Vaizdo stebėjimo kameros miestuose sukėlė abejonių: ar nepažeidžia privatumo?

  • Teksto dydis:

Vaizdo stebėjimo kameros miestuose gali pažeisti žmonių privatumą, teigia teisingumo ministras Elvinas Jankevičius.

„Siekis geriau kontroliuoti viešąją tvarką negali tapti ištisomis paromis trunkančiu gatvių, kelių, o kartu ir į stebėjimo lauką patenkančių žmonių sekimu“, – pranešime spaudai cituojamas E. Jankevičius.

„Tarptautiniai ir nacionaliniai teisės aktai įpareigoja mus gerbti žmonių teisę į privatumą. Prieš įrengiant stebėjimo kameras savivaldybės turi atlikti poveikio vertinimą ir konkrečiais duomenimis pagrįsti stebėjimo įrangos būtinumą tam tikrose vietose, pavyzdžiui, didelis eismo avaringumas ar didelė kriminogeninė rizika“, – teigė ministras.

Reaguodamas į savivaldybių planus įrengti miestuose stebėjimo kameras viešajai tvarkai užtikrinti ir tokių planų sukeltą neigiamą visuomenės reakciją, ministras kreipėsi į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją, ragindamas įvertinti, ar toks asmenų stebėjimas viešose vietose neprieštarauja duomenų apsaugos reikalavimams ir nepažeidžia žmogaus teisių ir laisvių.

Pasak Teisingumo ministerijos, Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija yra nurodžiusi, kad vaizdo stebėjimas turi būti teisėtas, o jo tikslas aiškiai apibrėžtas dokumentuose. Be to, fiziniai asmenys turi būti informuojami apie vykdomą vaizdo stebėjimą.

Taip pat, anot ministerijos, privalu nurodyti kiekvienos vaizdo stebėjimo kameros stebėjimo tikslą, o jų įrengimo vieta turi būti pasirenkama, įvertinus ten galinčias kilti rizikas. Vaizdo stebėjimo kameros ir jų vaizdo duomenims tvarkyti naudojama įranga turi atitikti aukštus saugumo reikalavimus, būtina laikytis nustatytos duomenų apsaugos ir tvarkymo reikalavimų.

Ministro teigimu, perkant vaizdo registravimo įrangą, greičio matuoklius reikėtų konsultuotis su Valstybine duomenų apsaugos inspekcija ar pasidomėti tarptautine tokio pobūdžio teisine praktika, kad vėliau nebūtų techninių problemų ar finansinių nuostolių. Pavyzdžiui, Vokietijoje teismas priėmė sprendimą dėl vidutinio greičio matuoklių. Jame konstatuota, kad toks duomenų tvarkymas neatitinka Bendrojo duomenų apsaugos reglamento, nes užfiksuojami ne tik eismo pažeidėjai, bet ir kiti jo dalyviai.

Vilniuje įrengta apie 130 vaizdo stebėjimo kamerų, šiemet planuojama pakabinti dar apie 40, Kaune yra kiek daugiau nei 50 kamerų, dar apie 240 bus įrengta iki metų pabaigos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

K

K portretas
Greetai tapsim seures korejos nareis mums kele rodo milicija

Atrodo :

Atrodo : portretas
Demokratija negerbia privatumo ... ?

Londonas

Londonas portretas
ten ju visur prikista ir dar su veido atpazinimu, jie nesuka galvos del privatumo ,ten svarbiau Londonieciu saugumas, idomu koks privatumas gatveje? vaiksto nuogi, gal santykiauja,o gal bombike deda kur nors ? isejai i gatve ir sudie privatumui,privatumas tik savam kieme ,nors ....... ?
VISI KOMENTARAI 46

Galerijos

  • Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai
    Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai

    Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...

    15
  • Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai
    Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai

    Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...

    10
  • Paspirtukininkai – vis atsakingesni
    Paspirtukininkai – vis atsakingesni

    Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prie&scaro...

  • Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai
    Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai

    Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...

    2
  • Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla
    Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla

    Nuo sausio 1-osios vairuotojo pažymėjimo galiojimas bus susietas su sveikatos pažyma. Vairuotojams, kurių sveikatos pažyma baigė galioti, lieka vos mėnuo ją atnaujinti. Nors patikros procedūra itin greita, tokių užuomaršų dar likę gerokai p...

    15
  • Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
    Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?

    Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...

  • Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės
    Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės

    Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...

    1
  • Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“
    Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“

    Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...

    7
  • Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos
    Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos

    Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...

    1
  • Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį
    Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį

    Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...

    1
Daugiau straipsnių