Teismas „apkarpė“ 4,5 mln. eurų vertės agentūrų sutartį

  • Teksto dydis:

4,5 mln. eurų vertės Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) ir viešųjų ryšių agentūros „Viešųjų ryšių partneriai“ (VRP), veikiančios su prekės ženklu „VRP Hill+Knowlton Strategies“, sutarties galiojimas sutrumpintas nuo trejų iki vienerių metų.

Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) teisme pavyko pasiekti, kad pernai vasarį pasirašytos sutarties galiojimas dėl konkurso procedūrų pažeidimų būtų sutrumpintas iki šių metų kovo 1 dienos.

Apeliacinis teismas vasario 1 dieną patenkino VPT skundą ir panaikino praėjusių metų lapkričio mėnesį priimtą Vilniaus apygardos teismo nutartį - tuomet teismas nesustabdė sutarties tarp NMA ir VRP galiojimo.

Pasak teismo, trejų metų trukmės sutartis pasirašyta, nemotyvavus jos didesnės vertės nei buvo numatyta konkurso sąlygose - planuota jos vertė buvo 4,1 mln. eurų. Kadangi konkursas jau yra pasibaigęs ir sutartis pasirašyta, teismas jos nenutraukė, o sutrumpino jos galiojimą. Be to, NMA iki kovo 1-osios negalės pirkti papildomų paslaugų iš VRP.

Viešųjų pirkimų tarnybos direktorė Diana Vilytė sako, jog byloje kalbama apie didžiules ES paramos lėšas, skirtas Kaimo plėtros programos ir kitų NMA administruojamų programų viešinimui 2014-2020 metais.

„Siekiame, kad jos būtų panaudotos skaidriai ir efektyviai. Nustačiusi pažeidimus NMA pirkime, VPT rekomendavo sutartį nutraukti, tačiau perkančioji organizacija neatsižvelgė į mūsų rekomendaciją. Teistis valstybės įstaigai su valstybės įstaiga nėra, matyt, racionalus sprendimas. Tačiau perkančiąjai organizacijai nesutikus nutraukti sutarties VPT privalėjo kreiptis į teismą, gindama viešąjį interesą“, - BNS sakė D.Vilytė.

VPT pernai birželį pareiškė, kad NMA neužtikrino racionalaus pinigų panaudojimo, nesilaikė konkurso sąlygų dėl tiekėjų kvalifikacijos ir pažeidė jos vertinimo procedūras.

„Viešųjų ryšių partneriai“ trejus metus turėjo viešinti 2014-2020 metų Kaimo plėtros programą ir kitas NMA administruojamas programas, o jos partnerės yra Lietuvos rinkos tyrimų bendrovė „TNSLT“, reklamos agentūros „Aktin“, „Orientis“ bei „Jano studija“.


NMA komentaras

Reaguodama į Lietuvos apeliacinio teismo sprendimą dėl viešinimo paslaugų pirkimo, Nacionalinė mokėjimo agentūra (NMA) pažymi, kad gerbia teismo poziciją, tačiau nesutinka su sprendimu trumpinti sudarytos sutarties galiojimą bei artimiausiu metu dėl jo ketina kreiptis į kasacinės instancijos teismą. Atkreiptinas dėmesys, kad teismas atmetė visus Viešųjų pirkimų tarnybos argumentus, išskyrus vieną, susijusį su sutarties verte. NMA toliau laikosi pozicijos, kad viešinimo paslaugų pirkimas įvykdytas tinkamai, laikantis teisės aktuose nustatytų reikalavimų.

Apeliacinis teismas nutarė, kad pasiūlyta kaina viršijo NMA pirkimui nusimatytą vidinį biudžetą, o NMA vidinis pagrindimas dėl kainos viršijimo buvo nepakankamas, todėl teismas nusprendė sutrumpinti NMA sudarytos sutarties galiojimo trukmę iki šių metų kovo 1 d. Iki nurodytos datos sutartis bus vykdoma taip, kaip įprasta. Vis tik NMA ir toliau laikosi pozicijos, jog sudarydama sutartį nepažeidė Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų. Tiekėjai negalėjo turėti jokių lūkesčių dėl pirkimui skirto biudžeto, nes jis jiems pirkimo metu nebuvo atskleistas. O įstatymas nedraudžia sudaryti sutarties už didesnę nei planuota kainą. Todėl NMA artimiausiu metu ketina pasinaudoti jai suteikta teise kreiptis į Lietuvos Aukščiausiąjį Teismą dėl galutinio išaiškinimo.

Tuo tarpu NMA džiaugiasi, jog jai pavyko įrodyti, kad ji teisingai ir teisėtai įvertino tiekėjų kvalifikaciją. Lietuvos apeliacinis teismas patvirtino, kad, priešingai nei teigė Viešųjų pirkimų tarnyba, NMA viešinimo paslaugų pirkime teisėtai ir pagrįstai įvertino UAB „Viešųjų ryšių partneriai“ kvalifikaciją ir šį tiekėją pripažino atitinkančiu pirkimo dokumentų ir Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių