Atsisveikinti su nebevažiuojančiais automobiliais bus paprasčiau

  • Teksto dydis:

Daugiabučių kiemuose, didelėse stovėjimo aikštelėse ir kitose vietose vis dar galima aptikti be priežiūros paliktų, apgadintų ar pusiau išardytų automobilių. Tokios transporto priemonės ne tik užima vietą, darko vaizdą, bet ir gali į aplinką išskirti kenksmingų medžiagų. Tiesa, vis daugiau tokių transporto priemonių savininkų elgiasi atsakingai ir tvariai – eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP) atiduoda specializuotiems atliekų tvarkytojams ir jas išregistruoja. O nuo šiol tai padaryti bus dar paprasčiau.

„Regitra“ duomenys rodo, kad praėjusiais metais Lietuvoje buvo išregistruoti 172 728 M1 klasės automobiliai. Iš jų daugiau nei 25 tūkst. išregistruoti baigus eksploatavimą ir pranešus apie sunaikinimą. Tai didžiausia dėl šios priežasties išregistruotų automobilių dalis per pastaruosius kelerius metus.

Nauja tvarka – nuo kitų metų

Aplinkosaugos specialistai tikisi, kad niekam nereikalingų ir bet kur paliktų ENTP ateityje matysime dar mažiau. Mat Aplinkos ministerija praneša, kad nuo kitų metų vasario 1 d. bus paprasčiau ir greičiau išduoti pažymėjimą dėl ENTP sunaikinimo ir ją išregistruoti. Gyventojams tereikės perduoti transporto priemonę surinkimo ar apdorojimo įmonei, o kai ši išduos pažymėjimą, transporto priemonė bus automatiškai išregistruota iš Kelių transporto priemonių registro – deklaracijos „Regitrai“ teikti nebereikės.

„Tikimės, kad nauja tvarka paskatins dar daugiau savininkų, turinčių nebevažiuojančių automobilių, tinkamai su jais atsisveikinti, o tai bus naudinga visiems – savo aplinkoje matysime mažiau vaizdą darkančių ir vietą užimančių transporto priemonių ir prisidėsime prie taršos mažinimo“, – sakė Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimir Jankoit.

Pagal ES direktyvą, kuri galioja ir Lietuvai, didžioji dalis ENTP atliekų turi būti panaudota pakartotinai, panaudota bei perdirbta, o teisėtai pašalinti jų galima vos 5 proc. Transporto priemonių atliekų perdirbimas yra itin svarbus, nes taip yra taupomi vertingi gamtos ir energijos ištekliai, o aplinka apsaugoma nuo galimos taršos.

Galima atgauti vertingų medžiagų

Kaip teigė Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė, vertingiausios automobilių atliekos yra naudoti akumuliatoriai, amortizatoriai, metalai, nes juose yra daugiausiai vertingų medžiagų, kurias galima panaudoti pakartotinai arba perdirbti. Tačiau, pasak jos, perdirbti arba panaudoti energijai gauti galima ir mažiau vertingas transporto priemonių atliekas: naudotas padangas, filtrus, plastikus, gumas, stiklus, įvairias salono dalis, o taip pat ir į automobilius pilamą panaudotą alyvą. Svarbiausia – kad šios atliekos būtų tinkamai tvarkomos, nes jų žala gamtai gali būti didžiulė.

„Panaudota ir netinkamai pašalinta automobilių alyva – vienas iš pavojingiausių taršos šaltinių, tereikia vieno litro alyvos, kad būtų užterštas milijonas litrų vandens. Toksiškomis atliekomis tampa ir nebenaudojami akumuliatoriai, nes jų sudėtyje yra sunkiųjų metalų ir korozinių medžiagų“, – teigė V. Masalienė ir primena rinktis tik tuos autoservisus bei automobilių ardytojus bei ENTP supirkėjus, kurie yra deklaravę savo veiklą aplinkosaugai, nes tik taip galime būti tikri, kad pas juos patekusios atliekos bus sutvarkytos tinkamai.

Informaciją apie savo veiklą aplinkosaugai deklaravusius autoservisus galima rasti https://atliekos.lt/autoservisai/, o tinklapyje www.autotvarkymas.lt galima vienoje vietoje rasti informaciją apie tai, kur kreiptis dėl ENTP paėmimo bei pranešti apie bendro naudojimo erdvėse paliktas ENTP bei nelegalius transporto priemonių ardytojus.

GIA, siekdama paskatinti autoservisus rūšiuoti ir rinkti atliekas atskirai bei jų nešalinti su kitomis atliekomis, kasmet vykdo aplinkosaugos projektus „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“. Šiais projektais taip pat siekiama šviesti ir informuoti visuomenę apie atliekų rūšiavimą bei draugišką aplinkai veiklą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Linksmoji Jadzė

Linksmoji Jadzė portretas
O per pirmą Matijošaičių kadenciją to nebuvo galima padaryti ? Niekas neinformavo nei jo abiejų sūnų ? nei šokėjos Jūratės ? nei gyvenimo draugės ? nei likusių Tarybos narių ? nei per antrą kadenciją ? Kaunas tvarkosi ? Kaunas tvarkakojasi ?

menkysta... baisiausia

menkysta... baisiausia  portretas
kad nauja automobili nusipirkes automobilio savinkas nera automobilio savininkas - jis eilinis vartotojas su prievolemis ir tik menkom isskirtinemis teisemis pasivazinet ... butum savininkas nieks tav nenurodinetu kada kam ir kokiu budu perleist turta...

Seniai \\\\\.../////

Seniai  \\\\\...///// portretas
tą laužą reikėjo patalpini į savartyną.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių