- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Policininkai užsimojo pavežėjus ir kurjerius iš Azijos išauklėti laikytis Kelių eismo taisyklių, o susisiekimo ministerija parengė taisyklių pakeitimus. Pastarieji gali gerokai apmažinti pavežėjų iš Azijos skaičių šalyje. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Vilniaus kelių policijos atstovu Donatu Mankausku.
– Pastaraisiais metais jiems skyrėme didesnį dėmesį, kadangi pasitaikė tokių atvejų, kuomet bando žmonės pasinaudoti ne savo vairuotojo pažymėjimu. Taip pat pastebėta, kad šie asmenys vengia segėti saugos diržus, todėl kasdien būna nustatoma 5-10 pažeidimų.
– Kokios yra baudos už saugos diržo nesegėjimą?
– Pirma kartą minimali piniginė bauda, o už antrą atvejį atimamas vairuotojo pažymėjimas. Nes tokiais atvejais mes juos vėlgi su tuo pačiu tikslu kontroliuojame, kadangi, kaip žinote, dabar vairuotojo pažymėjimas nėra atiduodamas, tai tikrinama, ar jie turi tą vairuotojo pažymėjimą.
– Ir tada jie ima gudrauti, naudojasi kito, savo kolegos, sakykim, galiojančiu vairuotojo pažymėjimu?
– Greičiausiai taip. Negalime taip teigti, kadangi kiekvienas atvejis yra skirtingas, bet būna ir tokių atvejų – dėl to, kad neturi patys pažymėjimo. Kitą kartą galbūt ir gimtinėje jis net neturi teisės vairuoti, bet, atvažiavęs čia, į Lietuvą, įsivaizduoja, kad Europos šaly niekas jo netikrins, nesukontroliuos.
– Ar šie vairuotojai laikosi KET? Turiu omeny greičio viršijimą, nes yra tekę pastebėti, kad labai greitai laksto.
– Greičio sąvoka yra labai sąlyginė ir subjektyvi. Vienam galbūt atrodo, kad greitis viršijimas, tačiau iš tiesų tas žmogus važiuoja labai artimam leistinam greičiui ir jo neviršija. Tai nėra taip, kad tai būtų išskirtinė kategorija vairuotojų, kurie viršija greitį. Galbūt tai yra mentaliteto skirtumas, nes pagrindiniai jų daromi pažeidimai yra parkavimo pažeidimai. Turbūt ne vienas vilnietis yra atkreipęs dėmesį, kad tikrai vakarais yra padidintas dėmesys Gedimino prospekte tokių vairuotojų parkavimo ypatumams, sustojimams, keleivių išlaipinimui.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Šiuo metu vairuotojas iš trečiųjų šalių gali važinėti Lietuvos keliais su savo šalies vairuotojo pažymėjimu?
– Jeigu jis negyvena nuolat Lietuvoje, turi laikiną leidimą gyventi Lietuvoje, tai jis gali važinėti su savo šalyje išduotu vairuotojo pažymėjimu. Jei trečiųjų šalių pilietis yra nuolatinis Lietuvos gyventojas, tai pusės metų laikotarpyje privalo pasikeisti vairuotojo pažymėjimą į lietuvišką.
Susisiekimo ministerija parengė taisyklių pakeitimus dėl pavežėjų iš trečiųjų šalių. Vienas iš tokių pakeitimų yra, kad Europos Sąjungoje vairuotojai iš trečiųjų šalių nebegalės važinėti su savo vairuotojo pažymėjimais. Apie tai LNK žurnalistas kabėjosi su Kurjerių ir vairuotojų asociacijos pirmininku Daliumi Rudoku.
– Kaip vertinate Susisiekimo ministerijos siūlomus pokyčius?
– Iš esmės vertinam teigiamai tą norą padidinti saugumą kelyje. Ypač teigiamai vertinam ir atsirasiantį Europos Sąjungos pažymėjimo reikalavimą pavežėjam, nes situaciją, buvusią iki šiol, turbūt sunku pavadinti normalia.
– Ką jūs turite omeny, kad situacija buvo nenormali?
– Iš esmės, nuo pat pirmos dienos atvykęs iš užsienio šalies žmogus galėdavo pradėt vairuot ar važiot keleivius, net jeigu, tarkim, jo gimtojoje šalyje eismas vyksta kairiąja puse, niekada nebūna žiemos ir sniego. Iš esmės, tai reiškia, kad jau vežiodamas keleivius, jis pats mokėsi iki šiol vairuoti. Tai turbūt nėra normalu. Europos Sąjungos pažymėjimas turbūt įrodys, kad vairuotojas geba vairuot visgi mūsų eismo sąlygom.
Galėdavo pradėt vairuot ar važiot keleivius, net jeigu, tarkim, jo gimtojoje šalyje eismas vyksta kairiąja puse, niekada nebūna žiemos ir sniego.
– Tam tikrais atvejais keisis ir mokėjimo tvarka, vairuotojai turės dalinti keleiviams čekius. Ar tai nepabrangins kelionių?
– Tai, pavežėjo atveju, elektronines sąskaitas po kelionių ir taip visi keleiviai jau gauna. Tai šiuo atžvilgiu niekas nesikeis.
– Tai čia keisis tik taksi vairuotojams?
– Taip, taksi vairuotojams keisis. Nes šis reikalavimas turbūt atsiranda iš galimai vykdomos didesnės šešėlinės veiklos. Nes, tarkim, 2020 m., kaip statistika, vidutinis pavežėjas per mėnesį deklaravo virš 1200 eurų pajamų, kai tuo tarpu Taksi vairuotojas tik 250 eurų pajamų per mėnesį. Tai skirtumas akivaizdus ir kažkas čia nesutampa skaičiuose ir del to turbūt atsiranda šitie reikalavimai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Brangstantis doleris: ką tai reiškia Lietuvai?
Dolerį rasti galima toli gražu ne kiekvieno lietuvio piniginėje, tačiau lietuviškas kainas jis smarkiai kontroliuoja. Štai dabar ekonomistai pastebi, kad doleris vėl ima brangti, o tai reiškia, kad mums ilgainiui gali kilti degalų, d...
-
„Litgrid“: savaitgalį buvo pasiektas momentinis saulės gamybos rekordas
Praėjusią savaitę, antroje jos pusėje vyravus saulėtiems orams, pasiektas naujas saulės jėgainių rekordas – 774 MW. Pasak energetikos ekspertų, sekmadienį net 10 valandų iš eilės elektros kaina biržoje buvo arti 0 Eur/MWh. ...
-
VMVT: kone pusė ištirtų siuntų iš Rusijos ir Baltarusijos neatitiko teisės aktų reikalavimų
Šių metų kovą sugriežtinus importuojamų grūdį kontrolę, Lietuvoje iki kovo 24 dienos buvo patikrintos 42 transporto priemonės, gabenusios negyvūninius pašarus iš Rusijos ir Baltarusijos importui į Lietuvą. Pasak Valstybinės ma...
-
Prasideda nacionalinė atranka gauti Europos verslininkystės skatinimo apdovanojimus
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) kviečia valstybines institucijas, mokslo įstaigas ir verslo atstovus dalyvauti 2024 m. Europos verslininkystės skatinimo apdovanojimų nacionalinėje atrankoje. ...
-
Klaipėdoje baigiamas šildymo sezonas3
Antradienį uostamiestyje baigiamas šildymo sezonas, praneša miesto savivaldybė. Skelbiama, kad kada tiksliai butuose atšals radiatoriai, priklauso nuo pastatų šilumos sistemų prižiūrėtojų. ...
-
LTOU: keleiviams dėl uždaryto panduso į Vilniaus oro uostą nereikia atvykti anksčiau
Uždarius vadinamąjį pandusą prie Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovas sako, kad keleiviams anksčiau atvykti nereikia. ...
-
ESO: elektrą savarankiškai gaminančių vartotojų skaičius viršijo 100 tūkst.
Gaminančių vartotojų, savarankiškai apsirūpinančių elektra iš nuosavų saulės ar vėjo jėgainių, skaičius Lietuvoje viršija 100 tūkst., pirmadienį skelbia Energetikos ministerija. ...
-
„4 procentai“ iniciatoriai ragina valdžią tartis dėl didesnio gynybos finansavimo8
Verslui skatinant visuomenę ir politikus susitarti gynybai skirti 4 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP) iniciatyvos „4 procentai“ autoriai ragina valdžią kuo greičiau pradėti diskusijas dėl didesnio gynybos finansavimo. ...
-
Tyrimas: šeimos pajamos Vilniuje per trejus metus augo 42 proc.
Namų ūkio mėnesio pajamos Vilniuje per trejus pastaruosius metus vidutiniškai padidėjo 42 proc. (919 eurų) iki 3 tūkst. 126 eurų – toks pokytis buvo didžiausias tarp Baltijos šalių sostinių, pirmadienį pranešė tyrimą atl...
-
A. Romanovskis: verslas pasiruošęs mokėti už gynybą, bet dalis įmonių gali galvoti apie pasitraukimą3
Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Andrius Romanovskis įspėja, kad jeigu gynybos poreikiai bus finansuojami vien tik verslo mokesčiais, tai sukurs nepalankias sąlygas. Anot jo, priėmus tokius sprendimus, jau esantis šalyje verslas pra...