- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Geriausiomis prekių kainomis Lietuvoje ir toliau išsiskiria prekybos tinklas „Lidl“ – tokius rezultatus atskleidžia šių metų gegužę rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa. Be to, ši tendencija nesikeičia jau kuris laikas: „Lidl“ išlaiko lyderiaujančias pozicijas tarp kitų rinkos žaidėjų.
Kainos ir kokybės balansas
Daugiau nei pusė apklaustų respondentų tvirtina, kad būtent „Lidl“ prekybos centruose randa geriausias kainas. Tai nestebina, nes „Lidl“ pagrindinis tikslas yra garantuoti klientams geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje.
„Tai pirkėjams ypač aktualu šiuo ekonomiškai sudėtingesniu metu. Dėl to nuo metų pradžios ne tik mažiname atskirų kategorijų prekių kainas, bet ir nuolatos stengiamės užtikrinti, kad, nepaisant augančių išorinių kaštų, mūsų prekių kainos išliktų žemame lygyje“, – sako „Lidl Lietuva“ rinkodaros departamento vadovė Kristina Mažeikytė.
Išlaikyti žemas kainas „Lidl“ padeda keli sprendimai: nuo ilgalaikių partnerysčių su Lietuvos gamintojais iki bendros gamybos ir pirkimų su tarptautine „Lidl“ grupe.
Mums svarbu užtikrinti žemą prekių kainą siūlant aukščiausią kokybę.
Dalį produktų, pavyzdžiui, ledus, riešutus, šokoladą, kavą, gėrimus, „Lidl“ gamina grupės, kuriai Europoje ir JAV priklauso 12 000 parduotuvių, gamyklose. Masto ekonomika ir ilgalaikis planavimas šiose gamyklose padeda prekybos tinklui taupyti gamybos kaštus. Be to, ilgus metus bendradarbiaudami su Lietuvos gamintojais, „Lidl“ padėjo daliai tiekėjų išsiplėsti užsienyje, o tai reiškia, kad didindami gamybos mastą, jie gali pasiūlyti savo produkciją geresne kaina prekybos tinklo pirkėjams.
Tiesa, išlaikyti geriausias kainas rinkoje, buvo nelengvas iššūkis dėl sudėtingo laikotarpio, nulemto tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje augusių maisto ir kitų prekių kainų.
„Tai neliko nepastebėta pirkėjų, kurie dabar kaip niekada jautrūs kainų pokyčiams. Be to, žmonės nori ne laikinų akcijų ir pasiūlymų, o mažesnių reguliarių kainų kiekvieną kartą, kai užsuka apsipirkti. Daug dirbame siekdami šiuos lūkesčius patenkinti, todėl didelis įvertinimas, kad ieškodami geriausių pasiūlymų, pirkėjai ir toliau teigiamai įvertina būtent „Lidl“. Dėl kokybės niekada neiname į kompromisus – mums svarbu užtikrinti žemą prekių kainą siūlant aukščiausią kokybę“, – sako „Lidl Lietuva“ rinkodaros departamento vadovė.
„Lidl Lietuva“ nuotr.
Pirmieji sumažino kainas
Taip pat žemas kainas padeda garantuoti platus privačių prekės ženklų asortimentas, kuris sudaro 90 proc. visų „Lidl“ prekių. Privatūs prekės ženklai yra gaminami pas kruopščiai atrinktus partnerius, kurie atitinka aukščiausius kokybės reikalavimus.
Neretai šie partneriai gamina ir plačiai žinomą kitų prekės ženklų produkciją. Tačiau „Lidl“ šiuo atveju perka tik patį produktą bei jo receptūrą, o tai reiškia, kad vėliau pirkėjams nereikia mokėti už rinkodaros ar kitus su gamyba nesusijusius kaštus. Taip pat savo privačių prekės ženklų kainas „Lidl“ padeda išlaikyti ta pati pardavimo kainų strategija – prekybos tinklas operatyviai reaguoja į pingančias žaliavas ir taip diktuoja mažesnes reguliarias maisto produktų kainas rinkoje.
Išlaikyti tokias pačias kainas tam tikrose kategorijose „Lidl“ prekybos tinklui padeda ir tai, kad dalis produktų, kaip riešutai, džiovinti vaisiai, maistas gyvūnams, buities priemonės, yra perkami itin dideliais kiekiais bendrai su visa „Lidl“ grupe.
„Lidl“ šiemet vasario mėnesį pirmasis iš prekybos tinklų pradėjo mažinti prekių kainas ir daryti tai ne pavieniams produktams, o pagrindinėms jų kategorijoms.
Pavyzdžiui, pieno produktų kategorijoje „Pilos“ privataus prekės ženklo sviesto kaina sumažinta 25 proc., o kai kurie grietinės produktai atpigo iki 16 proc. „Lidl“ parduotuvėse taip pat mažėjo „Skonio ženklo“ šviežios vištienos gaminių kainos. Iš viso atpigo beveik pusė reguliaraus šviežios vištienos asortimento, o kainos pokytis gaminiams siekia nuo 0,5 iki 1 euro. Šviežių kepinių kategorijoje daliai produktų „Lidl“ nuolatines kainas sumažino iki 15 proc. Taip pat 15 proc. atpigo ir 11 privataus ženklo „Mano duona“ kepinių ir duonos gaminių.
Mažesnes reguliarias kainas „Lidl“ taiko ir privataus ženklo maltai kavai, kavos pupelėms, tirpiajai kavai bei jos gėrimams, kavos kapsulėms – šios prekės šiemet atpigo net iki 37 proc. Riešutų asortimente iki 16 proc. sumažinta privataus prekės ženklo „Alesto“ pistacijų reguliari kaina.
Nuo birželio mėnesio mažesnės reguliarios kainos taikomos ir „Cien“ prekių ženklo šampūnams, kondicionieriui, plaukų balzamui, kreminei dušo želei – kai kurių gaminių kaina mažėja net 34 proc.
„Užtikrinti geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje išlieka mūsų prioritetu, tad ir toliau sieksime mažinti kainas bei pateikti geriausius pasiūlymus savo pirkėjams. Mūsų vykdomos strategijos efektyvumą patvirtina ir metų pradžioje gautas pagrindinis „Best Buy Award“ medalis, kuriuo „Lidl“ įvertintas kaip geriausią kainos ir kokybės santykį siūlantis tinklas Lietuvoje“, – teigia K. Mažeikytė.
Atsižvelgia į išorinius veiksnius
Nors ekonomistai aiškina, kad infliacija pastaraisiais mėnesiais išsikvėpė ir toliau sparčiai mažės, kainos daugelyje paslaugų sferų Lietuvoje išlieka gana aukštame lygyje. Kitaip sakant, praėjusių metų kainų šuolio pasekmės vis dar juntamos šiemet.
Daugelio gyventojų pajamų augimas kainų augimo nepasivijo, o sumažėjusi perkamoji galia reiškia, kad tenka peržiūrėti vartojimo įpročius. Tuo tarpu prekybininkai taip pat atidžiai stebi pirkėjų finansines galias ir stengiasi amortizuoti gyventojų pajamų ir kainų žirkles.
Kasdien „Lidl“ savo pirkėjus pasitinka išskirtinėmis akcijomis ir specialiomis kainomis paženklintais kokybiškais mėsos gaminiais, šviežiais vaisiais ir daržovėmis, duonos ir pieno produktais. Kiekvieną savaitę taip pat siūlomos išskirtinės prekės iš įvairių pasaulio regionų: nuo Jungtinių Amerikos Valstijų iki tolimosios Azijos.
Sutaupyti padeda ir išmanūs lojalumo sprendimai: pirkėjai, kasoje aktyvavę virtualią „Lidl Plus“ programėlės kortelę, gali įsigyti prekių už specialią kainą, o apsipirkus už tam tikrą sumą – vos už 1 centą. Be to, lojalumo programėlės privalumus atradę pirkėjai pamėgo ir laimės ratą, kurį išsukus galima laimėti ir nuolaidą įvairioms prekėms ar kitam apsipirkimui.
Prekės – kitokios, ir pigiausių kainų
Grįžkime dar prie gyventojų apklausos rezultatų. Tarp kitų Lietuvoje veikiančių prekybos tinklų „Lidl“ išsiskiria net keliuose prekių kainų segmentuose: šalies gyventojai čia randa pigiausias būtinųjų prekių kainas ir jiems asmeniškai tinkamiausias kainas. Be to, apklausos rezultatai rodo, kad čia jie randa ir apskritai geriausias kainas.
„Lidl Lietuva“ nuotr.
Apklausti gyventojai taip pat išskiria „Lidl“ ir vertindami prekių asortimentą – atotrūkis nuo kitų prekybos tinklų siekia net kelis kartus. Pirkėjų vertinimu, „Lidl“ prekių pasiūla yra gerokai kitokia nei kitų, veikiančių Lietuvoje. Be to, skirtingai nei kitose maisto prekių parduotuvėse, čia kur kas dažniau galima rasti išskirtinių prekių.
„Lietuvoje „Lidl“ veikia jau septynerius metus ir nuo pat pirmos dienos šalies gyventojams pasiūlėme išskirtines prekes už mažesnę kainą. Matome, kad pirkėjai vertina unikalius mūsų privačių prekių ženklų pasiūlymus – tiek dėl patrauklių kainų, tiek ir dėl aukštos kokybės, kuri – tapati žinomų prekių ženklų produkcijai“, – teigia K. Mažeikytė.
Šių metų gegužę vykusioje apklausoje dalyvavo apie 650 respondentų. Ja siekta išsiaiškinti konkrečių reklaminių šūkių priskyrimą Lietuvoje veikiantiems prekybos tinklams. Apklausti suaugę Lietuvos gyventojai, gyvenantys miestuose, kuriuose veikia „Lidl“ parduotuvės.
Šiuo metu veikia 69 „Lidl“ parduotuvės, įsikūrusios 26-uose šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje,
Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kuršėniečiai „Agrokoncerno“ gamyklos statybas palaikys, jei ji nekenks gamtai
Ramūno Karbauskio valdomai žemės ūkio ir didmeninės prekybos grupei „Agrokoncernas“ Kuršėnuose planuojant statyti giluminio grūdų perdirbimo gamyklą, Kuršėnų bendruomenė šią idėją palaikys, jei gamykla nedarys ne...
-
LTG kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais
„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ kviečia keliauti kalėdiniais traukiniais. ...
-
L. Savickas: „Teltonikos“ atveju politikai nevykdė elementarios politinės vadybos11
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministro postą Lukas Savickas mano, kad „Teltonikos“ skandalas kilo dėl politinių vadovų nesugebėjimo užtikrinti politinės vadybos. Jo teigimu, jei „Teltonikos“ projektui būtų paskirtas ko...
-
„Foxpay“ vadovas S. Galatiltis: Lietuvos banko sprendimas nebuvo netikėtas
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusios ir licencijos netekusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ vadovas Saulius Galatiltis sako, jog Lietuvos banko (LB) sprendimas atimti įmonės licenciją nebuvo netikėtas. ...
-
Lietuvos bankas panaikino „Foxpay“ licenciją2
Lietuvos bankas (LB) už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikino teisėsaugos akiratyje atsidūrusios Ievos Trinkūnaitės valdomos finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, penktadienį paskelbė bankas. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Šiandienio medicinos darbuotojo portretas: išskyrė 5 įgūdžius, reikalingus sveikatos priežiūros spec
Darbuotojams, norintiems sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, neretai tik profesinių žinių jau nepakanka. Tai rodo ir pernai Pasaulio ekonomikos forumo išskirti dešimt darbuotojams reikalingiausių įgūdžių, tarp kurių reikšming...
-
Į Sosnovecą vilioja ir architektūra, ir sportas
Dažnai Lenkija siejama daugiausia su vieta, kur vykstama apsipirkti. Tačiau šioje šalyje yra labai daug vietų, kurias verta aplankyti dėl visiškai kitų priežasčių. Vienas tokių paslėptų perlų yra Sosnovecas (Sosnowiec) – ...
-
Prestižinės UNESCO premijos „Moterims moksle“ laureatė: mokslas tuo ir žavus – jis pilnas netikėtumų4
Lapkričio 12 d. Vilniuje, Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Didžiojoje konferencijų salėje įteikti diplomai UNESCO Baltijos šalių stipendijų konkurso „Moterims moksle“ laureatėms. ...
-
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?2
Plėtojant verslą neišvengiamai kyla daugybė iššūkių. Juos įveikti gerokai lengviau turint patirtimi ir patarimais pasidalinti galinčius mentorius. Tai viena iš jau dešimtmetį gyvuojančios ir daugiau nei 150 mentori...