- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prieš įsigydami automobilį neretai teišklausome draugų ar giminaičių patarimų, nors atsižvelgti renkantis tikrai yra į ką. „Autogidas.lt“ atstovas Vytautas Rudonius LNK papasakojo svarbiausius niuansus, kuriuos svarbu įvertinti.
– Pradėkime nuo kėbulo: hečbekai, universalai, vienatūriai... Ką čia reikėtų žinoti? Ką rinktis?
– Pirmiausia, mes rekomenduojame įsivertinti savo poreikius. Jeigu gyvenate mieste, niekur nevažiuojate, paprastai rekomenduojame rinktis nedidelio litražo automobilį, mažiuką, galbūt hibridinį, galbūt elektromobilį. Jei mėgstate keliones, turite didelę šeimą, tuomet – didesnį automobilį. Jeigu esate jaunesnis, važinėjate vienas, galbūt rinkitės sportišką automobilį. Pirmiausia rekomenduojame pradėti nuo tipo, įsivertinti savo poreikius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Gyvename tam tikru pokyčių laikotarpiu. Elektromobiliai darosi vis populiaresni, dyzeliniai automobiliai, kai kurie sako, ateities jau nebeturi. Kaip yra iš tikrųjų? Kokiu kuru varomą automobilį reikėtų rinktis?
– Na, tiems, kas daugiau keliauja tarp miestų, matome, kad kol kas elektromobilis ne visai tinkamas, nes (įkrovimo) stotelių yra ne tiek daug, koks galbūt yra poreikis. Šiandien tikrai dyzeliu varomas automobilis yra lyderiaujantis ir nepakeičiamas. Na, o elektromobiliai, kaip matome, dar yra ateitis. Sunku prognozuoti, ar elektromobiliai ilgose distancijoje pakeis dyzelinius automobilius.
Šiandien tikrai dyzeliu varomas automobilis yra lyderiaujantis ir nepakeičiamas.
– O jei tarpinis variantas: žmogus darbo dienomis važiuoja į darbą, į parduotuvę, savaitgaliais – į sodybą ar pajūrį. Koks kuro tipas jam labiausiai pasiteisintų – hibridas, benzinas, dyzelis?
– Pastebime, kad ypač tarp vilniečių elektromobilių paklausa yra, ne vienas elektromobilis ir hibridas mūsų miesto gatvėmis važinėja. Tačiau jeigu žmogus keliauja tarp miestų, jis dažnai turi ir antrą automobilį – ne elektromobilį, nes važiuoti iki Klaipėdos ir grįžti atgal neįkrovus automobilio – sudėtinga. Tačiau jeigu gyvenimas vyksta mieste, niekur nekeliaujama, tikrai pastebime, kad labai dažnai vairuotojai renkasi vadinamąją žalią energiją ir keliauja su elektriniu automobiliu.
– Kaip ieškoti automobilio? Ar reikia koncentruotis į keletą automobilio markių ir nesiblaškyti, ar aprėpti didesnį diapazoną ieškant?
– Pirmiausia mes rekomenduojame nusistatyti bent keletą modelių, tikrai nesusikoncentruoti ties vienu automobiliu, išsirinkti kokius 3–4 patinkančius modelius. Galbūt pasirinkti ir vieną, kuris nėra jums labiausiai patinkantis, nes lyginant dažnai paaiškėja, kad tas automobilis, kuris pradžioje gal ne visai patiko, yra visiškai kitoks ir būtent tokį įsigysite. Lyginant automobilius rekomenduojame paieškoti komentarų, bet tuo visiškai nepasitikėti, paklausyti, ką kalba ekspertai, kokios apžvalgos padarytos. Atliekame apklausas ir pastebime, kad dažnai mūsų pirkėjai labai pasitiki draugais, kaimynais, bet tai nėra iki galo tikslu. Tai yra subjektyvus dalykas, vieniems automobilis bus labai geras, kitiems nelabai, o automobiliu reikės važiuoti pačiam.
– Apie važiavimą pačiam. Atsisėdus į automobilį, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, kad nusipirkę nepasigailėtume?
– Būtinai prieš perkant automobilį reikia su kažkuria iš patinkančių markių pavažiuoti, atlikti bandomąjį važiavimą. Atsisėdus į automobilį yra labai svarbus komfortas – vairavimo komfortas, ar įsėdus patogi sėdynė. Jeigu sėdynė nepatogi, pedalai per aukštai, tai jus nuolat erzins. Reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kas su jumis važiuos automobiliu, – ar turite gyvūnų, vaikų. Pavyzdžiui, aš turiu vaikų. Mano automobilis yra „ant ribos“, nes trys vaikiškos kėdutės jau gana sunkiai telpa. Todėl būtinai reikia į tokius dalykus atkreipti dėmesį.
– Išsirinkus patinkantį automobilį, prasideda derybos, kalba apie kainą. Kiek galima tikėtis nusiderėti?
– Na, jei automobilis yra paklausus, paklausi jo markė, modelis, nusiderėti būna gana sudėtinga. Tačiau jei automobilis nėra toks paklausus, galima tikrai pardavėjus kažkiek pakalbinti, paspausti, nuolaida galima. Dažnai pastebime, kad tai nebūtinai piniginė nuolaida – galima susiderėti padangų komplektą, jeigu perkate naują automobilį – galbūt aptarnavimą, jeigu naudotą – galbūt kokių nors detalių to automobilio, tarkime, vadinamuosius ragus ant stogo ir pan. Derybos tikrai yra galimos, bet reikia įsivertinti, ką perkate.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...