- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Arnoldas Lukošius
-
Lina Ginkutė
-
Automobilių informacinės sistemos: patogumas ar pavojus?
-
Automobilių informacinės sistemos: patogumas ar pavojus?
-
Automobilių informacinės sistemos: patogumas ar pavojus?
-
Automobilių informacinės sistemos: patogumas ar pavojus?
-
Automobilių informacinės sistemos: patogumas ar pavojus?
-
Automobilių informacinės sistemos: patogumas ar pavojus?
-
Automobilių informacinės sistemos: patogumas ar pavojus?
-
Automobilių informacinės sistemos: patogumas ar pavojus?
-
Automobilių informacinės sistemos: patogumas ar pavojus?
Nors daugybę metų kiekviename moderniame automobilyje „nervų sistemos“ funkcijas atlieka dešimtys kompiuterių, absoliuti dauguma jaunosios kartos vairuotojų, ko gero, žino vieną dalyką, paprastai vadinamą anglišku žodžiu „entertainment“, arba tiesiog „multimedija“. Kaip greitai ir sklandžiai ji randa bendrą kalbą su išmaniuoju telefonu, kiek funkcijų turi, kaip intuityviai valdoma ir t. t.
Į pagalbą – specialistai
Nors konkurso „Lietuvos metų automobilis 2018“ komisijoje taip pat yra kenčiančių nuo priklausomybės „Facebook“ bei „Instagram“, taip pat chroniškų melomanų, visgi didžioji 10-uko aistra yra jėgos agregatai, transmisijos, važiuoklės ir panašūs automobilių ingredientai.
Todėl susigaudyti, kas yra kas skaitmeniniame pasaulyje ir kokie multimedijos sprendimai „veža“, padėjo charizmatiškasis informacinių technologijų ekspertas Arnoldas Lukošius. Visą dieną šokinėjęs po skirtingų „svorio“ kategorijų ir įrangos lygio automobilius, „Tele2“ „Inovacijų biuro“ atstovas gerą pusvalandį dalijosi savo įžvalgomis su komisijos nariais.
„Auga karta, kurie automobilius rinkis pagal tai, kokia informacinė ir pramogų sistema jame įdiegta, bet ne pagal važiavimo charakteristikas lemiančius sprendimus, nes, jų manymu, „visi traukia vienodai“, – pastebėjo A. Lukošius.
Savo tyrimą ir palyginimų maratoną Arnoldas pradėjo nusprendęs ieškoti ne „švariausio“ skambesio, bet bandydamas perprasti skirtingų automobilių gamintojų informacinių sistemų valdymą – kaip greitai pavyksta pradėti naudotis svarbiausiomis funkcijomis, kiek intuityviai sudėlioti jų algoritmai ir t.t.
„Žinoma, rezultatai skyrėsi gana stipriai, nes vieni modeliai buvo artimi tam, su kuo pats važinėju kasdien, o kitus mačiau pirmą kartą. Su pastaraisiais, be abejonės, užtrukau ilgiau, tačiau faktas, kad kartą „prisijaukinus“ automobilį ir susipažinus su jo valdymo principais, vėliau net ir labiausiai stebinę sprendimai taptų įprastais. Todėl svarbiausias dalykas – kelis „žingsnius“ reikia padaryti norint ką nors įjungti ar sureguliuoti po to, kai tai tampa kasdienybės dalimi, t. y., kiek vairuotojo dėmesio multimedijos sistema „vagia“ iš vairuotojo“, – pasakojo A. Lukošius.
Trys sistemų grupės
Eksperimentui artėjant link finišo visas bandytas sistemas pagal valdymo principus Arnoldas suskirstė į tris grupes: „liečiamąsias“, „sukamąsias“ ir „maigomąsias“. Pirmosiose „veiksmas“ vyksta kaip ir planšetiniuose kompiuteriuose, todėl atriša rankas dizaineriams kurti minimalistinius, valdymo svirtelėmis neperkrautus prietaisų skydelius. Tačiau didžiausia jų problema – net ir primityviausios užduoties neįmanoma atlikti nepasižiūrėjus į ekraną. Todėl jei automobilyje nėra tokių vairuotojo pagalbininkų, kaip eismo juostos sekimo ar automatinio stabdymo sistemų, incidentų kelyje rizika smarkiai auga.
Beje, į šiuos dalykus dėmesį atkreipė ir įžvalgomis apie automobilių dizaino tendencijas su komisijos nariais pasidalinusi buvusi „Lamborghini“ dizainerė Lina Ginkutė. Jos teigimu, lietimui jautrūs ekranai yra šiek tiek aplenkę laiką, ir realiai turėtų pradėti dominuoti tik prasidėjus savavaldžių transporto priemonių erai.
Kitų dviejų multimedija sistemų porūšių – „sukamųjų“ ir „maigomųjų“ – privalumai slypi valdymo paprastume, tačiau, Arnoldo manymu, čia siūlomų funkcijų yra gerokai daugiau nei reikia.
„Nuoširdžiai manau, kad visas dabartinės kartos automobilių „entertainment‘as“ yra reikalingas ne vartotojams, o patiems mašinų gamintojams, kaip rinkodaros priemonė pasigirti savo išskirtinumu. Dar vienas multimedija sistemų evoliucijos variklis – išmaniųjų telefonų gamintojai: tiek „Android Auto“, tiek „Apple Car Play“ informacinės ir pramogų sistemos leidžia apie vartotojus žinoti praktiškai visus duomenis. Vairuotojui juk reikia tik galimybės klausytis mėgstamos muzikos ir saugiai kalbėti telefonu“, – savo nuomonę dėstė A. Lukošius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Techninių eismo įvykių tyrimus siekia perleisti draudikams: šie prisipažįsta – stinga išmanymo1
Vidaus reikalų ministerijai (VRM) registravus įstatymo projektą, kuriuo draudikai būtų įgalioti spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, draudikų atstovas sako juos neturint kompetencijos tai daryti. ...
-
Aplinkosaugininkai patikrino per 400 automobilių dėl taršos: rezultatai nustebino9
Aplinkosaugininkai 18-oje šalies savivaldybių patikrino 426 transporto priemones, nė viena jų neviršijo taršos normų, kitą savaitę patikrinimai prasidės Vilniaus regione, sako Aplinkos apsaugos departamento (AAD) atstovas. ...
-
Tvaresnis dyzelinas? Verslas siūlo sprendimus2
Elektromobilių gamintojams Europoje susiduriant su sunkumais pereinant prie šios technologijos, vis daugiau diskutuojama apie kitų alternatyvių degalų, tarp jų ir dyzelino, neišnaudojimą potencialą. ...
-
Titulų sieks 32 varžovai
Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2025“ varžysis 32 pretendentai. Daugiausia vieno prekių ženklo kandidatų – keturis pateikė „Toyota“. ...
-
Geresnių žinių – kitąmet pavasarį2
„Iki pagerėjimo, kurio būtų galima tikėtis maždaug antrą 2025 m. ketvirtį, situacija Lietuvos transporto sektoriuje dar bus sunkiau nuspėjama“, – teigė „Citadele“ banko valdybos narys ir verslo bankininkystės tarnybos va...
-
Jau užpildė sandėlius, parengė mechanizmus4
„Kelių priežiūra“ skelbia apie pasiruošimą žiemos sezonui: šiuo metu beveik 100 proc. sandėlių Lietuvoje jau užpildyta slidumą mažinančiomis medžiagomis. ...
-
Technologijų prikimštas automobilis – tik pinigų švaistymas?10
Įspūdingos technologijos naujuose automobiliuose šiais laikais nebestebina. Juolab kad sulig kiekviena modelių karta jų daugėja. Tačiau ar iš tiesų ekranų ir mygtukų gausa padeda ir ar naudojamės visomis papildomomis funkcijomis? ...
-
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?6
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, ...
-
„Tesla“ pristatė savo robotaksi modelius1
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį vykusiame renginyje pristatė nepilotuojamą dvivietį taksi „Cybercab“ be vairo ar pedalų, taip pat didesnį futuristinės išvaizdos „Robovan“, kuris galės vežt...
-
Prie vairo – be patirties. Liberalu, bet rizikinga1
Eismo sraute kartu su patyrusiais vairuotojais manevruoja ir ką tik teises gavę penkiolikmečiai. Tokio amžiaus naujokai – tam tikras išbandymas saugumui. ...