- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prie finišo artėjantys jau 20-ieji metų automobilio rinkimai vieniems komisijos nariams pakankamai nauja patirtis, o kitiems – tradicija, besitęsianti jau dvidešimt metų. Komisijos nariai pasakoja, kaip per šį laikotarpį keitėsi automobiliai, vairuotojų poreikiai ir svarsto, kokias transporto priemones vairuosime ateityje.
„Metų automobilį renkame jau 20-ąjį kartą. Prisimenu pirmuosius rinkimus, kuomet tarpusavyje varžėsi keliolika automobilių ir laimėjo toks nedidelis „Mercedes-Benz“. Niekada negalvojome, kad taip ilgai gyvensime ir tiek daug automobilių išrinksime“, – kalba projekto „Metų automobilis 2017“ koordinatorius, „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ prezidentas Valdas Valiukevičius.
Svarbiausia – inovatyvumas ir technologijos
Pasak V. Valiukevičiaus, bėgant metams keičiasi ne tik automobilių galimybės, bet ir vairuotojų poreikiai. Žurnalistas svarsto, kad ateityje automobiliai bus tokie modernūs, kad jiems nereikės vairuotojo.
Pašnekovo nuomone, vieni pagrindinių konkurso komisijos vertinimo kriterijų – inovatyvumas bei kainos ir kokybės santykis.
„Išbandydami automobilius daug dėmesio skiriame inovatyvumui – kaip automobilis keitėsi bėgant metams ir kaip patobulėjo, lyginant su ankstesniu modeliu. Antrasis ne ką mažiau svarbus veiksnys – kainos ir kokybės santykis. Ypač svarbu, kad kaina atitiktų automobilio galimybes. Pirkėjas privalo likti patenkintas“, – sako V. Valiukevičius.
Antrus metus iš eilės automobilius vertinanti „Verslo žinių“ korespondentė Dina Sergijenko įsitikinusi, kad vienas svarbiausių vertinimo kriterijų – technologiniai sprendimai ir transporto priemonės gebėjimas prisitaikyti prie šiuolaikinio vairuotojo poreikių.
„Aukštus balus skiriu tiems modeliams, kurie turi naujausias pažangias technologijas ir yra pavaldūs kitiems prietaisams. Kelionių metu kartais atsiranda itin svarbių reikalų, o išmanusis telefonas tokiais atvejais būna ypač reikalingas. Todėl vienos iš būtinų automobilio savybių – laisvų rankų ir belaidžio interneto funkcijos. Mes gyvename XXI-ajame amžiuje, todėl norisi, kad automobilis nebūtų vien tik keturi ratai, vairas ir rankinis stabdis“, – tvirtina D. Sergijenko.
Vairuotojų noras – reti vizitai į autoservisą
Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas V. Valiukevičius teigia, kad mūsų šalies vairuotojai ypač daug dėmesio skiria ne tik techninėms automobilio savybėms, bet ir nori, kad jis būtų patikimas – kuo rečiau tektų užsukti į autoservisą. Maksimaliai ilgą automobilio tarnavimo laiką gali padėti užtikrinti tinkama variklio alyva ir degalai. Kaip sako V. Valiukevičius, pastarieji automobiliui yra tokie pat svarbūs, kaip maistas žmogui.
Bendrovės „Neste Lietuva“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys patvirtina, kad degalai turi tiesioginį poveikį sklandžiam automobilio darbui: „Vairuotojai puikiai žino, kad nekokybiški degalai gali nulemti variklio, degalų purkštukų ir visos degalų tiekimo sistemos gedimus, užteršti degalų baką, filtrus ar variklių alyvą. Todėl noriai renkasi degalus, kurie ne tik padeda užtikrinti geresnį variklio darbą, mažesnes degalų sąnaudas ir didesnę variklio galią“.
Pasak jo, Lietuvos vairuotojai jau gali rinktis naujos kartos dyzeliną, kurio sudėtyje yra ne mažiau kaip 15 proc. siekianti dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių dalis. Ji padeda ne tik tausoti automobilio detales, bet ir lemia iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas bei iki 4 proc. didesnę automobilio galią.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“2
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...