- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keliams ir gatvėms reikalinga nuolatinė priežiūra, tačiau remonto darbai gyventojams bei eismo dalyviams neretai sukelia nepatogumų.
Visgi apgalvotas darbų planavimas ir šiuolaikiniai kelių priežiūros metodai suteikia galimybę užtikrinti sklandesnę bei efektyvesnę kelių priežiūrą su kuo mažesniais trukdžiais eismui ir gyventojų ramybei. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ Infrastruktūros verslo vadovas Aurelijus Braželis sako, kad vykdant kelių priežiūros darbus siekiama pasitelkti gerąsias praktikas, tačiau svarbus ir gyventojų supratingumas bei kantrybė.
Dirbti naktimis įmanoma ne visada
Anot A. Braželio, būtent kantrybės dažnai trūksta gyventojams ir vairuotojams, kurie nori geros būklės gatvių, tačiau neretai turi priekaištų vykdomiems kelių darbams. Išvengti laikinų eismo ribojimų atliekant kelių remontą dažnai yra neįmanoma, nors dedama daug pastangų, kad jų būtų kuo mažiau.
„Didžiuosiuose miestuose automobilių srautams didėjant, o orams mūsų šalyje tampant vis labiau permainingiems, neišvengiamai auga ir kelių remonto poreikis. Esame darbų vykdytojai ir negalime rinktis, kurias gatves ar kelius remontuoti, – tą nusprendžia miestų bei rajonų savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcija. Tačiau kaskart stengiamės, kad darbai būtų atlikti kokybiškai ir operatyviai. Siekdami kuo mažiau trukdyti eismui mieste, esant galimybei, darbus vykdome naktimis. Pavyzdžiui, pernai didelio intensyvumo Savanorių prospekte ir Ozo gatvėje sostinėje kelio remonto darbus vykdėme tik naktimis. Vis tik dirbant gyvenamosiose zonose to daryti negalime, nes naktis yra gyventojų poilsio ir ramybės laikas, kai negalima triukšmauti“, – sako A. Braželis.
Ieško geriausių sprendimų
Dienos metu darbai organizuojami taip, kad galėtume išvengti rytinio ir vakarinio eismo piko valandų. Be to, sostinėje taip pat tenka derintis prie troleibusų eismo grafikų. Troleibusai yra susieti su kontaktiniu tinklu, todėl dažniausiai nėra galimybės jų eismo nukreipti kitomis kelio juostomis ar maršrutais. Kadangi Vilniuje troleibusai nevažiuoja vos 5-6 valandas per parą, kelių remonto darbus dažnai tenka atlikti paryčiais. Pavyzdžiui, Ukmergės ir Narbuto gatvėse Vilniuje darbai dienomis buvo atliekami uždarant vieną eismo juostą, o naktimis remontuojant kelio dalį, skirtą viešajam transportui.
Pavyzdžiui, pernai didelio intensyvumo Savanorių prospekte ir Ozo gatvėje sostinėje kelio remonto darbus vykdėme tik naktimis.
Eismo apribojimų reikalaujantys darbai taip pat dažnai yra atliekami savaitgaliais, kai į gatves išvažiuoja gerokai mažiau automobilių. Pernai vieną sekmadienį uždarius sostinės Lentvario gatvę darbus joje pavyko atlikti vos per dieną. Didžiąją darbų dalį organizuodama naktimis ir savaitgaliais, šiemet „YIT Lietuva“ Vilniuje planuoja suremontuoti ir Kojelavičiaus, Pramonės, Liepkalnio gatves.
„Visuomet ieškome kompromiso tarp kuo mažesnių eismo apribojimų, gyventojų ramybės ir darbų efektyvumo. Sukelti kiek įmanoma mažiau nepatogumų aplinkiniams – itin svarbu, nes, jei netrukdome mes, vadinasi, kiti netrukdo mums. Dėl to dažnai dirbame naktimis, rytais, vakarais, savaitgaliais. Kitais atvejais konsultuodamiesi su savivaldybėmis eismo srautus nukreipiame alternatyviomis gatvėmis, esant galimybei sutelkiame didelius resursus, organizuojame pamaininį darbą tam, kad remontą būtų galima atlikti, kaip įmanoma, greičiau“, – teigia A. Braželis.
Bendrovės Infrastruktūros verslo vadovas sako, kad remonto darbus atlikti operatyviau padeda ir pasitelkiamos techninės inovacijos, pažangesnės technologijos bei efektyvūs projektavimo sprendimai. Jie leidžia darbus atlikti ne tik greičiau, bet ir darant mažesnį poveikį aplinkai, užtikrinant kelio dangai keliamus kokybės bei ilgaamžiškumo reikalavimus.
Pasipiktinusieji dažniausiai nenori suprasti, kad keliai remontuojami dėl visų gerovės.
Pasipiktinę gyventojai – vienas didžiausių iššūkių
Anot A. Braželio, tvarkant gatves miestuose, ypač tankiai apgyvendintose jų dalyse, dažnai kyla nemažai iššūkių. Prie tvarkomų kelio ruožų neretai yra sunku patekti su sunkiąja technika, ja neužblokuoti pravažiavimų, važiuojamosios kelio dalies. Darbus taip pat sunkina intensyvaus eismo srautai aplink ar gyventojų išreiškiamas nepasitenkinimas.
„Gyventojai pyksta dėl eismo apribojimų, triukšmo, kylančio specifinio kvapo įrenginėjant asfalto dangas. Pasipiktinusieji dažniausiai nenori suprasti, kad keliai remontuojami dėl visų gerovės. Duobėtais, nelygiais, prastos kokybės keliais važiuoti ne tik nepatogu ir nesaugu, bet taip pat ekonomiškai nuostolinga. Tie patys gyventojai, kurie skundžiasi kelių remonto sukeliamais nepatogumais, neretai turi paploninti savo pinigines, kai dėl duobių gatvėse gadinami jų automobiliai“, – pastebi A. Braželis.
„YIT Lietuva“ Infrastruktūros verslo vadovas ragina gyventojus nepamiršti, kad gatvės ir keliai yra tiesiami visiems, o darbų metu sukeliami nepatogumai – laikini. Kuo mažiau trukdžių ir bereikalingų priekaištų darbininkams bus, tuo greičiau miesto gyventojai bei svečiai galės naudotis nepriekaištinga, komfortą, saugumą ir greitį užtikrinančia miesto infrastruktūra.
![](/img/dmn-pr-kd.png)
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Via Lietuva“ kviečia į saugaus eismo renginių ciklą1
Šalyje startavo visiems eismo dalyviams skirtas saugaus eismo renginių ciklas. Liepos – rugpjūčio mėnesiais vyksiančiuose renginiuose veiklos ras įvairaus amžiaus pėstieji, dviračių ir transporto priemonių vairuotojai, keleiviai. ...
-
IAE vadovas apie savivaldybių nerimą dėl branduolinių atliekų laidojimo: procesas skaidrus4
Savivaldybėms nerimaujant dėl saugumo, vienoje jų planuojant įrengti giluminį atliekyną panaudotam branduoliniam kurui saugoti, Ignalinos atominės elektrinės (IAE) vadovas Linas Baužys sako, kad atliekų laidojimas giliai požeme ilgalaikėje perspekt...
-
LVAT: „Aviabaltika“ dėl grėsmių saugumui negali pratęsti Kauno oro uosto žemės nuomos
Rusijos piliečio Jurijaus Borisovo anksčiau valdyta aviacijos technikos remonto įmonė „Aviabaltika“ galutinai pripažinta neatitinkanti Lietuvos nacionalinio saugumo interesų, todėl ji negali pratęsti valstybinės žemės Kauno oro uoste nuo...
-
Baimė daugiabutyje: pasijuto lyg puolama19
Ar gali namo administratorius kelti nerimą? Devynaukštyje butą prižiūrinti moteris sakė nuolat jaučianti baimę ir spaudimą. Namą administruojanti bendrovė „Civinity“ atkerta: viskas gerai. ...
-
Palanga pakvips „Dešimt balų“ čeburekais9
Kaip jūra neįsivaizduojama be bangų, taip Palanga – be čeburekų. Nauja vieta lietuvaičių pamėgtame kurorte, kurią privalu aplankyti kiekvienam, – čeburekinė „Dešimt balų“. ...
-
Teismas: J. Borisovo įkurta „Aviabaltika“ neatitinka Lietuvos nacionalinio saugumo interesų5
Nušalintojo prezidento Rolando Pakso rėmėjo, verslininko Jurijaus Borisovo įkurta aviacijos įmonė „Aviabaltika“ neatitinka Lietuvos nacionalinio saugumo interesų, galutinai konstatavo teismas. ...
-
„Ergo“ perka Lietuvos „Gjensidige“ ir jos filialus Baltijos šalyse1
Vokietijos kapitalo draudimo grupės „Ergo“ tarptautinį verslo portfelį valdanti bendrovė „Ergo International“ perka Norvegijos ne gyvybės draudimo bendrovei „Gjensidige“ priklausančią Lietuvos įmonę „Gjensidig...
-
Lietuvos bankas iš dalies apribojo „Kevin EU“ veiklą, įmonę laikinai prižiūrės „Valnetas“1
Kilus grėsmei saugiai ir patikimai finansinių technologijų startuolio „Kevin EU“ veiklai ir vartotojų interesams, Lietuvos bankas (LB) paskyrė nemokumo administravimu užsiimančią įmonę „Valnetas“ laikinuoju šios mokėji...
-
Aiškiau, kokybiškiau ir tvariau: „Lidl“ pristato atnaujintas šviežios mėsos pakuotes3
Žemų kainų prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse nuo šiol pirkėjus pasitiks atnaujintos „Lidl“ privačių prekių ženklų šviežios mėsos ir jos gaminių pakuotės. Palyginti su ankstesnėmis, naujosios yra tvaresnės...
-
Penki „Volfas Engelman“ gėrimai įvertinti tarptautiniuose apdovanojimuose Vokietijoje2
Liepos 15 d. Neustadt an der Weinstraße mieste, Vokietijoje, vykusiame „Finest Beer Selection“ konkurse apdovanoti rinktiniai bravoro „Volfas Engelman“ gėrimai. Lietuvoje sukurti, išskirtinėmis skonio savybėmis pasižymi...