- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš dešimtmetį į pirkėją, ieškantį naujo automobilio, varomo ne dyzelinu, buvo žvelgiama keistai. Kam pirkti benzinu varomą transporto priemonę, jei dyzelinį variklį turintis gerokai ekonomiškesnis? Laikai keičiasi ir vis daugiau automobilių pirkėjų renkasi benzinu varomus automobilius.
Panaši ekonomija
Šiandien benzininius variklius turintys automobiliai vis dar kainuoja daug mažiau nei varomi dyzelinu, tačiau ekonomija atsilieka labai nedaug. O jeigu įskaičiuojamos visos priežiūros išlaidos, svarstyklės galvojant apie naują pirkinį neretai nusveria benzininio agregato naudai. Tai geriausiai įrodo statistika – benzininius variklius turinčių naujų automobilių pardavimas auga jau ne pirmus metus, o varomų dyzelinu – mažėja.
Vien Lietuvoje 47,4 proc. 2016-aisiais nupirktų naujų automobilių turėjo benzininius variklius, o 48 proc. – dyzelinius. Spėjama, kad 2017-ųjų statistika bus palankesnė benzininių naudai ir jie po ilgos pertraukos taps populiariausi. Priežastis – ekonomiškumas. Pagrindinė sąlyga, dėl kurios lietuviai prioritetą vis dar teikia dyzelinui (nepaisant benzino populiarumo augimo, šalies parke vis dar dominuoja dyzeliniai automobiliai) – jo kaina ir ekonomija. Litro dyzelino kaina Lietuvoje dėl taikomo minimalaus ES leistino akcizo yra mažesnė nei kaimyninėse valstybėse, tačiau benzino dažnai būna aukštesnė.
Tai aiškinama paprastai: jeigu fiziniai asmenys turi pasirinkimą ir pagal savo įpročius gali pasirinkti norimą degalų tipą, verslui galimybių mažiau: tolimųjų pervežimų vilkikai yra tik dyzeliniai. Logistikos verslas Lietuvoje yra itin stiprus, tad niekas nedrįsta prastinti sąlygų šiai šakai – juolab kad dyzelinui Lietuvoje kainuojant daugiau nei Lenkijoje, vilkikai degalų bakus pildytų kaimyninėje valstybėje.
Kai kuriose kaimyninėse valstybėse, pavyzdžiui, Estijoje, naujų benzininių automobilių pardavimas jau senokai pralenkė dyzelinius (pagal 2016-ųjų statistiką benzininių nupirkta buvo 59,4 proc., o dyzelinių – 37,2 proc.). Priežastis paprasta: šiuolaikinių benzininių variklių, atitinkančių EURO VI reikalavimus, ekonomija yra aukščiausio lygio. Vargiai rasite automobilį su iki 200 AG išvystančiu benzininiu varikliu, kuris vartotų daugiau nei dešimt litrų degalų šimtui kilometrų. Kur kas artimesnis skaičius mieste būtų 8–9, užmiestyje – 6–7 litrai.
Kitas šiuolaikinių variklių pranašumas – mažesnis darbinis tūris. Jie patys užima mažiau vietos, tad daugiau jos galima skirti salono erdvei ir specialioms deformacijos zonoms, pasitarnaujančioms avarijų metu – tai viena priežasčių, kodėl kiekvienos naujesnės modelio kartos automobiliai tampa ne tik saugesni, bet ir erdvesni.
Populiarėja ir tarp naudotų
Kad traukiasi ir į Lietuvą įvežamų naudotų dyzelinu varomų automobilių skaičius, patvirtina ir "Autoplius.lt" plėtros vadovas Matas Buzelis.
"Džiugiai nuteikia pastebima dyzelinių transporto priemonių mažėjimo tendencija. Nors ir jų apimtys sumažėjo keliais procentiniais punktais, ketvirtis po ketvirčio, metai po metų, ir pusiausvyra tarp įvežamų tradiciniais degalais varomų automobilių turėtų būti atkurta", – teigia automobilių rinkos ekspertas.
"Autotyrimų" duomenimis, kaip ir kiekvieną, taip ir antrąjį šių metų ketvirtį į Lietuvą buvo įvežama vis mažesnė dyzelinių automobilių dalis. Iš visų į šalį nuolatinei registracijai įvežtų automobilių dyzeliniai sudarė 75,3 proc. dalį – 2,5 procentiniais punktais mažiau nei tuo pačiu metu pernai. Benzininių transporto priemonių rinkos dalis paaugo 2,2 procentiniais punktais ir siekia 20,6 proc. Vadinasi, kas penktas įvežtas automobilis yra su benzininiu varikliu, o trys iš keturių – su dyzeliniais. Su tokiu automobilių pasiskirstymu Lietuva lenkia Latviją – šioje šalyje per antrąjį 2017-ųjų ketvirtį užregistruota 81,9 proc. dyzelinių ir 16 proc. benzininių automobilių. Nors tendencijos panašios kaip Lietuvoje, latviai ne taip skubiai mažina įvežamų dyzelinių transporto priemonių proporciją.
Vis mažesnis atsilikimas jaučiamas ir nuo Estijos, kur iš visų į šalį įvežtų automobilių dyzeliniai sudarė 74 proc. – 1 proc. punktu daugiau nei pernai. Tačiau šioje šalyje kas ketvirtas įvežtas automobilis yra benzininis. Pagal įvežtus automobilius, varomus alternatyviais degalais, Lietuva išlieka pirmaujanti tarp Baltijos šalių. 2017-ųjų antrąjį ketvirtį iš visų įvežtų transporto priemonių net 4,1 proc. buvo su alternatyviais degalais varomais varikliais. Latvijoje tokio tipo automobilių rinkos dalis užėmė 2,1, o Estijoje – 2 proc.
Svarbiausia – priežiūra
Automobilių priežiūros specialistai tvirtina, kad universalaus patarimo, kokiais degalais varomą automobilį pasirinkti, nėra. Geriausia pasirinkimą pradėti nuo vertinimo, kokį atstumą per metus ketinate įveikti įsigytu automobiliu, ir pasirinkti bus gerokai lengviau.
Visi kalbinti automobilininkai pripažįsta, kad jei per metus numatoma nuvažiuoti apie 10 tūkst. km, benzininis variklis būtų kur kas naudingiau. Benzinu varomas automobilis nėra toks reiklus aptarnavimui, jo variklis irgi ne toks reiklus. Perkant dėvėtą automobilį su benzininiu varikliu, jis, tikėtina, bus mažiau važinėtas. Pati mašina bus pigesnė, pigesnė – ir jos eksploatacija, nors degalų ir reikės daugiau. Variklis bus mažiau sudėvėtas.
Jeigu gyvenate užmiestyje ir automobiliu kasdien važiuojate į darbą ir iš jo arba vežate vaikus į mokslo įstaigas ir nuvažiuojate apie 20–30 tūkst. km, galima pamąstyti ir apie automobilį su dyzeliniu varikliu.
Profesionalai įsitikinę, kad numatyti, kiek ilgai tarnaus vieno ar kito tipo variklis, neįmanoma – viskas savininko rankose. Automobilis gali nuvažiuoti ir milijoną kilometrų, jei jis sąžiningai prižiūrimas. Pavyzdžiui, kas 8 tūkst. km keičiami tepalai. Jei variklio mazgai, gedimui atsiradus, yra keičiami, ir variklis neužleidžiamas. Viskas priklauso nuo to, kaip jis eksploatuojamas. Bet kuriam varikliui reikalinga gera priežiūra.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“5
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...