Galvos skausmas: kaip tinkamai apdrausti elektromobilį?

  • Teksto dydis:

Elektromobiliai nelengvai, bet vis drąsiau skinasi kelią į lietuvių garažus ir parkavimo aikšteles. Prognozuojama, kad per artimiausią dešimtmetį Lietuvoje jie sudarys viso transporto parko daugumą. Tačiau ekologiškas transportas vairuotojus verčia keisti kai kuriuos įpročius ir plačiau atverti piniginę.

Civilinis – nesiskiria

Ne paslaptis, kad elektromobilio vairuotojams tenka susitaikyti su kai kuriais keliavimo nepatogumais. Net ir turint toliausiai nuvažiuojantį elektra varomą modelį, ilgesnių kelionių planavimą tenka papildyti priverstiniais sustojimais prie įkrovimo stotelių. Tai tik vienas iš daugybės skirtumų tarp įprastų ir elektrinių transporto priemonių, tačiau tikrai ne vienintelis.

Papildomų niuansų atsiranda ir renkantis tinkamiausią draudimo variantą. Pasak specialistų, privalomasis civilinis transporto priemonės draudimas elektromobiliui yra toks pat, koks galioja ir vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams. Šio draudimo kaina nustatoma pagal automobilio parametrus, draudėjo rizikos kategoriją, jo draudimo istoriją ir kitus kriterijus. Akivaizdūs skirtumai pamatomi tik nagrinėjant bendrovių siūlomus kasko draudimo variantus.

„Renkantis kasko reikėtų atskirai pasidomėti, ar draudimo apsauga pritaikyta elektromobiliams. Į elektromobilio draudimo sąlygas įeina netgi tokie niuansai, kad įkrovimo laidas ir kroviklis taip pat apdraudžiami kaip ir visa kita papildoma automobilio įranga“, – pasakojo „Balcia Insurance“ transporto draudimo produkto vadovas Tomas Lizūnas.

Remonto išlaidos gali viršyti ir pusę viso automobilio vertės, nes reikės keisti visą bateriją.

Jis pateikė pavyzdį,  kad nedaugelis bendrovių į draudimo paketą įtraukia elektromobilio transportavimą prie įkrovimo stotelės išsikrovus baterijai.

Remontas – brangesnis

Renkantis draudimą vairuotojams svarbi ne tik jo teikiama nauda, bet ir įmokų dydis.

„Dažniausiai elektromobiliai yra brangesni nei analogiški VDV automobilių modeliai. Taip pat, EV turi vieną itin brangų komponentą – bateriją. Dažniausiai ji montuojama automobilio žemiausioje dalyje (dugne), o tai reiškia, kad ji susiduria su didesne rizika būti pažeista nuvažiavus nuo kelio ar nesuvaldytam automobiliui užlėkus ant šaligatvio. Tokiu atveju remonto išlaidos gali viršyti ir pusę viso automobilio vertės, nes reikės keisti visą bateriją. Dėl šios priežasties, elektromobilių savininkams už kasko draudimą gali tekti mokėti brangiau“, – vardijo T. Lizūnas.

Anot eksperto, skirtingų tipų automobilių kėbulo remontas labai nesiskiria, tačiau elektromobiliai turi daugiau elektronikos komponentų ir mažiau mechaniškai judančių dalių.

„Elektronikos dalis gali pakeisti ir įprastos remontą atliekančios dirbtuvės. Tiesa, gali prireikti papildomų programavimo darbų, norint tam tikrus modulius susieti su kompiuterine sistema, o tai padidina remonto išlaidas.“

Skaičiuodamos draudimo kainą kompanijos atsižvelgia ir į tokius techninius parametrus kaip automobilio masė ir jo galingumas. Tiesa, šie parametrai skaičiuojami nepriklausomai nuo to,  kokiu būdu automobilis yra varomas.

Brangiau: elektromobilio remonto kainą didina tai, kad gali prireikti papildomų programavimo darbų, norint tam tikrus modulius susieti su kompiuterine sistema. I. Gelūno / BNS nuotr.

Garantija – iki penkerių metų

Nors elektromobilių draudimas – jau ne kartą aptarta tema, gerokai rečiau užsimenama apie privačių įkrovimo stotelių apsaugą. Įmonės „Įkrautas“, teikiančios tokių stotelių įrengimo  ir priežiūros paslaugas, vadovas Paulius Gūžys tikino, kad visos jų įrengtos stotelės turi garantiją. Dėl jos klientas gali būti užtikrintas, kad net ir sugedus stotelė bus operatyviai suremontuota.

„Priklausomai nuo gamintojo, įrengtoms stotelėms suteikiama nuo dvejų iki penkerių metų garantija. Žinoma, norint, kad klientui netektų susidurti su gedimais, jiems siūlomos aukštos kokybės stotelės. Tačiau yra pasitaikę atvejų, kai prisijungia nekokybiškas elektromobilis ir suveikia stotelės apsaugos. Tuomet specialistams tenka taisyti situaciją“, – aiškino jis.

P. Gūžys pataria atkreipti dėmesį į tai, kad stotelės su integruotais kabeliais turi būti naudojamos tinkamai, po įkrovimo sesijos kabelius reikia įstatyti atgal į jiems skirtas vietas. Jau vien tai, pasak specialisto, pratęsia įrenginio ilgaamžiškumą.

„Balcia Insurance“ rizikos vertinimo ir produktų departamento vadovas Andrius Dambrauskas, kalbėdamas apie įkrovimo stoteles, patikrino, kad, pasirinkę tinkamą draudimo apsaugos variantą, klientai gali jaustis saugūs nuo visų rizikų.

„Įsirengiantys įkrovimo stotelę turi žinoti, kad ji gali būti apdrausta turto draudimu, kaip ir butas, gyvenamasis namas ar verslo įmonės. Turto draudimas atlygina patirtus tiek pačios įkrovimo stotelės nuostolius, tiek nuostolius, įkrovimo stotelėje kilus gaisrui, pavyzdžiui, dėl trumpo jungimo, ugniai išplitus ir apgadinus kitą apdraustą turtą, kaip antai daugiabutį, gyvenamąjį namą ir t. t.“, – pasakojo A. Dambrauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

alis...

alis... portretas
kažin kaip ten bus su tom baterijom po smūgio?...

klausimai

klausimai  portretas
Autorius nežinomas mas, skaytitojas klausinėjamas,, straipsnis gandu lygio?

Stengsiu

Stengsiu portretas
Kiek galima nepirkt batareikos
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių