- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Remiantis kasmet atliekamo tarptautinio mobiliųjų finansinių paslaugų rinkos tyrimo rezultatais, nuo karantino pradžios 2020-aisiais, gerokai paaugus naudojimuisi mobiliaisiais įrenginiais, pasaulyje net 45 proc. arba – 16,3 milijardo valandų, padidėjo ir laikas, leidžiamas naudojantis finansinių paslaugų programėlėmis. Ši tendencija, rodanti besikeičiančius vartotojų įpročius, išryškėjo ir Lietuvoje.
Naudojimasis mobiliuoju internetu auga ir toliau
Visame pasaulyje veiklą vykdančios mobiliųjų programėlių marketingo ir optimizavimo kompanijos „Liftoff“ duomenimis, skirtais įvertinti mobiliųjų finansinių paslaugų vartojimą pasaulyje 2020 m. ir 2021 m. tendencijas, 2020 m. finansinių programėlių įdiegimas į telefonus padidėjo 15 proc., lyginant su 2019 m. Tai reiškia, kad vartotojai per metus instaliavo 4,6 milijardo finansinėms paslaugoms skirtų programėlių.
Laikas, praleidžiamas jomis naudojantis, per metus taip pat padidėjo įspūdingai – net 45 proc. ir pasiekė 16,3 milijardo valandų. Šie duomenys rodo, kaip vartotojai pasitiki telefonams skirtais finansiniais sprendimais, vertina jų patogumą, pritaikymą kasdieniams poreikiams ir svarbiausia – saugumą.
2021 m. pirmąjį ketvirtį didžiausią elektroninių ryšių rinkos dalį pagal SIM kortelių skaičių užimantis mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ skelbia, kad išaugusį mobiliojo interneto duomenų suvartojimą lėmė dėl pandemijos įsitvirtinęs nuotolinis darbas ir mokslai iš namų.
„Lyginant su analogišku laiku praėjusiais metais, pirmąjį 2021 m. ketvirtį „Tele2“ klientai išnaršė net 56,2 proc. daugiau duomenų – 78,5 tūkst. TB. Tai reiškia, kad lietuviai vis daugiau laiko praleidžia naudodamiesi mobiliuoju ryšiu – vidutiniškai per mėnesį kiekvienas „Tele2“ klientas išnaršo kiek daugiau nei 22 GB. Ši tendencija, panašu, artimiausiu metu nežada sustoti“, – sakė Asta Buitkutė, „Tele2“ atstovė ryšiams su visuomene.
Proga išbandyti mokėjimus mobiliaisiais įrenginiais
Išaugusį mobiliųjų paslaugų poreikį pastebi ir finansinių paslaugų teikėjas „Perlas Go“. Daugiau nei 70 proc. mobiliosios programėlės „Perlas Go“ naudotojų teigia, kad karantinas paskatino ieškoti naujų būdų apmokėti sąskaitas ir padidino finansinių operacijų, atliekamų telefonu, kiekį.
„Norėjome įvertinti klientų elgesio pokyčius ir lūkesčius, kuriuos jie turėjo praėjusiais metais, todėl apklausėme savo klientus. Uždavėme jiems atvirą klausimą, kodėl pradėjo komunalines ir kitas sąskaitas apmokėti telefonu. Net 3 iš 4 apklaustųjų karantiną ir pandemiją nurodė kaip pagrindinę priežastį, paskatinusią labiau pasidomėti mobiliaisiais mokėjimais ir juos pagaliau išbandyti“, – pasakojo UAB „Perlas Finance“ sukurto produkto „Perlas Go“ vadovas Tomas Kupčinskas.
T. Kupčinskas atkreipia dėmesį, kad mobilieji įrenginiai užima beveik 40 proc. interneto rinkos Lietuvoje, todėl vartotojų noras visas kasdienes paslaugas patogiai susitvarkyti mobiliaisiais įrenginiais – visiškai savalaikis.
„Naujausios tarptautinės „Liftoff“ mobiliųjų finansinių prietaisų ataskaitos duomenys rodo, kad „fintech“ programėlės, skirtos finansinių technologijų paslaugoms, investicijų valdymui, prekybai, asmeniniam finansų valdymui ir panašiai, skatina žymiai didesnį vartotojų įsitraukimą nei įprastos bankų programėlės. Tai – viena iš priežasčių, kodėl ši rinka stiprėja taip sparčiai“, – dalinasi „Perlas Go“ atstovas.
Visi svarbiausi finansiniai sprendimai – delne
T. Kupčinsko teigimu, dar prieš pandemiją tapo įprasta kelių mygtukų paspaudimais užsisakyti maistą, namų apyvokos daiktus ar rūbus, todėl natūralu, kad ir tokios paslaugos kaip sąskaitų apmokėjimas keliasi į išmaniuosius įrenginius.
„Laikydami rankose išmanųjį telefoną galime naudotis visomis svarbiausiomis paslaugomis, o svarbiausia – tai padaryti nepriklausomai nuo to, kokioje vietoje esame ir kokiu laiku tai darome. Daugybę patogumo prideda ir automatizuoti priminimai, iššokantys telefono ekrane. Kasdieniams mokėjimams skirtos mobiliosios programėlės taip pat pasižymi paprastu naudojimu, patraukliu dizainu, sąskaitų apmokėjimas yra lengvas, suprantamas, o svarbiausia – greitas. Augant mobiliųjų įrenginių naudojimui, atsirado ir daugybė saugumo sprendimų, užtikrinančių ne tik asmens, bet ir finansinių duomenų saugumą. Mobilieji įrenginiai yra tokie populiarūs, kad daug naujų saugumo sprendimų visų pirma yra draugiški telefonų naudotojams ir tik vėliau pritaikomi kompiuteriams. Visomis šiomis įžvalgomis vadovaujamės kurdami „Perlas Go“, nes taip ne tik galime patenkinti klientų poreikius, bet ir juos įpratinti prie naujo – greitesnio, patogesnio sąskaitų ir kitų finansinių paslaugų valdymo, viską sutalpinant delne“, – sako T. Kupčinskas.
„Perlas Go“ ekspertas prognozuoja, kad lietuviai vis daugiau finansinių paslaugų perkels į mobiliuosius įrenginius. „Kartu su patogumu, pandemija priminė ir tai, kad rinkdamiesi greitus sprendimus kasdienių finansinių ir kitų paslaugų tvarkymui, turėsime daugiau laiko sau patiems ir artimiesiems, todėl esame tikri, jog ši tendencija nepasikeis net ir pasibaigus pandemijai bei karantinui“, – prognozavo T. Kupčinskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda paskyrė D. Vedricką antrajai VPT vadovo kadencijai
Prezidentas Gitanas Nausėda Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) direktoriaus Darių Vedricką paskyrė dar vienai penkerių metų kadencijai. ...
-
Triušių parodoje Kaune – daugiau kaip 200 pūkuotų ilgaausių1
Ateinantį savaitgalį, lapkričio 30–gruodžio 1 d., kauniečiai ir miesto svečiai galės pasigrožėti įvairiausių veislių triušiais, sužinoti naudingų dalykų apie jų auginimą ir dalyvauti kitokiose veiklose. Visa tai vyks prekybos mies...
-
Juodojo penktadienio išpardavimas: už visų laikų mažiausią kainą įsigykite originalų „Windows 11 Pro“!
Juodojo penktadienio pasiūlymai ateina ir praeina ir rasti tokį, kuris tikrai išsiskirtų, sunku. Vieni tokių yra šių metų „Microsoft Office“ ir „Windows“ pasiūlymai iš „Godeal24“ Juodojo penktadie...
-
10 metų minintis mentorystės tinklas jau padėjo daugiau nei 1000 jaunų verslų1
Šiemet 10 metų jubiliejų minintis Inovacijų agentūros verslo mentorystės tinklas jau sujungė virš 150 mentorių ir daugiau kaip 1000 verslininkų. Nemokami patarimai finansų, teisės, el. komercijos, rinkodaros ir kitais klausimais &scaron...
-
Teisme – 7 mln. eurų „Icor“ ieškinys Vyriausybės ginčo su „Veolia“ advokatams
Teismas toliau iš esmės nagrinės koncerno „Icor“ ieškinį, kuriuo jis iš buvusio Energetikos ministerijos kanclerio ir jos samdytų trijų advokatų reikalauja atlyginti beveik 7,3 mln. eurų vertės reputacinę žalą ir nuo...
-
Sveikatos įstaigas piktina Ligonių kasų nenoras apmokėti visų brangių tyrimų paslaugas5
Ligonių kasų noras pakeisti brangių tyrimų ir procedūrų apmokėjimą pakenks ir gydymo įstaigoms, ir gyventojams, sako sveikatos priežiūros įstaigų atstovai. ...
-
Gebėjimas pasakyti „ne“: kokios apčiuopiamos naudos gaunate?1
Ar žinojote, kad kuo stipresnę kaltę jaučiate atsisakydami kam nors padėti, nors tuo metu iš tiesų negalite ar nespėjate, tuo stipriau esate emociškai priklausomi nuo kitų žmonių? Profesionali supervizorė Nomeda Jerochova įvardij...
-
Kariuomenei seifus teikusi rusiška įmonė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima2
Lietuvos kariuomenei ir kitoms valstybės institucijoms seifus teikusi bendrovė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima, jos įranga turės būti keičiama, antradienį pranešė tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“. ...
-
Vilniaus geležinkelio stotyje įrengta VIP salė2
Keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“ Vilniaus geležinkelio stotyje įrengė vadinamąją VIP salę. Vienu metu ja galės naudotis apie 30 pirmos klasės keleivių, antradienį pranešė bendrovė. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...