Antroji „Formulės-1“ sezono pusė kursto intrigą

„Formulės-1“ sezonas persirito į antrąją pusę. Ateinantį savaitgalį Belgijoje po mėnesio pertraukos sirgalių aistras vėl kaitins prestižiškiausio automobilių sporto karštinė. Šiemet kova dėl nugalėtojo titulo čempionate kaip niekad atkakli.

Jėgų santykis pasikeitė

Iki čempionato pradžios dar lieka devyni etapai, tačiau jau galima daryti išvadą, kad šiemet grumtynės tiek tarp lenktynininkų, tiek tarp konstruktorių tapo daug atkaklesnės.

Praėjusių metų čempionas Sebastianas Vettelis šiuo metu žengia tik trečias ir per pirmus vienuolika etapų nugalėtojo taurę kėlė vos sykį. 2011-aisiais per tą patį laiką vokietis buvo laimėjęs šešis kartus, o iš viso triumfavo vienuolikoje lenktynių.

Praėjusių metų čempionė „Red Bull“ ekipa vis dar pirmauja komandų įskaitoje, tačiau šiemet jai rimtą iššūkį metė iš karto net trys ekipos – „McLaren“, „Lotus“ ir „Ferrari“. „Buliai“ šį sezoną kol kas laimėjo vos tris lenktynes. To rezultatas – apčiuopiamas „Ferrari“ lenktynininko Fernando Alonso atotrūkis bendroje lenktynininkų rikiuotėje.

2005 ir 2006 m. planetos čempionas šiemet pirmauja todėl, kad važiuoja stabiliausiai. Finišą 31-ų ispanas iš Ovjedo pasiekė visuose etapuose, o ant prizininkų pakylos užkopė šešis kartus.

„Red Bull“ stovykla niršta

Čempionų titulą abiejose įskaitose ginančios „Red Bull“ ekipos inžinerijos skyriaus vadovas Adrianas Newey labai aiškiai nusakė priežastis, dėl kurių komanda prarado pernai turėtą pranašumą. Genialiojo brito teigimu, tam daugiausia įtakos turėjo sezono metu įsigalioję taisyklių pakeitimai ir draudimai.

„Tiesa sakant, to mes ir bijojome prieš sezoną. Paskutiniuosius du sezonus sugebėjome labai gerai išnaudoti apipūstus difuzorius, tačiau tą pranašumą iš mūsų atėmė. Taip pat ir kiti pakeitimai, kaip naujos priekinio sparno lankstumo tikrinimo taisyklės, mums nepadėjo, – skundėsi inžinierius. – Neabejoju, kad nuo to nukentėjome daugiau nei kitos komandos, nes naudojomės tais dalykais ilgiau nei kiti ir jais sugebėjome pasinaudoti daugiau. Ilgai užtrukome, kol supratome, ką reikia padaryti, kad atgautume prarastą greitį trasoje.“

Vertėtų priminti, kad šiemet buvo uždrausti ir kiti „Red Bull“ patobulinimai – variklio programavimas, leidžiantis posūkiuose oro srautą nukreipti ant galinio sparno, skylės dugne, rankiniu būdu reguliuojama pakaba.

„Dirbome su “Renault„ ir staiga mums paaiškino, kad taisyklių interpretavimas pasikeitė. Suprantame, kad mūsų laukia pokyčiai ir turime iš naujo įvertinti savo automobilio tobulinimo programą“, – nuoskaudos neslėpė „Red Bull“ atstovas.

Nemažai kritikos strėlių į „Formulės-1“ vadovus jau anksčiau yra paleidęs ir „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris, kuris teigė nesuprantantis, kodėl ekipa yra kritikuojama už išradingumą interpretuojant taisykles.

„Tas automobilių atitikimo taisyklėms tikrinimas po kiekvieno etapo yra visiškas nesusipratimas. Tik FIA (Tarptautinė automobilių federacija – aut. past.) ir teisėjai gali nuspręsti, ar automobilis atitinka taisykles, ar ne. Kiekvieną kartą, kai kitos komandos suabejodavo mūsų automobilio legalumu, jis visuomet atitikdavo taisykles“, – įtarinėjimais skundėsi Ch.Horneris.

Priminsime, kad „Red Bull“ šiemet jau ne kartą turėjo modifikuoti savo automobilius: atsisakyti skylių dugne, dvigubo poveikio stabdžių aušinimo sistemos, priekinės pakabos prošvaisos keitimo be įrankių galimybės ir traukos kontrolės sistemą primenančio variklio reguliavimo.

Lyderiai žino trūkumus

Italų stovykloje per rugpjūčio pertrauką nuotaikos buvo visai kitokios. Paskutinį kartą „Ferrari“ lenktynininkas planetos čempionu tapo 2007 m., kai tai pavyko padaryti suomiui Kimi Raikkonenui. Po to italai užleido savo pozicijas „McLaren“, „Brawn“ bei „Red Bull“ ekipoms, tačiau šiemet nestokoja ryžto vėl sugrįžti į viršūnę.

40 taškų F.Alonso persvara prieš antroje vietoje žengiantį australą Marką Webberį nuteikia optimistiškai, tačiau Apeninuose į euforiją niekas dar nepuola. „Ferrari“ vadovai puikiai pripažįsta, kad trūkumų jų bolidai turi nemažai.

„Ferrari“ F2012 automobilis nuo sezono pradžios buvo patobulintas bene labiausiai iš visų ekipų ir tai padėjo ispanui net tris kartus laimėti lenktynėse, bet technikos skyriaus vadovas Patas Fry‘jus teigia, kad sausoje trasoje vis dar trūksta greičio.

„Manau, negalime nuslėpti to fakto, kad mums labai padėjo oro sąlygos. Nemanau, kad esame greičiausi, kai trasa būna sausa. Mums pasisekė, kad esame ten, kur esame, tai nulėmė ir palankios oro sąlygos, tačiau jos visiems vienodos“, – sakė „Ferrari“ technikos skyriaus vadovas.

 

Jo žodžiuose tiesos yra nemažai. Būtent padedant lietui F.Alonso laimėjo Malaizijoje ir Vokietijoje ir tik Europos „Grand Prix“ pergalę šventė kai savaitgalis buvo be kritulių.

Savaitgalį į Spa-Francorchamps trasą „Ferrari“ žada atsivežti patobulintą bolidą, kuris turėtų leisti dar labiau sumažinti atsilikimą nuo „Red Bull“ esant sausai trasai.

Apie tai, kad šiuo metu net trys komandos („Red Bull“, „McLaren“ ir „Lotus“) turi greitesnius automobilius yra pripažinęs ir „Ferrari“ komandos vadovas Stefano Domenicali.

Aistros ne tik trasoje

Į trečiąjį pasaulio čempiono titulą nusitaikiusiam F.Alonso vis didėjantį spaudimą tenka atlaikyti ne tik trasoje.

Pastaruoju metu pasirodė britų ir vokiečių spaudoje pasirodė nemažai straipsnių, kuriuose ispanas minimas ne ypač maloniame kontekste. Vis dėlto į visas geltonosios spaudos antraštes „Formulės-1“ čempionato lyderis yra linkęs numoti ranka.

„Puikiai suprantu, kad tai neišvengiama, jau esu prie to pripratęs. Vokiečių spaudoje viskas buvo gerai, kol nepradėjau varžytis su Michaeliu Schumacheriu. Po to vokiečiai atlėgo, bet 2007 m. teko įnirtingai kovoti su “McLaren„ komandos draugu Lewisu Hamiltonu ir nuo tada tapau nemėgstamas britų spaudoje. Kai S.Vettelis nepradėjo laimėti lenktynes, aš vokiečiams vėl tapau blogiukas“, – juokėsi F.Alonso.

Klausimai dėl F.Massos

Kol F.Alonso visos mintys sukoncentruotos į čempionų titulą, jo komandos draugui Felipe Massai tenka kovoti dėl išlikimo. Šį sezoną „Ferrari“ brazilas atrodo labai blankiai. Aukščiausia kol kas jo užimta vieta yra ketvirtoji Didžiosios Britanijos GP.

Su 25 taškeliais lenktynininkas velkasi vos 14 lenktyninkų įskaitoje. Toks rezultatas akivaizdžiai netenkina nei jo paties, nei komandos. Būtent dėl šios priežasties pertraukos metus pasigirdo nemažai svarstymų dėl kitų metų.

„Ferrari“ ekipos vadovas S.Domenicali pareiškė, kad Felipe dar gal išsaugoti vietą ekipoje 2013 m. ir jis puikiai žino, ką jam reikia padaryti likusioje sezono dalyje. Taip italas bent kuriam laikui apramino aistras ir sklindančius gandus, kad italai ieško naujo lenktynininko kitiems metams.

„Jis turi pasirodyti maksimaliai gerai, nes atsisėdęs prie vairo jis tai sugeba. Mums reikia pelnyti daugiau taškų, kad galėtume kautis dėl komandų įskaitos titulo ir kad asmeninėje lenktynininkų įskaitoje padėtume F.Alonso atimdami taškus iš artimiausių varžovų“, – kalbėjo „Ferrari“ vadovas.

Kol kas „Ferrari“ komandinėje įskaitoje žengia tik ketvirtoje pozicijoje, o aštuonerių metų stažą „Formulės-1“ lenktynių trasose turintis brazilas ant nugalėtojų pakylos neužlipa nuo 2010 m. Vokietijos lenktynių savaitgalio.

Oficialiai antrojo lenktynininko kitiems metams „Ferrari“ dar neturi. Į šią laisvą vietą pretendavo M.Webberis, tačiau australas pratęsė sutartį su „Red Bull“. Dar anksčiau svarstyta, kad į Apeninus gali persikelti „Ferrari“ programos auklėtinis meksikietis Sergio Perezas.

Legenda dar neapsisprendė

Savo vietos trasose kol kas neatranda ne vienintelis brazilas. Tituluočiausias visų laikų „Formulės-1“ lenktynininkas M.Schumacheris šiemet finišo nepasiekė net šešis sykius – daugiau nei bet kuris kitas šios sezono lenktynininkas.

Net savo „Mercedes“ komandos draugo ir tautiečio Nico Rosbergo šešėlyje šiemet atsidūręs legendinis lenktynininkas pirmoje sezono pusėje pelnė tik 29 taškus (jo komandos draugas – 77 – aut. past.). Septynis kartus pasaulio čempionas sugrįžo į sportą 2010 m., tačiau šiemet jam gerai pasirodyti trukdo nuolatinės problemos su technika, nors jis ir buvo greičiausias kvalifikacijoje Monake ir užkopė ant prizininkų pakylos Valensijoje.

Vis dėlto „Mercedes“ ekipa M.Schumacherio į kampą nespaudžia ir teigia, kad norėtų, jog šis atstovautų jiems ir kitąmet. Vokiečio sutartis baigiasi šiemet.

„Mercedes“ komanda neskuba apsispręsti dėl kitų metų ir leis Michaeliui pagalvoti ar pratęsti sutartį, – teigė ekipos vadovas Rossas Brawnas. – Manau, kad tai mums visiems labai svarbus sprendimas. Mes niekur neskubame ir kai ateis laikas, viską jums paskelbsime."

R.Brawno įsitikinimu, negalima kaltinti lenktyninko dėl technikos gedimų ir teigia, kad kaltę turi prisiimti komanda. „Michaeliui šiemet tikrai labai nesiseka – labai daug gedimų, bet visi jie turi priežastis. Tos priežastys visai nesusijusios su Michaeliu. Nėra jokios lenktynininko kaltės“, – kalbėjo R.Brawnas.

Ateinantis savaitgalis Belgijoje M.Schumacheriui bus išskirtinis.Tai bus jo 300 lenktynės „Formulės-1“ trasose. Vokietis taps tik antruoju lenktyninku, pasiekusiu šią įspūdingą ribą – tą padaryti dar pavyko brazilui Rubensui Barrichello.

„Mes tikrai gerai atšvęsime. Didžiuojuosi, kad esu tik antras lenktyninkas, kuris pasieks šią ribą ir tikrai tikiuosi puikaus savaitgalio. Spa – tikrai pati geriausia lenktynių trasa visame pasaulyje. Tiesiog nuostabu, kad čia visada man nutinka kažkas ypatingo: pirmosios lenktynės, pirmoji pergalė, pirmas pasaulio čempiono titulas ir daugybė puikių pasirodymų“, – laukimo nuotaikomis gyveno automobilių sporto legenda.

Lenko galime nesulaukti

Pastaruoju metu žiniasklaidą pasiekė žinios ir apie praėjusių metų vasario mėnesį kraupią avariją Andoros ralyje patyrusį lenką Robertą Kubicą.

 

2006–2009 m. „BMW Sauber“ ekipai atstovavęs 2008 m. Kanados GP savo vienintelę pergalę iškovojęs lenktynininkas į „Formulės-1“ trasas gali daugiau ir nesugrįžti.

Perėjęs į „Renault“ ekipą lenkas buvo laikomas vienu perspektyviausių „Formulės-1“ lenktynininkų ir rimtas kandidatas atsisėsti į „Ferrari“ bolidą. Vis dėlto po ralyje patirtos avarijos sportininkui buvo atlikta daugybė operacijų.

Nepaisant R.Kubicos noro kuo greičiau grįžti į sportą, jam gali tekti atsisveikinti su šia svajone.„Sunku pasakyti, ar Robertas kada nors vėl bus visiškai sveikas ir pasiruošęs grįžti į “Formulę-1„. Mes dažnai kalbamės ir žinau, kad jam yra labai sunku nelenktyniauti, nes tai buvo jo gyvenimas“, – teigė geras R.Kubicos bičiulis F.Alonso.

AFP, „Reuters“ nuotr.


Pilotų rikiuotė

1. Fernando Alonso („Ferrari“) – 164 taškai,

2. Markas Webberis („Red Bull“) – 124,

3. Sebastianas Vettelis („Red Bull“) –122,

4. Lewisas Hamiltonas („McLaren“) – 117,

5. Kimi Raikonenas („Lotus“) –116,

6. Niko Rosbergas („Mercedes“) – 77,

7. Jensonas Buttonas („McLaren“) – 76,

8. Romainas Grosjeanas („Lotus“) – 76,

9. Sergio Perezas („Sauber“) – 47,

10. Kamui Kobayashi („Sauber“) – 33.


Komandų rikiuotė

1. „Red Bull-Renault“ – 246 taškai,

2. „McLaren-Mercedes“ – 193,

3. „Lotus-Renault“ – 192,

4. „Ferrari“ – 189,

5. „Mercedes“ – 106,

6. „Sauber-Ferrari“ – 80,

7. „Williams-Renault“ – 53,

8. „Force India-Mercedes“ – 46,

9. „Toro Rosso-Ferrari“ – 6.


Likę etapai

Rugsėjo 2 d. Belgijos GP, Spa-Francorchamps

Rugsėjo 9 d. Italijos GP, Monza

Rugsėjo 23 d. Singapūro GP, Singapūras

Spalio 7 d. Japonijos GP, Suzuka

Spalio 14 d. Pietų Korėjos GP, Yeongamas

Spalio 28 d. Indijos GP, Naujasis Delis

Lapkričio 4 d. Abu Dabio GP, Yas Marina

Lapkričio 18 d. JAV GP, Ostinas

Lapkričio 25 d. Brazilijos GP, Interlagosas



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių