- „Kauno diena“, carvertical.com inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skelbimų portaluose pilna automobilių, kurie kadaise buvo naudojami kaip taksi. Pirkėjai tokių transporto priemonių paprastai vengia, tačiau ar visais atvejais abejonės – pagrįstos?
Rizika ir išlaidos
Transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ duomenimis, populiariausios taksi automobilių markės – „Mercedes-Benz“ (28,99 proc.), „Volkswagen“ (14,41 proc.), „Škoda“ (12,32 proc.), „Volvo“ (10,87 proc.), BMW (5,81 proc.).
Populiariausi taksi modeliai – „Mercedes-Benz E-Class“ (17,9 proc.), „Škoda Superb“ (7,7 proc.), „Volkswagen Passat“ (6,1 proc.), 5-os serijos BMW (5 proc.), „Volvo V70“ (4,7 proc.), „Škoda Octavia“ (4,1 proc.), „Mercedes-Benz V-Class“ (3,5 proc.), „Mercedes-Benz C-Class“ (2,8 proc.), „Audi A6“ (2,1 proc.), „Volvo V90“ (2,1 proc.).
Populiariausi taksi automobiliai – „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, „Škoda“.
Kodėl geriau nepirkti buvusio taksi automobilio?
Jis gali būti nuvažiavęs šimtus tūkstančių kilometrų, todėl nemažai svarbių dalių gali būti susidėvėjusios. Net jei automobilis buvo gerai prižiūrimas, didelė rida vis tiek yra reikšmingas rizikos faktorius.
„Ar pirkėjai turėtų vengti taksi automobilių? Spręsti patiems, vis dėlto bet kokio automobilio kaina turėtų atspindėti jo tikrą būklę, kuri priklauso nuo to, kaip automobilis buvo naudojamas. Taksi automobiliai gali pareikalauti nemažai išlaidų, nes dažnai būna itin susidėvėję“, – sakė automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Tenka dideli krūviai
Daugiausia taksi važinėja mieste, tad smarkiai apkraunamas variklis, stabdžiai, važiuoklė.
Automobilis su panašia rida, kuris daugiausia buvo eksploatuojamas greitkeliuose, bus daug geresnės būklės.
Taksi automobilių interjeras (ypač galinė sėdynė) gali būti smarkiai susidėvėjęs. Dauguma žmonių saugo savo transporto priemones, o taksi keleiviai į vidų lipa snieguotais batais, šlapiomis striukėmis.
Kita vertus, taksi parkus paprastai sudaro patikimos transporto priemonės, pasižyminčios gera reputacija ir galinčios nuvažiuoti daugybę kilometrų.
Odometras ar spalva?
Kaip žinoti, ar automobilis buvo naudojamas kaip taksi? Paprasčiausias būdas – patikrinti jo istoriją. Kitu atveju gali būti sunku gauti šią informaciją, nes nesąžiningi pardavėjai tokius faktus slepia, odometro rodmenų klastojimas – paplitęs reiškinys.
Automobilio spalva taip pat gali daug papasakoti apie jo praeitį – daugybė miestų naudoja vienos spalvos taksi, kad juos būtų lengva atskirti gatvėje.
Kai kurie modeliai, gaminti taksi paslaugoms teikti, net turi specialią kėbulo spalvą.
Perkant naudotą automobilį svarbu atidžiai apžiūrėti jo išorę, nes gali matytis, kur buvo priklijuoti taksi lipdukai. Jie uždengia tam tikrus plotus nuo saulės, tad tos vietos gali būti ryškesnės ir aiškiai matomos, liudijančios, kad transporto priemonė naudota kaip taksi.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?11
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?12
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?21
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...