- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vartotojų teisių apsaugos tarnybai užkliuvo Vilniuje veikianti įmonė, kurios internetiniame puslapyje – vien teigiami atsiliepimai. Todėl įmonė privalėjo tarnybai pateikti raštus, įrodančius, kad atsiliepimai tikri. Įmonės vadovas tokių institucijos veiksmų sako nesuprantantis, o tarnyba aiškina, kad tai – normali praktika, praneša Info diena.
Per geri atsiliepimai
Verslininkas Laurynas prieš savaitę susidūrė su kurioziška situacija – į jį kreipėsi Vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Iš kelių šimtų atsiliepimų automobiliais prekiaujanti įmonė neturėjo beveik nė vieno neigiamo komentaro. Sulaukęs tokio tarnybų dėmesio, sako pirmiausia net nežinojęs, ką atsakyti.
„Iš tikrųjų tai utopinė situacija, kai tave tarkuoja už tai, kad tavo klientų atsiliepimai yra per geri. Buvo ganėtinai linksma“, – sako Laurynas.
Tik, pasak Lauryno, keisčiausia tai, kad visi komentarai, pateikti internetiniame puslapyje, laisvai prieinami ir socialiniuose tinkluose, todėl tarnyba galėjo ir neatakuoti raštais. „Žmonėms, kurie rašė komentarus prieš kelerius metus, parašėm ir paprašėm parašyti oficialų laišką tai tarnybai, kad jų komentaras yra paliktas laisva valia, geranoriškai“, – aiškina įmonės savininkas.
Laurynas/Stop kadras
Nuostabą kelia tai, kad, nusiuntus įrodymus, kad klientų atsiliepimai tikri, atsakymo taip ir nesulaukė. Ar problema išspręsta, Laurynas iki šiol nežino: „Ties čia komunikacija ir baigėsi. Mes atsakėme į klausimus, o daugiau nieko mums nepasakė“.
Tokia praktika – nesuvokiama
„Tarnyba nori įrodyt, kad ji labai sunkiai dirba“, – sako apžvalgininkas Andrius Užkalnis. Jis mano, kad tarnyboms greičiausiai sunku patikėti, kad apie įmonę galima atsiliepti tik teigiamai. „Viskas, su kuo jie dirba gyvenime, yra skundai, nepatenkinti žmonės. Iš tiesų, nedaug juk tikriausiai yra žmonių, kurie rašytų padėkos ir susižavėjimo laišką į Valstybinę mokesčių inspekciją arba į „Sodrą““, – sako A. Užkalnis
Tačiau, pasak A. Užkalnio, tokia praktika yra paprasčiausiai nesuvokiama. Esą, ne įmonės reikalas aiškintis, kodėl apie ją klientai galvoja gerai.
Viskas, su kuo jie dirba gyvenime, yra skundai, nepatenkinti žmonės.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) aiškina, kad praktika tikrinti atsiliepimus apie įmonę yra normali ir tai vyksta nuolat. Tarnyba atsitiktine tvarka atrenka dešimtis verslų ir tikrina jų veiklą.
VVTAT atstovė Dalia Malinauskienė teigia, kad „tai tikrai nereiškia, kad viena ar kita įmonė galimai mums kelia kažkokių įtarimų. Mes norime žinoti bendrą būklę, atlikti tam tikrą stebėseną, išsiaiškinti, kokia yra situacija rinkoje ir paprašėme tiesiog įprastos informacijos, kuri mus domina.“
Per vaizdingas prekių aprašymas
Jei įvykį dėl per gerų atsiliepimų dar galima pavadinti nesusipratimu, vaikišką maistą gaminančios įmonės situacija yra kur kas rimtesnė. Jos direktorius kovai su tarnybomis pasitelkė net teisininkus. Į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (VMVT) kelius teko minti dėl to, kad, reklamuodamas savo produktus juos pernelyg vaizdingai aprašė.
„Šiais laikais neužtenka pagaminti gero produkto. Reikia dar ir šitoje visko perpildytoje rinkoje įtikinti pirkėjus pirkti tavo produktą. Tu turi pasakyti kažką gero apie savo produktą. Tai yra normalu. Kodėl jūs stengiatės besąlygiškai to neleisti, trukdyti žmonėms?“ –piktinasi vaikišką maistą gaminančios įmonės direktorius.
Kol valdiškos tarnybos uoliai kabinėjasi prie verslininkų, apgavikus randa ir demaskuoja socialinių tinklų gyventojai. Štai vaizdo tinklaraštininkas Paulius Mikolaitis rengdamas laidą atrado nelegaliai veikiančią įmonę, kurią nusprendė paviešinti. „Padariau tokią apžvalgą vienos veiklos, kuri nebuvo legali. Ta veikla buvo tiesiog prisikūrusi fiktyvių atsiliepimų apie save“, – sako tinklaraštininkas.
Loterijas rengiančios įmonės „Facebook“ puslapyje klientai džiaugėsi laimėjimais, kvietė įsitraukti kitus, pervesti pinigus, netgi žadėjo sėkmę. Tačiau atlikus trumpą analizę paaiškėjo, kad kai kurie iš šių žmonių net neegzistuoja.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teismas: Lietuvos bankas nepagrįstai skyrė 40 tūkst. eurų baudą „Flywire Europe“
Lietuvos bankas (LB) šių metų kovą nepagrįstai skyrė 40 tūkst. eurų baudą mokėjimo įstaigai „Flywire Europe“ už tai, kad 2023 metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirčiais ji nesilaikė nuosavo kapitalo reikalavimų. ...
-
Būti rimtu – lengviau nei prajuokinti mases: kaip humorą reklamose naudoti skoningai?
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ „Baltic Brands 2024“ apdovanojimuose pripažintas geriausiu humoro jausmą turinčiu prekių ženklu Baltijos šalyse, o Lietuvoje šį titulą iškovojo „Pildyk“....
-
Kaip jaučiasi žmogus, laimėjęs 81 milijoną?9
Savaitgalį Lietuvą apskriejo naujiena apie rekordinį loterijos laimėjimą ne tik pas mus, bet ir visose Baltijos šalyse. „Eurojackpot“ loterijos bilietą Kėdainiuose pirkęs žmogus praturtės beveik 81 mln. eurų. Didžiausia iki &scar...
-
Atsiliepė „Eurojackpot“ loterijoje 81 mln. eurų laimėjęs žaidėjas: bilietą pirko Kėdainiuose2
Didžiausią piniginį prizą Baltijos šalių loterijų istorijoje – 81 mln. eurų – laimėjo žaidėjas, „Eurojackpot“ bilietą įsigijęs Kėdainiuose. ...
-
Tirštas rūkas Kaune sutrikdė skrydžius
Išsisklaidžius dideliam rūkui ir pagerėjus matomumui, Kauno oro uostas antradienį prieš vidurdienį atnaujino veiklą, pranešė Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovas Tadas Vasiliauskas. ...
-
Naujas projektas „Senamiesčio link by CITUS“ – didelė vertė nedidelėje pakuotėje
Vilniuje, Panevėžio gatvėje, šalia visų laukiamo būsimojo geležinkelio stoties konversijos projekto „Vilnius Connect“, kyla naujas projektas „Senamiesčio link by CITUS“. Šiame nedideliame, tačiau jaukiame projekte,...
-
„Ignitis grupė“ skyrė 4 mln. eurų elektros įrenginiams Ukrainoje
Valstybės valdoma energetikos grupė „Ignitis grupė“ skyrė 4 mln. eurų finansinę pagalbą Ukrainai – už ją bus perkama įranga 120 megavatų (MW) galios elektros gamybos pajėgumams, antradienį pranešė grupė. ...
-
Lietuvos bankas pratęsė „Foxpay“ priežiūrą1
Iki spalio pradžios planavęs pateikti galutinius sprendimus dėl teisėsaugos ir kitų institucijų akiratyje atsidūrusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“, Lietuvos bankas (LB) dar dviem mėnesiams pratęsė jos priežiūrą. ...
-
Teismas pradėjo nagrinėti „En Efficiency“ ir VMI ginčą dėl Š. Stepukonio GPM4
Lietuvos teismas pradėjo nagrinėti bylą, kurioje investicijų fondo „BaltCap Infrastructure Fund“ valdoma Lenkijos įmonė „En Efficiency PL“ iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) siekia atgauti beveik 2 mln. eurų gyve...
-
Kaune įsikūrusiame indiškų patiekalų restorane – nešvarios patalpos ir įrenginiai16
Dėl patikrinimo metu nustatytų pažeidimų Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) laikinai sustabdė indiškų patiekalų restorano „Devi Indian“ veiklą. ...