- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) prieš porą metų pristatė kliento profilį. Tai patogiai, vienoje vietoje pateikiami VMI vertinami duomenys apie įmonę, skirti susipažinti, kaip mokesčių mokėtoją mato ir kokių rizikų jo veikloje įžvelgia mokesčių administratorius.
Profilis nuolat pildomas naujais rizikingumo kriterijais. Kodėl įmonės vadovui verta prisijungti prie VMI kliento profilio, pasakoja Kauno apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos (AVMI) viršininkė Judita Stankienė ir Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPAR) viceprezidentė Vaida Butkuvienė.
– Ar Kauno apskrities verslininkai naudoja VMI kliento profilį?
J. Stankienė: Profilį peržiūri vis daugiau įmonių, taigi verslui rūpi jų įvaizdis. Vadovai nori pasitikrinti, kaip atrodo jų įmonė, priimti sprendimus, kurie prisidėtų prie geresnių rezultatų. Tikimės, kad vis daugiau vadovų susipažins su jų atstovaujamų įmonių profiliais ir reguliariai peržiūrės juose skelbiamą informaciją, kad tai taps įprasta verslo higiena ir bus postūmis teisingai deklaruoti ir mokėti mokesčius.
– Kokios srities verslininkai aktyviausiai naudojasi kliento profiliu?
J. Stankienė: VMI kliento profilis sukurtas visoms Lietuvoje registruotoms įmonėms, taigi ir apie 60 tūkst. Kauno regiono įmonių. Šiuo metu VMI kliento profiliu naudojasi iš viso apie 16 tūkst. mokesčių mokėtojų, daugiausia užsiimančių didmenine ir mažmenine prekyba, variklinių transporto priemonių remontu. Taip pat nemažai klientų, kurie reguliariai peržiūri savo profilį, užsiima profesine, moksline ir technine veikla.
VMI kliento profilis sukurtas visoms Lietuvoje registruotoms įmonėms, taigi ir apie 60 tūkst. Kauno regiono įmonių.
– Kaip sužinojote apie kliento profilį ir kas paskatino pradėti juo naudotis?
V. Butkuvienė: Apie VMI kliento profilį sužinojau iš Kauno AVMI pristatymo KPPAR finansininkų klubo organizuotame renginyje. Tai puikus, ilgai lauktas VMI produktas. Jau daug metų vystau verslą finansų sektoriuje, todėl visada įdomu sužinoti, ką apie tavo verslą ir veiklą mano mokesčių administratorius. Verslui tai suteikia galimybę laiku reaguoti į kylančias problemas.
– Kokiais atvejais tikslinga prisijungti prie kliento profilio?
J. Stankienė: Pirmiausia, kaip minėta, įrankis leidžia stebėti bendrą įmonės veiklos situaciją, pablogėjus rodikliams – atitinkamai reaguoti. Teigiami vertinimai įmonės profilyje taip pat leidžia pelnyti ir didesnį partnerių, klientų, investuotojų, darbuotojų ir kitų tikslinių grupių pasitikėjimą. Paprastai tariant, profilį tikslinga naudoti tarsi vizitinę verslo kortelę.
V. Butkuvienė: Manau, vadovams naudinga ne tik tam tikrais konkrečiais atvejais, bet ir nuolat stebėti savo įmonės profilį ir būti visada informuotiems. Tai padės laiku sureaguoti į susidariusią situaciją.
– Kokių įvertinimų kliento profilyje daugiausia?
J. Stankienė: Įmonių rizikingumas profilyje yra vaizduojamas šviesoforo principu: jei įmonė nerizikinga – rodomas žalios spalvos vertinimas, jei mažai rizikinga – geltonas, rizikinga – raudonas. Jeigu pagal įmonės veiklos pobūdį kokia nors konkreti rizika nevertinama, nurodoma pilka spalva.
Rugsėjo pabaigos duomenimis, 27,5 proc. įmonių turi tik žalios spalvos vertinimus, neturi nepriemokos ir nėra sudariusios mokestinės paskolos sutarčių (MPS). Vadinasi, šios įmonės veikia pavyzdingai, laiku deklaruoja ir sumoka mokesčius. Daugiau kaip 2 proc. įmonių turi žalios spalvos vertinimus, tačiau yra skolingos VMI ar sudariusios MPS. Turinčių iki 2 proc. geltonos spalvos vertinimų ir nė vieno raudono vertinimo yra apie 28 proc., turinčių tik vieną raudonos spalvos vertinimą – taip pat apie 28 proc. Įmonių, kurios turi daugiau kaip vieną raudonos spalvos vertinimą, yra apie 14 proc. Daugiausia raudonos spalvos vertinimų įmonės turi dėl jų mokamo vidutinio darbo užmokesčio, privalomų deklaracijų nepateikimo.
– Kaip Kauno apskrities įmonių rezultatai vertinami Lietuvos kontekste?
J. Stankienė: Lygindami Kauno apskrities rezultatus su bendrais Lietuvos rodikliais, pastebime, kad Kauno apskrities įmonių vertinimai atspindi visos šalies vertinimų vaizdą.
– Kokia profilyje skelbiama informacija verslui naudingiausia? Ko reikėtų papildomai?
V. Butkuvienė: Manau, naudingiausia informacija yra apie pareigų vykdymą, t. y. deklaracijų pateikimą laiku, mokėjimus. Profilį rekomenduoju ir kitiems verslo atstovams, kadangi vadovas gali išvengti daug klaidų ir tinkamai spręsti iškilusias problemas. Nors visi vertinami rodikliai yra naudingi, tačiau ateityje laukiu galimybės pamatyti PVM atotrūkio rodiklį ir galimas iš to kylančias rizikas. Tiesa, net ir dabar atverti duomenys padeda būti atsakingesniam mokesčių mokėtojui.
– Ar yra tekę pasidalyti kliento profilio informacija su kolegomis, o galbūt netgi pateikėte esamiems ar potencialiems partneriams?
V. Butkuvienė: Tikrai taip. Dirbu finansų valdymo paslaugų srityje, dauguma klientų naudoja šį VMI įrankį. Taip pat ne kartą šia informacija pasidalijau su Kauno pramonės, prekybos ir amatų rūmų bendruomene.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą1
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas2
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas3
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
R. Dargis: užsieniečių smulkiajam verslui reikėtų naikinti prievolę dėl lietuvių įdarbinimo
Užsieniečių Lietuvoje vystomam smulkiam verslui reikėtų naikinti reikalavimą įdarbinti bent du lietuvius ar kitų Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojus, sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Robertas Dargis. ...
-
A. Romanovskis: žala už nukritusiame lėktuve gabentas siuntas gali būti pilnai neatlyginta
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus bendrovės DHL krovininiam orlaiviui, kai kurių jame gabentų siuntų savininkams žala nebūtinai bus pilnai atlyginta, sako Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis. ...