- Goda Vileikytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijai siūlant liberalizuoti automobilių techninės apžiūros rinką jos nariai teigia, kad dabar įstatymai riboja konkurenciją. Anot politikų, patvirtinti automobilio techninį tvarkingumą galėtų ir jų remonto įmonės.
„Konkurencijos taryba laikosi dar 2013 metais išsakytos pozicijos, jog valstybinės techninės apžiūros paslaugos teikimas nepasižymi tokia ypatinga specifika, kad šios veiklos negalėtų vykdyti daugiau kaip keletas subjektų“, – ketvirtadienį Seime vykusioje spaudos konferencijoje teigė frakcijos narys Romualdas Vaitkus.
„Geresnė techninės apžiūros paslauga yra svarbi 1,5 mln. gyventojų, kurie turi vairuotojo pažymėjimą, vairuoja automobilį, taigi, norime, kad šie gyventojai gautų šią paslaugą vieno langelio principu, arčiau savo namų“, – pridūrė jis.
Frakcijos narys Viktoras Pranckietis teigė, kad automobilių technine būkle jau ilgą laiką rūpinasi nebe patys žmonės, jų remonto įmonės, todėl logiška, kad jos taip pat turėtų galėti išduoti dokumentus, patvirtinančius automobilio techninį tvarkingumą.
Pagrindinė problema yra ta, kad tas reguliavimas nustato tų apžiūrų centrų steigimosi tvarką pagal poreikį, tiesiog valstybė kišasi į tai, kiek jų turėtų būti, kiek turi dirbti darbuotojų, nustato maksimalias kainas.
„Techninę būklę visada užtikrina servisai, kuriuose tu remontuoji savo automobilį ar kito žmogaus automobilį. (...) 2000 metais, suprantu, buvo tik milijonas automobilių, dabar pusantro milijono lengvųjų automobilių“, – spaudos konferencijoje sakė jis.
Lietuvos verslo konfederacijos narys Mantas Andriuškevičius teigė, kad pagrindinė šios rinkos problema – konkurencijos nebuvimas.
„Pagrindinė problema yra ta, kad tas reguliavimas nustato tų apžiūrų centrų steigimosi tvarką pagal poreikį, tiesiog valstybė kišasi į tai, kiek jų turėtų būti, kiek turi dirbti darbuotojų, nustato maksimalias kainas. Ir taip 10 įmonių dirba savo regionuose, tarpusavyje nekonkuruoja“, – aiškino M. Andriuškevičius.
Anot jo, dėl šios problemos 2019 metais konfederacija kreipėsi į Konkurencijos tarybą ir Vyriausybę.
„Rašėm, kad iš principo dabar yra sukurta situacija, kad naujas rinkos žaidėjas ateiti į rinką faktiškai negali. Ir tai yra apribota tam tikrais teisės aktais. Atsakymą gavome tokį, kad (...) nėra gerai, kad reikėtų liberalizuoti šitą rinką“, – sakė M. Andriuškevičius.
Lietuvoje lengvųjų automobilių techninę apžiūrą atlieka 10 bendrovių 10-yje regionų, o jų tankį reguliuoja valstybė.
Valstybinę techninę apžiūrą atliekančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje metodiką nustato susisiekimo ministro įsakymas, kuris galioja beveik 20 metų. Nustatyti apžiūros stočių išsidėstymą įgaliojo Vyriausybės nutarimas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...