- Dominykas Datkūnas (ELTA)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
1 mlrd. eurų per metus siekiantis kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas nėra pakankamas, teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas. Pasak jo, visų blogos būklės kelių sutvarkymui šiandien reikėtų apie 5,4 mlrd. eurų, o dar 300 mln. eurų pareikalautų blogos būklės tiltų remontas.
„Kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas praėjusiais metais priartėjo prie beveik 1 mlrd. eurų, tačiau tai nepadėjo apgręžti tolesnio kelių būklės šalyje blogėjimo – taip rodo preliminarūs praėjusių metų vertinimo duomenys“, – trečiadienį Kelių forume kalbėjo M. Švaikauskas.
„Jeigu nebus surastas būdas, kaip užtikrinti stabilų ir adekvatų finansavimą keliams, 2035 metais blogos būklės tiltų skaičius gali priartėti prie 200, o normų neatitinkančios kelio dangos dalis išaugti iki 50 proc. (2024 m. rodiklis siekė 38,3 proc. – ELTA)“, – įspėjo jis.
M. Švaikauskas tikisi, kad šiemet faktinis finansavimas keliams metų gale bus didesnis nei 800 mln. eurų, kurie yra prognozuojami šiandien. Jo teigimu, tai leistų tęsti strateginių transporto jungčių statybos darbus, įgyvendinti karinio mobilumo projektus bei deramai prižiūrėti likusį kelių tinklą.
„Tikimės, kad per šiuos metus politinė valdžia sukurs tvarų kelių finansavimo modelį, kuris garantuotų stabilų sektoriaus finansavimą, leidžiantį ne tik efektyviai vykdyti darbus, bet ir juos planuoti, palengvinti galimybes verslui planuoti savąsias investicijas į techniką ir kitus resursus“, – sakė jis.
Jeigu nebus surastas būdas, kaip užtikrinti stabilų ir adekvatų finansavimą keliams, 2035 metais blogos būklės tiltų skaičius gali priartėti prie 200 (...)
„Via Lietuva“ vadovo teigimu, šie metai bus skirti naujos šalies kelių strategijos kūrimui. Tarp planuojamų darbų – kelių fondo sukūrimas, kelių infrastruktūros įveiklinimas, pajamų generavimas už teikiamas paslaugas, surinktas lėšas tiesiogiai nukreipiant į šalies kelių infrastruktūros gerinimą ir plėtrą.
„Taikant naują finansavimo modelį, Lietuvoje būtų pasiektas esminis pokytis planuojant, finansuojant bei įgyvendinant kelių infrastruktūros projektus. Būtent šie metai gali būti tas laikas, kai bendromis pastangomis pasieksime pokyčių“, – pažymėjo jis.
M. Švaikauskas taip pat pristatė „Via Lietuva“ atliktą naujosios Vyriausybės programos kelių srityje finansinį įvertį. Organizacija skaičiuoja, kad per keturis metus suremontuoti 105 tiltus, rekonstruoti Kaunas–Prienai–Alytus kelią ir sustabdyti tolesnę kelių tinklo degradaciją bei atlikti kitus programos įgyvendinimo plane numatomus darbus reikės apie 3,6 mlrd. eurų iki 2028 m., arba po maždaug 900 mln. eurų kasmet.
Bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių ir daugiau nei 2 tūkst. km pėsčiųjų ir dviračių takų.
ELTA primena, kad premjero Gintauto Palucko Vyriausybės programoje žadama įkurti kelių fondą, surinkti daugiau lėšų kelių priežiūros ir plėtros programai (KPPP) bei skirti didesnį dėmesį tiltų ir viadukų remontui.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujas mokestis kirto žiaurų smūgį prekybai automobiliais
Estijoje nuo šių metų įsigaliojus naujam motorinių transporto priemonių mokesčiui, per pirmąjį metų mėnesį jų nupirkta triskart mažiau nei pernai sausį – tik 531, skelbia Estijos įgaliotųjų prekybos automobiliais atstovų asociaci...
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...
-
Iš Kinijos atrieda BYD
Tarptautinė prekybos kompanija „Inchcape“ ir didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja BYD („Build Your Dreams“) pasirašė susitarimą pateikti BYD elektromobilius Lietuvos rinkai. ...
-
Galimybė karjeros proveržiui – „Lithuanian Rally4 Trophy“
Jauniesiems automobilių ralio talentams šie metai gali tapti didžiuliu šuoliu jų karjeroje, nes, laimėję Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) rengiamas „Rally4 Trophy“ varžybas, turės galimybę dalyvauti keturiuose E...
-
Elektromobilių parkas: tendencijos ir prioritetai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečią kartą iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paaugo apie 50 proc. ...
-
Traukiniais Lietuvoje važiavo 5 mln. keleivių
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, preliminariais duomenimis, pernai traukiniais pervežė daugiau nei 5,5 mln. keleivių, iš jų 5 mln. – Lietuvoje. ...