai neturi nei patirties, nei atitinkamų orlaivių, galinčių skraidyti į tolimus tarptautinius reisus.
Be to, A.Zuoko nuomone, Vilniaus oro uostas tam tikra prasme nori nusamdyti švedus, kad šie skraidintų keleivius iš sostinės. Apie tai parlamentaras prakalbo savo interneto dienoraštyje.
"Neseniai buvo džiugiai pareikšta, kad į užkampiu tapusį Vilnių netrukus pradės skraidyti Švedijos oro bendrovės "Skyways" lėktuvai. Tik naujiena buvo pernelyg graži, kad būtų tiesa. Tie, kurie pasidomėjo atidžiau, netrukus išsiaiškino, jog "Skyways" tėra regioninių skrydžių Švedijoje bendrovė, neturinti tarptautiniams skrydžiams reikalingų lėktuvų ir patirties. Dabar aiškėja, kad Vilniaus oro uostas tiesiog nori nusamdyti švedus, kad jie skraidintų keleivius iš Vilniaus, taigi tai nebus oro bendrovės atėjimas į Lietuvos rinką, tai labiau panašėja į užsakomųjų reisų organizavimą. Gal todėl "Skyways" ir neskuba pranešti savo naujų maršrutų. Tačiau neaišku, kodėl taip pat negalime samdyti vietos bendrovių, dar turinčių lėktuvus ir lakūnus", – rašoma politiko tinklaraštyje.
"Gal žodis "nusamdyti" nėra pats tinkamiausias. Tiesiog Vilniaus oro uostas formuoja tokį pasiūlymą, kad bendrovė skraidytų be jokios rizikos. Pažadėtos didžiulės nuolaidos", – išdėstytas mintis dienraščiui aiškino A.Zuokas.
Anot jo, net jei švedai pagaliau pasirašys sutartį su TVOU, tai nebus lygi, abiem šalims naudinga partnerystės sutartis.
Skraido tik namie
TVOU atstovai atsisakė komentuoti A.Zuoko teiginius, tačiau pabrėžė, kad politikas neturi kompetencijos spręsti šiuos dalykus.
"Nenoriu nieko komentuoti, tai yra jo asmeninis tinklaraštis, kuriame jis gali rašyti ką tik nori. Smagu, kad žmogus taip aktyviai domisi, bet nemanau, kad jis turi pakankamai kompetencijos spręsti šiuos dalykus. Aš neturiu tokių žinių, kaip ponas Zuokas, ir negaliu įvertinti jo žodžių, bet tikrai žinau, kad skrydžiai iš Vilniaus nebus užsakomieji, o reguliarūs ir tiesioginiai", – tikino TVOU komunikacijos vadovė Gabrielė Vasiliauskaitė.
Kita vertus, "Skyways" interneto svetainėje yra informacijos, kuri patvirtina ir A.Zuoko teiginius. Švedų bendrovė iš tikrųjų naudoja beveik vien tik orlaivius "Fokker 50", kurie nėra pritaikyti tolimiems skrydžiams. Be to, "Skyways" pati skelbiasi esanti regioninė skrydžių bendrovė. Vienintelė tarptautinė kryptis, kuria skraido "Skyways", yra Danijos sostinė Kopenhaga.
Naujo vadovo pažadai
Prieš porą savaičių Susisiekimo ministerija išdidžiai pranešė, kad TVOU su Švedijos skrydžių bendrove "Skyways" susitarė dėl tiesioginių skrydžių iš Vilniaus į Stokholmą (12 kartų per savaitę), Berlyną (3 kartus per savaitę ), Amsterdamą (10 kartų per savaitę) ir Kopenhagą (5 kartus per savaitę).
Tiesioginius skrydžius buvo planuojama pradėti ne vėliau kaip gegužės 18 d.
"Tikslai nesikeičia – toliau dirbame, kad atsirastų tiesioginės oro linijos iš Vilniaus į Londoną, Paryžių, Romą, Barseloną. Pertvarkėme oro uosto paslaugų kainodarą, pradedame vykdyti aktyvius rinkodaros veiksmus. Mūsų strateginis tikslas – būti geriausiais Baltijos regione ne tik kainomis, bet ir paslaugų kokybe, lankstumu, skrydžių saugumu, kokybišku klientų aptarnavimu", – tąkart sakė TVOU direktorius T.Vaišvila.
Naujas žaidėjas
Skrydžius iš Vilniaus oro uosto gali pradėti buvusio kelionių organizatoriaus "Tez tour" vadovo Lietuvoje Martyno Laivio vadovaujama bendrovė "Star Team Group", kuri iš investicijų bendrovės "Hermis Capital" perka skrydžių bendrovę "HC Airways".
Planuojama, kad "HC Airways" netrukus bus integruota į "Star Team Group" grupę ir nuo birželio antros pusės pradės reguliariuosius ir užsakomuosius skrydžius. Planuojama, kad nuo birželio pabaigos bus pradėti skrydžiai į Londoną ir Dubliną, o nuo liepos – į Paryžių, Milaną, Barseloną.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Svarbi žinia iš „Sodros“: pranešimus gaus beveik 236 tūkst. žmonių
„Sodra“ skelbia, kad pranešimus apie įtraukimą į pensijų kaupimą antrojoje pakopoje arba automatinį sustabdytų įmokų atnaujinimą gavo beveik 236 tūkst. žmonių. Iki birželio 30 d. jie gali apsispręsti, ar nori dalyvauti valstyb...
-
Savickas ketina aiškintis dėl JAV ribojimų1
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) administracijai paskelbus, kad ribos lustų eksportą į visas šalis, išskyrus 18 artimiausių partnerių, kurių gretose Lietuvos nėra, ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas tvirtina – situa...
-
Į Valstybės kontrolės kritiką sureagavo „Via Lietuvos“ vadovas: kelių atnaujinimas nevėlavo
Daugiau nei trečdalis valstybinės reikšmės kelių yra blogos būklės, o dauguma jų remonto darbų 2021–2023 metais vėlavo, sako Valstybės kontrolės (VK) atstovas. Tuo metu „Via Lietuvos“ vadovas tikina, kad strateginių kelių ...
-
Audito komitetas siūlo stabdyti jūros vėjo konkursą: kokia ministro pozicija?1
Seimo Audito komitetas siūlo Energetikos ministerijai stabdyti šiuo metu vykstantį antrojo 700 megavatų (MW) galios Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje konkursą, kol bus įvertintas jo ekonominis pagrįstumas. ...
-
ŽŪM: jiems parama gyvybiškai būtina
Smulkiųjų ūkininkų ūkių plėtrai skiriama dar 2,35 mln. eurų paramos, trečiadienį pranešė Žemės ūkio ministerija. ...
-
Verslo kova su biurokratija įsibėgėja
Naujieji metai prasidėjo verslui pozityviomis žiniomis – su premjeru Gintautu Palucku susitikę verslo organizacijų vadovai buvo patikinti, kad Vyriausybėje yra politinė valia įsteigti dvišalę perteklinės biurokratijos mažinimui skirtą k...
-
Ekspertė – apie elektromobilių rinkos trūkumus2
2024 m. elektromobilių skaičius Lietuvoje augo, tačiau ne tokiu tempu, kokio buvo tikimasi, praneša „Elektrum Lietuva“. Anot bendrovės, nors į elektromobilių infrastruktūrą investuojama aktyviai, ryškaus vartotojų susidomėji...
-
Darbo ginčų komisija pernai žmonėms padėjo atgauti milijonus eurų
Darbo ginčų komisija (DGK) per 2024 metus darbuotojams pradėjo susigrąžinti 14,75 mln. eurų – 46 proc. daugiau nei 2023 metais (10,1 mln. eurų). ...
-
Svarstoma papildomus pinigus Seimo nariams dalinti kitaip
Seimo valdyba trečiadienį nutarė sudaryti darbo grupę, kuri peržiūrėtų parlamentinei veiklai skirtų lėšų reglamentavimą ir pateiktų siūlymus dėl efektyvesnio jų panaudojimo. ...
-
LB: kol kas nesulaukėme nė vienos kriptoturto įmonių paraiškos dėl licencijos
Gruodžio pabaigoje prasidėjus pereinamajam laikotarpiui, kai kriptoturto įmonės turi gauti veiklos licenciją, Lietuvos bankas (LB) skelbia kol kas nesulaukęs nė vienos paraiškos. ...