- Aurimas Ragelis (BNS)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra pagerėjo.
Vis dėlto tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius ilgainiui augs – tam postūmį duos ir JAV elektromobilių gamybos gigantės „Tesla“ atėjimas į Lietuvą.
Anot įmonės „Regitra“, pernai gruodžio 1 dieną šalyje buvo įregistruota 15,7 tūkst. elektra varomų automobilių – 37 proc. daugiau nei prieš metus (11,5 tūkst.) ir 2,2 karto daugiau nei 2022-iais (7,3 tūkst.). Hibridinių automobilių tuo pat metu buvo 82,4 tūkst. – atitinkamai 30 proc. ir 1,7 karto daugiau.
„Tokia statistika leidžia teigti, kad elektromobilių parkas Lietuvoje nuosekliai auga. Ta pati tendencija atsispindi ir stebint hibridinius automobilius“, – komentare BNS sakė „Regitros“ Paslaugų valdymo ir vystymo departamento direktorius Tautvydas Paliulis.
Preliminariais įmonės duomenimis, 2024-ųjų pabaigoje vien elektra varomi ir hibridiniai automobiliai kartu sudarė 5,6 proc. visos rinkos – 1,8 procentinio punkto mažiau nei užpernai. Be to, naujų elektromobilių skaičius per metus sumažėjo 19 proc. iki 1,9 tūkst.
Prekybos automobiliais bendrovės „Deals on Wheels“ direktorius Rokas Abloževičius patvirtino, kad elektromobiliai prarado tokį didelį susidomėjimą, koks buvo prieš ketverius metus, tačiau jų pardavimai lieka stabilūs.
Preliminariais įmonės duomenimis, 2024-ųjų pabaigoje vien elektra varomi ir hibridiniai automobiliai kartu sudarė 5,6 proc. visos rinkos (...)
„Tiek naujų, tiek dėvėtų (elektromobilių pardavimai – BNS) gerokai pakritę, nes pirminis bumas Baltijos šalyse 2021-aisiais buvo maždaug 30 proc. (...). Tačiau, pernai lapkritį ji (parduodamų elektromobilių dalis – BNS) atsistojo ten, kur turi būti – 10–14 proc. rinkos dabar parsiduoda. Reiškia, jie sveikai integruojasi į bendrą rinką“, – BNS sakė R. Abloževičius.
Anot jo, pirminį elektromobilių pirkimo bumą Europoje lėmė didelis susidomėjimas ir valstybių subsidijos – dabar jie perkami „ne dėl to, kad reikia, o dėl to, kad tinka“.
„Deals on Wheels“ vadovas teigė, kad šiemet elektromobilių pardavimai turėtų išlikti panašūs kaip pernai, tačiau įmanoma, kad tolimesnėje ateityje jie sudarys vieną didžiausių dalių bendroje rinkoje.
„Galėtų, kadangi infrastruktūra 2020 metais buvo katastrofiškame lygyje, tai dabar jau turime pakankamai neblogą situaciją, aišku, ji nėra ideali dar toli gražu. Viską lemia infrastruktūra – kiek patogu yra su elektromobiliu važinėti“, – kalbėjo R. Abloževičius.
Pasak jo, „Tesla“ atėjimas į Lietuvą taip pat turėtų padaryti teigiamą postūmį – šalyje įsikūrus „Tesla“ servisui, automobilių nebereikės vežti remontuoti į Lenkiją.
„Šiaip „Tesla“ yra gerai žinomas ir perkamas prekės ženklas, tai daugeliui anksčiau buvo vienas iš tų minusų, kad nėra serviso. Dabar jam atsiradus, manau, kad „Tesla“ dar didesnę rinkos dalį užims“, – sakė jis.
BNS primena, kad „Tesla“ pernai rugsėjį Vilniuje atidarė pirmą laikiną (angl. „pop-up“) parduotuvę šalyje. Šių metų pradžioje bendrovė planuoja jau priimti užsakymus ir atidaryti nuolatinę prekybos vietą bei lietuvišką konfigūratorių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių27
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau10
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...
-
Geriausių elektromobilių dešimtukas: ekspertų ir pirkėjų nuomonės – skirtingos9
Britų savaitraštis „Autocar“ sudarė 2024 m. geriausių elektromobilių dešimtuką. Jame kažkodėl nėra nė vieno Kinijos, tvindančios vis daugiau rinkų savo gaminiais, atstovo. ...
-
Elektromobilių gamintojai suprato: teks prisitaikyti prie realijų55
2025-aisiais lietuviai vis labiau jaus naujas elektromobilių rinkos tendencijas. Dar neseniai dideliais šuoliais elektrifikuoti mūsų šalies rinką žadėję jų gamintojai koreguoja ambicingus planus. Dabar potencialūs pirkėjai viliojami nuo...
-
Perspėja: 70 tūkst. vairuotojų gali turėti rimtų problemų
Sveikatos nepasitikrinus apie 70 tūkst. vairuotojų, policija specialių reidų neplanuoja, ketvirtadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Būtino dokumento vis dar neturi kas dešimtas: net nežinojau, kad reikės1
Jau nuo sausio pirmos vairuotojų pažymėjimai taps beverčiai, jeigu nebegalios medicininė pažyma. Tokios pažymos, atėjus Naujiesiems, vis dar neturi kas dešimtas vairuotojas. ...