- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę.
Draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikto Lietuvos gyventojų apklausos rezultatai rodo: 75 proc. šalies vairuotojų pastaraisiais metais teigia neiškeitę nuosavo automobilio į viešojo transporto ar dalijimosi platformų paslaugas.
Duomenys rodo, kad pastaraisiais metais tik kas šeštas vairuojantis žmogus pradėjo dažniau naudotis viešuoju transportu, daugiausia didmiesčių gyventojai.
„Dalis Lietuvos gyventojų atsisako kasdienio važinėjimo nuosavu automobiliu. Matome, kad ši tendencija ryškiausia didmiesčiuose, kur gausiausia alternatyvų, o populiariausia – viešasis transportas. Tikėtina, kad žmonių pasirinkimą dažniausiai lemia noras sumažinti susisiekimui skirtas išlaidas. Didžiuosiuose miestuose kyla problemų dėl eismo spūsčių, vairuotojai ieško kitų būdų judėti, ypač piko metu“, – sakė „Gjensidige“ žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Tyrimo duomenys atskleidė: pastaraisiais metais 7 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių nuosavą automobilį pradėjo naudoti tik savaitgaliais.
Didmiesčiuose – eismo spūstys, vairuotojai ieško kitų būdų judėti.
Toks vairuotojų elgsenos pokytis populiariausias tarp 16–24 metų, 55–64 m. ir mažesnes pajamas turinčių vairuotojų.
„Ilgesnėms kelionėms, į užmiestį, vairuotojai renkasi nuosavą automobilį, trumpesnius atstumus nusprendžia važiuoti taupiau ir tvariau, pavyzdžiui, viešuoju transportu, dviračiais, elektriniais paspirtukais ar kitomis transporto priemonėmis“, – teigė „Gjensidige“ atstovė.
Vos 5 proc. apklaustųjų vietoj nuosavo automobilio ėmė naudotis pavėžėjų ir transporto priemonių nuomos platformų paslaugomis.
Tokį sprendimą dažniausiai renkasi jaunesni vairuotojai: 18 proc. – 16–19 m. ir 11 proc. – 20–24 m.
„Gali būti, kad jaunieji vairuotojai dar neturi savo automobilio arba sąmoningai nevairuoja patys, kai vyksta pramogauti ar švęsti. Automobilį jau įsigiję žmonės šia galimybe naudojasi, kai negali ar nenori vykti nuosavu automobiliu. Augant paslaugų įvairovei, prieinamumui ir atsižvelgiant į lanksčią ir patrauklią kainodarą, turėtų augti ir jų populiarumas“, – sakė V. Katilienė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...
-
Keičiant padangas taip pat reikia žinių1
Malonia rudeniška šiluma lepinęs spalis kiek atidėjo padangų keitimo bumą, tačiau pastarąją savaitę eilės prie ratų servisų pamažu ilgėja. Artėjant žiemos sezonui, daugelis vairuotojų ima aktyviau domėtis kuo apauti savo transpor...
-
Daliai vairuotojų – sveikatos patikrų pasikeitimai8
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), peržiūrėjusi Profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose tvarką, į naują tvarkos redakciją įtraukė pakeitimus, kurie palies dalį vairuotojų dėl patikrų periodiškumo. Taip atsir...
-
Kauno viešajame transporte po metų – atsiskaitymas ir banko kortelėmis20
Kauno viešajame transporte kaip alternatyvą planuojama įdiegti bekontaktį mokėjimą už bilietus ir banko kortelėmis. Tokia galimybė jau pasiteisino ir Vilniuje bei Klaipėdoje, sako miestų viešojo transporto įmonių atstovai. ...
-
Techninių eismo įvykių tyrimus siekia perleisti draudikams: šie prisipažįsta – stinga išmanymo1
Vidaus reikalų ministerijai (VRM) registravus įstatymo projektą, kuriuo draudikai būtų įgalioti spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, draudikų atstovas sako juos neturint kompetencijos tai daryti. ...
-
Aplinkosaugininkai patikrino per 400 automobilių dėl taršos: rezultatai nustebino12
Aplinkosaugininkai 18-oje šalies savivaldybių patikrino 426 transporto priemones, nė viena jų neviršijo taršos normų, kitą savaitę patikrinimai prasidės Vilniaus regione, sako Aplinkos apsaugos departamento (AAD) atstovas. ...
-
Tvaresnis dyzelinas? Verslas siūlo sprendimus3
Elektromobilių gamintojams Europoje susiduriant su sunkumais pereinant prie šios technologijos, vis daugiau diskutuojama apie kitų alternatyvių degalų, tarp jų ir dyzelino, neišnaudojimą potencialą. ...
-
Titulų sieks 32 varžovai
Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2025“ varžysis 32 pretendentai. Daugiausia vieno prekių ženklo kandidatų – keturis pateikė „Toyota“. ...
-
Geresnių žinių – kitąmet pavasarį2
„Iki pagerėjimo, kurio būtų galima tikėtis maždaug antrą 2025 m. ketvirtį, situacija Lietuvos transporto sektoriuje dar bus sunkiau nuspėjama“, – teigė „Citadele“ banko valdybos narys ir verslo bankininkystės tarnybos va...