- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kelionė automobiliu gali suteikti daugiau lankstumo ir galimybių aplankyti sunkiai viešuoju transportu ar kemperiu pasiekiamas vietas. Tačiau kad kelyje užklupę nesklandumai neužgožtų komforto, verta kruopščiai pasiruošti kelionei.
Už ir prieš
Interneto forumuose gausu diskusijų, ar verta į ilgą kelionę leistis nuosavu automobiliu.
Manantys, kad naudingiau automobilį nuomotis, argumentuoja: ilga kelionė gali tapti rimtu iššūkiu asmeninei mašinai ir sugrįžus gali laukti papildomos remonto išlaidos.
Pasisakantys už kelionę nuosavu automobiliu akcentuoja aukštas nuomos kainas.
Anot „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo Vaidoto Gursko, reikia nusiteikti, kad abu variantai nebus pigūs, todėl pirmiausia reiktų įvertinti savo automobilio būklę: ar jis techniškai tvarkingas, kaip dažnai kyla problemų net trumpesnėse kelionėse, kaip patogiai jame jausitės ilgos kelionės metu, ar tilps bagažas.
„Abu variantai turi savų privalumų ir trūkumų. Automobilio patikra ir gedimų pašalinimas prieš kelionę gali pareikalauti ne ką mažesnių investicijų nei automobilio nuoma. Nuomojantis automobilį iš tarptautinio tinklo, gali būti lengviau gauti pagalbą kelyje, nei patiems ieškotis autoserviso, tačiau galite susidurti su papildomais mokesčiais už nuvažiuotą kilometražą ar kelionės metu automobiliui padarytą žalą, pavyzdžiui, įbrėžimus“, – aiškino V. Gurskas.
Jei nusprendėte rinktis savo automobilį, prieš išvykdami būtinai patikrinkite jo techninę būklę, su savimi turėkite tepalų, aušinimo skysčio ir kitų nenumatytais atvejais praversiančių priemonių.
Draudimas ir mokesčiai
Nesvarbu, kurį sprendimą – nuomotis ar keliauti savo automobiliu – pasirinktumėte, verta pasidomėti užsienio šalyse galiojančiais kelių mokesčiais ir draudimo sąlygomis.
Baudos nesumokėjusiems kelių mokesčių – solidžios, todėl verčiau nerizikuoti.
Pasak V. Gursko, dauguma ES šalių suteikia galimybę kelių mokestį sumokėti įsigyjant skaitmeninę vinjetę, tačiau kai kuriose valstybėse, ypač už ES ribų, gali prireikti įsigyti popierinę.
„Baudos nesumokėjusiems kelių mokesčių yra solidžios, todėl verčiau nerizikuoti ir įsigyti visus reikiamus dokumentus. Padėti sutaupyti pinigų gali ir atgalinės kelionės maršruto suplanavimas, nes kai kurios šalys leidžia sumokėti ilgesnės trukmės, pavyzdžiui, savaitės ar mėnesio, kelių mokesčius, kurie yra mažesni“, – sakė jis.
Svarbu prisiminti, kad Lietuvoje įsigytas privalomasis automobilio draudimas galioja ir užsienio šalyse, tačiau reikia su savimi turėti vadinamąją žalią kortelę.
Privalomasis draudimas ne ES šalyje gali padengti gerokai mažesnę sumą, kurios gali nepakakti nuostoliams atlyginti, todėl patartina apsvarstyti galimybę įsigyti kasko draudimą.
Anot V. Gursko, sugedus automobiliui svarbu žinoti, kad kiekvienas kasko paslaugas teikiantis draudikas yra parengęs savus techninės pagalbos kelyje paketus, kurie užsienyje paprastai yra kitokie nei Lietuvoje. Šią informaciją draudikai skelbia savo tinklalapiuose.
Taip pat praverstų pasitikrinti papildomas kredito kortelės naudas – neretai jos jau turi kelionių draudimą ir specialių privalumų, pavyzdžiui, nuomojantis automobilį užsienyje ir pakliuvus į nelaimingą atsitikimą toks draudimas galėtų padengti išskaitos dalį.
Įkrovimo stotelės
Jei į kelionę leisitės elektromobiliu, prireiks kiek didesnio pasiruošimo planuojant kelionės maršrutą.
Pirmiausia reikėtų įvertinti, kiek automobilis gali nuvažiuoti vienu įkrovimu. Jeigu planuojate keliauti kalnuotomis vietovėmis, naudotis kondicionieriumi ar vežtis didesnį bagažą – atstumas gali būti trumpesnis nei įprastai.
„Daugiausia sunkumų gali kilti naudojantis skirtingų įkrovimo tinklų paslaugomis, kai ne tik reikia atsisiųsti vis po naują mobiliąją programėlę, bet ir prie jos pridėti mokėjimo kortelę. Todėl prieš kelionę verta pasidomėti skirtingus tinklus jungiančiomis programėlėmis ar kitais būdais, leidžiančiais naudotis kuo daugiau skirtingų tinklų apimančiomis įkrovimo stotelėmis“, – komentavo „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas.
Kad sutaupytumėte laiko, galite rinktis nakvynės ar pietų vietas pagal tai, ar jose arba arti jų galima įkrauti elektromobilį. Taip pat verta internete paieškoti elektromobilių entuziastams skirtų mobiliųjų programėlių, sudarančių kelionės maršrutą su įkrovimo stotelėmis ir nurodančių detalesnę informaciją apie stotelėse esančias jungtis ar laikinus gedimus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Volkswagen“ sutiko automobilių savininkams Austrijoje išmokėti 23 mln. eurų kompensacijų
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ pasiekė 23 mln. eurų vertės neteisminį susitarimą su jos automobilių savininkais Austrijoje, nukentėjusiais nuo „dyzelgeito“ skandalo, trečiadienį pranešė Austrij...
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka7
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...