- „Kauno diena“, ergo.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Miestus skandinusios vasaros liūtys ir škvalai jau privertė už galvų griebtis ne vieną vairuotoją – automobilių gedimai patuštino pinigines tūkstančiais eurų.
Nukentėjusiųjų – šimtai
Šventinę liepos 6-ąją Lietuvą ir ypač Vilnių skalbusį lietų sinoptikai įvardijo kaip stichinį meteorologinį reiškinį: per mažiau nei pusę paros sostinėje iškrito 79,7 mm kritulių, iki katastrofinio kiekio pritrūko vos 0,3 mm.
Blogiausia, kad ši gamtos stichija pridarė nemažai žalos gyventojams. Draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas informavo, kad iš viso sulaukta daugiau nei 200 kreipinių dėl žalos. Daugiausia užklausų – per 130 – pateikė vairuotojai.
Kai kurie vairuotojai sukėlė eismo įvykių, kai, vengdami didžiulių balų, važiavo atbuli ir kliudė kitus automobilius.
"Dėl liūties patvino gatvės ir buvo užpiltos požeminės stovėjimo aikštelės, stipriai apsemti automobiliai. Tuomet būtina atlikti transporto priemonės džiovinimo ir valymo bei įvairius elektros instaliacijos remonto darbus. Buvo ir tokių atvejų, kai apsemtos gatvės važiuojamosios dalies trinkelės atšoko ir kliudė automobilio dugną. Kai kurie vairuotojai sukėlė eismo įvykių, kai, vengdami didžiulių balų, važiavo atbuli ir kliudė kitas transporto priemones. Dar kitiems prireikė techninės pagalbos užsiblokavus automobilio vairo mechanizmui", – vardijo ERGO atstovas.
Hidrosmūgis itin skaudus
Anot R.Bieliausko, žalų dydis, priklausomai nuo automobilio markės, modelio, amžiaus ir apgadinimų lygio, gali siekti ir kelis tūkstančius eurų.
Kone labiausiai piniginę ploninantis gedimas – hidrosmūgis. Kapitalinio remonto dažniausiai prireikia pervažiavus didelę balą ir staigiai užgesus varikliui. Pernai dėl to vienam bendrovės klientui išmokėta daugiau nei 23 tūkst. eurų.
Šiemet didžiausia automobiliui padaryta žala sudarė per 5 tūkst. eurų – tąkart ant transporto priemonės užkrito medis.
Kruša gali padaryti didelių nuostolių automobilio kėbului, stiklams, o ypač – stoglangiams.
"Iš viso nuo 2020-ųjų pradžios iki šiol dėl hidrosmūgių ir kitų stichinių nelaimių kilusiems draudžiamiesiems įvykiams kompensuoti prireikė daugiau nei 800 tūkst. eurų. Šios išmokos skirtos klientams, turintiems ERGO visų rizikų kasko draudimą. Jis atlygina stipraus lietaus, krušos, nuošliaužų ir kitų netikėtų gamtos stichijų sukeltų, nuo vairuotojo nepriklausančių ir ne jo sukeltų įvykių padarytus nuostolius", – sakė draudimo specialistas.
Liūtis kelyje? Neskubėkime
Kasko draudimas atlygina žalą, tačiau nukentėjusiesiems nuo gamtos stichijų tai dažniausiai reiškia nepatogumais paženklintą laikotarpį – kurį laiką tenka gyventi be automobilio, nes jį reikia remontuoti, o jei tai nebeįmanoma, už gautą išmoką ieškoti kitos transporto priemonės.
R.Bieliauskas pataria, artėjant galimam škvalui ir krušai, pirmiausia pasirūpinti, kad automobilis nestovėtų po medžiais bei elektros linijų stulpais, o jei įmanoma – įvažiuoti į garažą.
Taip pat reikėtų vengti nuokalnių ir iš anksto žinomų probleminių, efektyviu vandens nuotėkiu nepasižyminčių vietų. Patariama profilaktiškai atidaryti variklio gaubtą ir patikrinti, ar vandens nutekėjimo drenažai neužkimšti medžių lapais, spygliais.
"Nepavykus automobilio apsaugoti nuo draudžiamojo įvykio, būtų gerai pirmiausia užfiksuoti padarytą žalą – telefonu nufotografuoti apgadintą turtą, imtis veiksmų užkirsti kelią tolesnei žalai, prireikus iškviesti pagalbą. Svarbiausia – jokiu būdu patiems nemėginti užvesti transporto priemonės, ją padedant automilvežiui transportuoti į remonto įmonę", – akcentavo ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.
Jei liūtis užklupo kelyje, patariama sulėtinti greitį, važiuoti didesniu atstumu nuo kitų automobilių ir nelenkti.
"Taip pat nesistenkime bet kokia kaina pasiekti savo kelionės tikslo. Verčiau automobilį palikime saugioje vietoje, kuo toliau nuo medžių ar kitų užvirsti ant jo galinčių objektų. Visgi kelyje geriau neskubėti, ypač kai trukdo nenuspėjama gamta", – teigė R.Bieliauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka8
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto6
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...