- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos naudotų automobilių rinka jau seniai apipinta legendomis, tačiau padėtis kitose šalyse ne ką geresnė. Automobilių prekyba užsiimančios įmonės „Deals on Wheels“ vadovo Lauryno Boguševičiaus teigimu, nors lietuviai dažnai galvoja, kad iš užsienio importuotas automobilis patikimesnis, tai nevisiška tiesa.
Nesąžiningų yra visur
Pasak įmonės „Deals on Wheels“ įkūrėjo, kadangi užsienyje įstatymai griežtesni, nesąžiningi pardavėjai Vakaruose nerizikuoja dėl galimybės užsidirbti porą tūkstančių eurų. Jie orientuojasi į brangesnius automobilius, iš kurių gali uždirbti galbūt net keliasdešimt tūkstančių.
„Nesąžiningų automobilių pardavėjų ir apgavikų yra visur – tiek Lietuvoje, tiek Vokietijoje, tiek Švedijoje. Žinoma, situacija Vakarų Europos šalyse skiriasi, nes ten galioja griežti įstatymai už automobilio ridos klastojimą ir nuslėptus defektus“, – sakė L. Boguševičius.
9 proc. Lietuvos keliais važinėjančių automobilių anksčiau yra buvę daugiau ar mažiau apgadinti.
Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „CarVertical“ atliktas rinkos skaidrumo tyrimas atskleidė, kad net 59 proc. Lietuvos keliais važinėjančių automobilių anksčiau yra buvę daugiau ar mažiau apgadinti, o 18,1 proc. turi suklastotą ridą. Turint omenyje, kad trys ketvirčiai naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja iš užsienio, galima tik spėti, kiek daužtų ir vėliau suremontuotų transporto priemonių įvežama į šalį.
Nuslepia trūkumus
Pasak L. Boguševičiaus, įmonė dažnai gauna užklausų surasti ir parvaryti į Lietuvą konkretų gamintojo modelį. Didžiausiu galvos skausmu tampa užduotis surasti gerai išlaikytą automobilį už adekvačią kainą.
Žinodami, kad aklai pasitikėti pardavėjais negalima, ieškodami tinkamo varianto, įmonės „Deals on Wheels“ specialistai pirmiausia patikrina automobilio istoriją. Taip išvengiama rizikos nusipirkti smarkiai apgadintą transporto priemonę, kurios suklastota rida ar kuri turi kitų defektų.
„Su trūkumus nutylinčiais pardavėjais susiduriame kiekvieną dieną – jie yra iš pačių įvairiausių šalių. Kai kasdien patikrini daugybę automobilių, kitaip ir būti negali“, – pasakojo specialistas.
Įmonės „Regitra“ duomenimis, per pirmuosius dešimt šių metų mėnesių į Lietuvą importuotas 117,131 tūkst. automobilis. Pagrindinės šalys, iš kurių atvežama naudotų transporto priemonių, kasmet išlieka tos pačios: Vokietija, Prancūzija, Nyderlandai, Belgija, Italija ir JAV. Tačiau vienas kitas automobilis įvežamas ir iš tokių egzotiškų šalių kaip Meksika ar Čilė.
Apgadinimai – ne nuosprendis
Anot L. Boguševičiaus, automobilio apgadinimai ne visada reiškia, kad jo įsigyti neverta. Kiekvieną atvejį reikėtų vertinti atskirai.
Draudimo bendrovės už aukštos klasės automobilio bamperio pakeitimą gali priskaičiuoti ir 10 tūkst. eurų, tačiau dažnai tai ne trūkumas, dėl kurio reikėtų vengti įsigyti tokią transporto priemonę.
„Visada pateikiame visą įmanomą informaciją apie automobilį, o tada jie patys nusprendžia, ar jiems tinka, ar ne. Būna atvejų, kad klientui daužtas modelis tinka, tačiau jis tiesiog nori žinoti, kas jam nutiko. Jei netinka, surandame kitą“, – prekybos niuansais dalijosi L. Boguševičius.
Pasak pašnekovo, Lietuvos naudotų automobilių prekeiviai per daugybę metų padarė nemažai, kad pirkėjai jais nepasitikėtų, tačiau sąžiningai parduoti automobilį yra lengviau. Kai automobilis importuojamas iš užsienio, nuslėpti jo trūkumus daug paprasčiau, todėl visada verta patikrinti jo istoriją ir taip išvengti galimos pardavėjų apgaulės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...