- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ne paslaptis, kad nemenka dalis gyventojų vis dar gyvena įsitikinimais, neva patikimai jų daugiabutį gali prižiūrėti tik bendrija su nuosavu pirmininku, buhaltere ir valytoja. Tačiau šių laikų realijos ir pavyzdžiai liudija ką kita.
Įpročiai keičiasi
Mūsų tėvai ir seneliai dar prisimena laikus, kai patys remontuodavosi automobilius, užuot juos patikėję meistrui. Dabar tuo užsiima tik saujelė prisiekusių entuziastų, kurie tam turi daug laiko, žinių ir nesibaimina tepaluotų rankų.
Dauguma mūsų renkasi patikimus autoservisus ir remonto darbus patiki jiems. Požiūrio pasikeitimą lėmė tai, kad per keletą pastarųjų dešimtmečių atsirado gausybė servisų, iš kurių galima išsirinkti priimtiniausią mums kainos ir kokybės atžvilgiu.
Panašiai keičiasi ir daugiabučių administravimo rinka, kurioje vis dar veikia modelis „pasidaryk pats“, tačiau atsiranda vis daugiau racionalių alternatyvų. Vienas šios rinkos lyderių – „Kauno butų ūkis“ (KBU). Šiai bendrovei savo ūkio priežiūrą vien Kaune patikėjo per 700 namų ir jos klientų sąrašas nuolat plečiasi.
KBU specialistai neslepia nuolat susiduriantys su bendrijų problemomis. Kai kurios jų tęsiasi metų metais ir tampa tikru galvos skausmu gyventojams, nors iš tiesų sprendimo būdai nėra sudėtingi. Tuo įsitikino gyventojai ir bendrijos, užmezgusios partnerystę su KBU.
Geras pirmininkas – retenybė
Kaune ne viena bendrija skundžiasi savo pirmininkais, o jie atsako priekaištais dėl, jų nuomone, netinkamo gyventojų elgesio. Viena vertus, pirmininkai akcentuoja komplikuotą bendrų sprendimų priėmimą.
Pavyzdžiui, didžioji dalis gyventojų nori atlikti bendrų patalpų remontą ar kiemo aplinkos tvarkymo darbus. Tačiau atsiranda vienas kitas kaimynas, besipriešinantis bet kokioms išlaidoms arba nematantis problemos gyventi apleistoje aplinkoje. Kažkam netinka darbų kainos, kai kas mano žinąs geresnį problemos sprendimo būdą. Retam pirmininkui, turinčiam ir kitą pagrindinį darbą ir asmeninį gyvenimą, norisi aukoti savo laiką tokių užsispyrėlių įtikinėjimams.
Pasitaiko, kad gyventojai išreikšti savo nepasitenkinimo pas kaimynystėje gyvenantį pirmininką užsuka kone naktį. Patys bendrijų pirmininkai tampa savotiškais derybininkais ar krizių valdymo specialistais. Žinant, kad jų alga nėra didelė, nenuostabu, kad mažose bendrijose gyventojams labai sudėtinga rasti tinkamą žmogų, kuris sutiktų užsikrauti pirmininkavimo naštą.
Pas mus vos kelios buhalterės gali aptarnauti kelis šimtus daugiabučių. Todėl mūsų administravimas kiekvienai bendrijai kainuoja nepalyginamai pigiau nei jos tai darytų savarankiškai.
Iš kitos pusės, mažos bendrijos išlaikymas neapsimoka finansiškai. Gyventojai turi mokėti atlyginimus ne tik pirmininkui, bet ir buhalterei, valytojai. Pavyzdžiui, už vidutinį dviejų kambarių butą kas mėnesį vien bendrijos reikmėms dažname daugiabutyje mokama 30–40 eurų.
Kreipėsi į teismą
Didelės bendrijos nariams šis išlaikymas kainuoja pigiau, nes dalijasi didesniam gyventojų skaičiui. Tačiau didelėse bendrijose atsiranda kitų problemų.
KBU atstovams neseniai teko padėti gyventojams, siekiantiems išregistruoti bendriją. Šilainių mikrorajone net 26 namus prižiūrėjusi bendrija buvo viena didžiausių Kaune, tačiau gyventojai pasigedo pirmininko veiklos skaidrumo. Žmonės skundėsi atmestinai tvarkoma bendrijos buhalterija, nepildomais darbų aktais, susirinkimų nebuvimu ir daugeliu kitų problemų.
Ne paslaptis, kad bendrijos reguliariai renka kaupiamąsias lėšas, tačiau už jas atsiskaito atsainiai. Šilainių istorijoje gyventojai, jų skaičiavimais, buvo sukaupę apie 20 tūkst. eurų, tačiau negalėjo disponuoti tomis lėšomis ar netgi įsitikinti savo sukauptų sumų tikslumu.
KBU, kaip miesto savivaldybės įmonė, ėmėsi atstovauti gyventojų interesams ir bandė iš pirmininko gauti reikalingus finansinius dokumentus, tačiau jų nesulaukė. Dabar tai daroma teisminiu keliu. Teismas stojo gyventojų pusėn, jau pradėtas gyventojų sukauptų pinigų išieškojimas iš bendrijos.
Skaidru ir aišku
Deja, Šilainių bendrijos pavyzdys – toli gražu ne vienintelis. Minėtą Šilainių bendriją likvidavusių namų administravimą perėmė Kauno miesto savivaldybės paskirti laikinieji administratoriai, dalį namų pradėjo administruoti KBU. Gyventojai netruko pajusti akivaizdžių skirtumų: visų pirma – skaidrias ir aiškias bendradarbiavimo sąlygas ir žymiai sumažėjusias gyventojų sąskaitas.
KBU atstovų žodžiais, jų įmonėje prieš darbų atlikimą pateikiamos tikslios sąmatos, todėl visi gyventojai žino, kiek jiems kainuos konkretūs darbai. Žmonėms paaiškinama, iš ko susideda darbų kainodara. Ne mažiau svarbu, kad po darbų atlikimo pateikiami atliktų darbų aktai.
Be to, KBU savitarnos sistemoje arba mobiliojoje programėlėje klientai bet kada gali matyti visą informaciją, susijusią su administruojamu namu. Sistemoje aiškiai nurodyta, kiek namas yra sukaupęs lėšų, kokie darbai ir kokiais įkainiais atlikti, kokie planuojami. Taip pat pateikiamos metinės ataskaitos, namo apžiūros ataskaitos. Nurodomi namo defektai, kuriuos rekomenduotina pašalinti.
Siūlo palankesnę kainą
KBU ne tik perima administravimą ir buhalteriją, bet ir rengia gyventojų apklausas ir balsavimus, pateikia išsamias namo išlaidų ataskaitas. Optimizuoti sprendimai – minėtos automatizuotos buhalterinės ir pastatų valdymo sistemos – KBU leidžia taupyti tiek savo, tiek pačių gyventojų resursus ir jiems pasiūlyti konkurencingą kainą.
Vien privaloma kasmetinė statinio apžiūra gali kainuoti labai skirtingas sumas – vienokią, jei tai bus vienkartinis pirmininko surastas specialistas, ir, tikėtina, bent kelis kartus pigiau, jei tai atliks nuolatinis KBU specialistas.
„Įsivaizduokime, kiek reikėtų žmogiškųjų resursų, įvairių rūšių specialistų, kad jie paruoštų, tarkime, šimtą ataskaitų. Atitinkamas būtų ir kiekvienos ataskaitos įkainis. Mūsų turimas didžiulis klientų būrys paskatino investuoti į sistemų automatizavimą. Pas mus vos kelios buhalterės gali aptarnauti kelis šimtus daugiabučių. Todėl mūsų administravimas kiekvienai bendrijai kainuoja nepalyginamai pigiau nei jos tai darytų savarankiškai“, – pabrėžė KBU generalinis direktorius Marijus Zaborskas.
Mažiau galvos skausmo
Tarp KBU klientų yra ir bendrijos, kurios pateisina savo gyventojų lūkesčius, tinkamai susitvarko su pasitaikančiais iššūkiais. Tokios bendrijos, pasirinkdamos savo partneriu KBU, įvertina galimybę gerokai sutaupyti pinigų ir laiko.
Sudarius sutartį, KBU perima visą namo administravimą, tad bendrijos pirmininkui nereikia rūpintis jokia dokumentacija. Jis užsako paslaugas, darbus, o toliau viską atlieka KBU – nuo pirminių pranešimų gyventojams iki sąskaitų išrašymo.
KBU administruoja ir mažus daugiabučius. Tokiems itin sudėtinga rasti pirmininką, nes vos 5–6 butų namo priežiūra praktiškai negeneruoja pelno. O išlaidos kai kuriais atvejais panašios kaip ir didelių daugiabučių. KBU, turėdamas daug objektų ir nuolatinių specialistų, kainą gali sumažinti net kelis kartus. Todėl iš bendradarbiavimo laimi ir bendrovė, ir jos aptarnaujami gyventojai.
Imant kelių laiptinių tipinį daugiabutį, KBU jo metines administravimo išlaidas gali sumažinti net keturženkle suma.
„Apibendrinant, mes nuo bendrijos pirmininko nuimame didelę rūpesčių naštą. Jam nebereikia sukti galvos, į kokią avarinę tarnybą kreiptis nutikus gedimui, ypač jei tai įvyko naktį. Nereikia ieškoti buhalterinės įmonės ar individualios buhalterės, kuri kiekvienam butui išrašinėtų sąskaitas. Nereikia rengti krūvos dokumentų, ruošti finansinių planų. Žmogus lieka vykdyti savo pareigų, bet gauna kur kas daugiau laiko ir energijos tiesiogiai palaikyti ryšį su savo gyventojais“, – kalbėjo M. Zaborskas.
Kauno butų ūkis – vienintelis administratorius mieste, kurio 100 proc. bendrovės akcijų priklauso Kauno savivaldybei.
Darbai atliekami pagal suderintas sąmatas (išskyrus avarinių situacijų likvidavimą).
TIESIOGINIS susisiekimas su atsakingu asmeniu (vadybininku). Tai ypač SVARBU, nes sutaupo laiko, kuris svarbus būtinų sprendimų priėmimui.
AVARINĖS brigados reagavimas – visą parą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda paskyrė D. Vedricką antrajai VPT vadovo kadencijai
Prezidentas Gitanas Nausėda Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) direktoriaus Darių Vedricką paskyrė dar vienai penkerių metų kadencijai. ...
-
10 metų minintis mentorystės tinklas jau padėjo daugiau nei 1000 jaunų verslų1
Šiemet 10 metų jubiliejų minintis Inovacijų agentūros verslo mentorystės tinklas jau sujungė virš 150 mentorių ir daugiau kaip 1000 verslininkų. Nemokami patarimai finansų, teisės, el. komercijos, rinkodaros ir kitais klausimais &scaron...
-
Teisme – 7 mln. eurų „Icor“ ieškinys Vyriausybės ginčo su „Veolia“ advokatams
Teismas toliau iš esmės nagrinės koncerno „Icor“ ieškinį, kuriuo jis iš buvusio Energetikos ministerijos kanclerio ir jos samdytų trijų advokatų reikalauja atlyginti beveik 7,3 mln. eurų vertės reputacinę žalą ir nuo...
-
Sveikatos įstaigas piktina Ligonių kasų nenoras apmokėti visų brangių tyrimų paslaugas5
Ligonių kasų noras pakeisti brangių tyrimų ir procedūrų apmokėjimą pakenks ir gydymo įstaigoms, ir gyventojams, sako sveikatos priežiūros įstaigų atstovai. ...
-
Gebėjimas pasakyti „ne“: kokios apčiuopiamos naudos gaunate?1
Ar žinojote, kad kuo stipresnę kaltę jaučiate atsisakydami kam nors padėti, nors tuo metu iš tiesų negalite ar nespėjate, tuo stipriau esate emociškai priklausomi nuo kitų žmonių? Profesionali supervizorė Nomeda Jerochova įvardij...
-
Kariuomenei seifus teikusi rusiška įmonė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima2
Lietuvos kariuomenei ir kitoms valstybės institucijoms seifus teikusi bendrovė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima, jos įranga turės būti keičiama, antradienį pranešė tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“. ...
-
Vilniaus geležinkelio stotyje įrengta VIP salė2
Keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“ Vilniaus geležinkelio stotyje įrengė vadinamąją VIP salę. Vienu metu ja galės naudotis apie 30 pirmos klasės keleivių, antradienį pranešė bendrovė. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Oficialus „Apple“ salonas „Smart Master“ persikelia: dabar veiks dar patogesnėje Vilniaus vietoje
Išskirtinis įgaliotas „Apple“ servisas ir salonas „Smart Master“ persikelia į naują vietą, siekiant dar labiau pagerinti klientų patirtį. Išmaniųjų įrenginių priežiūros centras čia toliau teiks „Apple&ld...
-
„Citus“ ekspertai apie butą su terasa mieste: kaip sukurti asmeninę oazę ir padidinti būsto vertę
Vilniaus būsto rinkoje terasiniai butai yra retenybė, sudaranti vos apie 2 proc. visos butų pasiūlos. Šiuo metu iš bendros 4 850 butų pasiūlos sostinėje yra tik apie 100 terasinių butų. Vidutinė terasinio buto kvadratinio metro kaina si...