- „Kauno diena“, landrover.lt, velocita.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas.
Tvirtumo nestokos
2026 m. „Defender“ prekių ženklas startuos Dakaro ralyje ir Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) pasaulio ralio reidų čempionate su naujus varžybų reikalavimus atitiksiančiu visureigiu, kurio pagrindu taps „Defender OCTA“ modelis.
„Defender“ varžysis tarp „Stock“ kategorijos dalyvių, kurioje rungiasi serijiniai gamykliniai automobiliai, tačiau nuo 2026 m. jie turės atitikti labai pakoreguotus reglamentus.
Nauji lenktyniniai automobiliai išsiskirs tvirta „Defender OCTA“ konstrukcija ir 4,4 l darbo tūrio dviejų turbinų benzininiu V8 varikliu.
Kiekvienas visureigis bus sukurtas naudojant tą pačią gamintojo D7x kėbulo architektūrą, transmisiją ir pavaros agregatus, kaip ir kuriant „Defender OCTA“ modelį.
D7x – lengva aliuminio monokoko konstrukcija, tris kartus tvirtesnė nei tradicinė rėminė visureigių konstrukcija, užtikrinanti įspūdingą sukimo standumą.
Paraiška: 2026-aisiais Dakaro ralyje ir pasaulio ralio reidų čempionate startuos „Defender OCTA“. / landrover.lt nuotr.
Darbai įsibėgėję
Bet kokią bekelę leidžiančios įveikti savybės ir galia yra kiekvieno „Defender“ automobilio pagrindas. Šios savybės būtinos ir kiekvienai ralio reidų lenktyninei transporto priemonei.
Todėl pasirinkti „Defender OCTA“ – greičiausią ir galingiausią kada nors sukurtą „Defender“ modelį – kaip pagrindą naujai Didžiosios Britanijos nuotykių prekių ženklo ralio reidų varžybų programai įgyvendinti buvo savaime suprantamas dalykas.
„Defender“ naudos du varžybų reikalavimus atitinkančius automobilius visuose penkiuose FIA pasaulio ralio reidų čempionato etapuose.
„Dakaro ralis – ypatingas iššūkis, tačiau „Defender OCTA“ sujungia nepaprastą našumą su neįtikinamomis „Defender“ galimybėmis ir ilgaamžiškumu. Tikiu, kad šis puikus pagrindas leis sukurti labai konkurencingą automobilį, – sakė M. Cameronas. – Turėjome viziją, kaip ateities ralio reiduose galėtų atrodyti gamykliniai modeliai, todėl labai nudžiugome, kad mūsų lūkesčius pavyko suderinti su kitais gamintojais, ASO ir FIA organizacijomis, kartu kuriant naujas „Stock“ klasės taisykles.“
„Mūsų laukia išsamaus pasirengimo, bandymų ir mokymosi metai, kad pasiruoštume 2026 m. Dakaro raliui. Komandos darbai jau gerokai įsibėgėję“, – atskleidė „JLR Motorsport“ generalinis direktorius Jamesas Barclay’us.
Bet kokią bekelę leidžiančios įveikti savybės – kiekvieno „Defender“ pagrindas.
Pirmtakas nenuvylė
„Defender“ patikimumą neseniai patvirtino Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius.
Dakaro ralio „Classic“ kategorijos automobilių lenktynes lietuviai, važiavę 46-erių metų senoliu „Land Rover 109 Station Wagon“, užbaigė bendroje įskaitoje užėmę trečią vietą.
K. Raišys su mechanikų komanda sunkų gyvenimą mačiusį, tačiau vis dar važiuojantį legendinio „Defender“ pirmtaką „Land Rover 109 Station Wagon“ lenktynėms pradėjo ruošti likus mėnesiui iki išplukdymo į Saudo Arabiją.
Apie rimtesnius testus nebuvo nė kalbos, tačiau ir trauktis nebebuvo kur. Lietuvių ekipažas į Dakarą iškeliavo be jokios techninės pagalbos, susimetę palapines į bagažinę, o atsargines dalis – į varžovų sunkvežimį.
Antrai jaunystei prikeltas visureigis nustebino kantrumu ir puikiomis pravažumo savybėmis. Per dvi savaites defenderiukas (anot K. Raišio) patyrė vos kelias technines problemas. Viena jų – kurioziška: nutrūkus akseleratoriaus trosui, I. Daunoravičius puskilometrį iki greičio ruožo finišo važiavo palindęs po pakeltu variklio dangčiu, ranka valdydamas akseleratorių, o K. Raišys tuo metu žiūrėjo į kelią išlindęs per šoninį langą. Be to, „Rover V8“ variklis suteikė automobiliui dar daugiau charakterio, džiugino ekipažą ir žiūrovus savo garsu.
K. Raišys ir I. Daunoravičius – vieninteliai lietuviai, iš 2025 m. Dakaro ralio parvežę tik prizininkams įteikiamą Beduino statulėlę.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Legendinis automobilis parduotas už 46,5 mln. eurų
Šeštadienį „Mercedes-Benz“ muziejuje Štutgarte buvo parduotas legendinis 1954 m. „W196R“, dar vadinamas „Sidabrine strėle“. Šis automobilis laimėjo Argentinos didįjį prizą Buenos Airėse, o ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...
-
Iš Kinijos atrieda BYD
Tarptautinė prekybos kompanija „Inchcape“ ir didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja BYD („Build Your Dreams“) pasirašė susitarimą pateikti BYD elektromobilius Lietuvos rinkai. ...
-
Galimybė karjeros proveržiui – „Lithuanian Rally4 Trophy“
Jauniesiems automobilių ralio talentams šie metai gali tapti didžiuliu šuoliu jų karjeroje, nes, laimėję Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) rengiamas „Rally4 Trophy“ varžybas, turės galimybę dalyvauti keturiuose E...
-
Elektromobilių parkas: tendencijos ir prioritetai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečią kartą iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paaugo apie 50 proc. ...
-
Traukiniais Lietuvoje važiavo 5 mln. keleivių
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, preliminariais duomenimis, pernai traukiniais pervežė daugiau nei 5,5 mln. keleivių, iš jų 5 mln. – Lietuvoje. ...
-
Lietuvos vežėjai sukilo prieš degalų kainų šuolį
Vairuotojai Lietuvoje senokai nematė tokių degalų kainų, kurias išvydo šių metų pradžioje. Padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5 proc., o dyzelinas net 10 proc. Šis šuolis buvo nemalonus daugeliui eismo dalyvi...