- Ūla Klimaševska (ELTA)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pareigūnams nuo šių metų rugpjūčio kelių reiduose pradėjus tikrinti transporto priemonių taršą, per tris mėnesius visoje Lietuvoje aplinkosaugininkai sustabdė 472 transporto priemones, iš kurių nė viena neviršijo leistinų išmetamųjų dujų normų.
Aplinkosaugininkai reidų nelaiko neveiksmingais, o rezultatą vertina kaip galimą indikatorių, kad Lietuvos automobilių parkas modernėja.
Pasak AAD, rugpjūčio 1 d. prasidėjusios patikros keliuose vykdytos atsitiktine tvarka pasirinktose transporto priemonėse.
„Iš patikrintų automobilių skaičiaus kol kas negalima vertinti bendros transporto priemonių taršos būklės Lietuvos mastu – išsamesnius vertinimus būtų galima daryti po kelių metų“, – komentare Eltai nurodė departamentas.
„Atkreipiame dėmesį, kad nenustatyti pažeidimai nereiškia, kad priemonė yra neveiksni. Dažnu atveju tai parodo atsinaujinusį gyventojų transporto priemonių parką“, – teigė AAD.
Jo duomenimis, rugpjūtį taršos kontrolės reidai pradėti Panevėžyje, čia patikrintos 38 atsitiktinai sustabdytos transporto priemonės, vėliau patikrinimai persikėlė į Uteną, kur įvertinti 22 transporto priemonių dujų išmetimai.
Rugsėjo mėnesį patikrinimai persikėlė į Šiaulių valdybos teritoriją, kur iš viso patikrintos 122 transporto priemonės: Pakruojyje – 39, Šiauliuose – 35, o Telšiuose, Plungėje ir Mažeikiuose – 48.
Rugsėjo-spalio mėnesių sandūroje patikrinimai vykdyti Klaipėdos valdybos teritorijoje, čia sustabdyta 114 transporto priemonių: Klaipėdoje – 60, Tauragėje – 34, Jurbarke – 20.
Spalio viduryje pareigūnai atliko 135 automobilių taršos matavimus Kauno valdybos teritorijoje. Kaune patikrinta 15 transporto priemonių, Jonavoje – 22, Kaišiadoryse – 18, Alytaus rajone – 25, Varėnos rajone – 12, Prienų rajone – 8, Šakiuose – 24 ir Vilkaviškyje – 11.
Galiausiai Vilniaus valdyboje spalio pabaigoje patikrinta 41 transporto priemonė: Širvintų rajone – 10, Trakų rajone – 12, Šalčininkų rajone – 10 ir Vilniuje – 9.
„Per automobilių taršos kontrolės reidus visuose regionuose nė vieno patikrinto automobilio išmetamų teršalų kiekis neviršijo ribinių verčių, taip pat nebuvo fiksuota skysčių nutekėjimo atvejų“, – Eltai nurodė departamentas.
Anksčiau planuota per metus patikrinti virš 9 tūkst. automobilių.
Tiesa, gruodį Seimas pateikimo stadijoje pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko įstatymo pakeitimams, pagal kuriuos aplinkosaugininkai nebeturėtų teisės vieni tikrinti ir naikinti techninės apžiūros dokumentų lengviesiems automobiliams ar iki devynių keleivių galintiems vežti autobusams.
Stabdyti tokias transporto priemones aplinkos apsaugos pareigūnai galėtų kaip ir anksčiau – su kitų institucijų pareigūnais. Tai reikštų, kad savarankiškai tikrinti galėtų tik sunkiasvores transporto priemones, pavyzdžiui, sunkvežimius.
„Jeigu būtų priimta įstatymo pokyčių, atsižvelgdami į juos, koreguotume departamento kontrolės veiksmus“, – galimus pokyčius įvertino AAD.
Aplinkosaugininkams įgaliojimai tikrinti automobilių taršą keliuose suteikti nuo šių metų sausio 1 d. Tai reiškia, kad jie be kitų institucijų dalyvavimo gali stabdyti lengvuosius, krovininius automobilius ir autobusus ir tikrinti, ar jų į aplinką išmetamų dujų kiekis neviršija nustatytų ribų.
Nustatytas ribas viršijančios transporto priemonės techninės apžiūros dokumento galiojimas naikinamas – automobilis nebegali dalyvauti eisme.
Pagal Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) birželį pakeistą tvarką, techninės apžiūros dokumento galiojimas panaikinamas po 7 darbo dienų nuo sprendimo surašymo momento, o ne po 48 valandų, kaip buvo iki tol.
Pažeidimas būtų nustatytas, jeigu transporto priemonės išmetamųjų dujų kiekis viršija ribines vertes arba yra bet koks skysčio (pavyzdžiui, tepalų, kuro) nuotėkis, dėl kurio gali būti padaryta žala aplinkai arba sukeltas pavojus kitiems kelių eismo dalyviams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Transporto sektoriui metai klostėsi sudėtingai: rinka liko nestabili, griežtėja reguliacinė aplinka
Lietuvos transporto ir logistikos įmonės šiuos metus vertina kaip sunkius – nors įmonių pajamingumas šiek tiek padidėjo, bet darbuotojų trūkumas neleido pilnai pasinaudoti pagerėjusia situacija. ...
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai9
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas3
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...