- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Bendražygiai: 2023-iųjų rekordą pagerino ne vien D. Jakas ir I. Jakobsonas (kairėje), bet ir V. Milius ir M. Giržadas.
-
Išvada: automobilių žinovų nuomone, „KIA EV9“ puikiai tinkamas ilgoms kelionėms.
-
Infrastruktūra: keliautojams neteko įstrigti vidury laukų – elektromobilių įkrovos stotelių šalyje vis daugiau.
„Sustoti vidury laukų – menkas džiaugsmas, bet mes to išvengėme“, – sakė Vitoldas Milius, kartu su bendražygiu Dainiumi Jaku pasiekęs naują važiavimo aplink Lietuvą elektromobiliu rekordą.
Tikslo siekė du ekipažai
Pernai V. Milius ir D. Jakas elektromobiliu „KIA e-Niro“ nuvažiavo 1 176 km per 20 valandų 28 minutes ir 22 sekundes.
Šiemet buvo sutelktos dvigubai didesnės pajėgos pagerinti rekordą: vyrai pasiskirstė į du ekipažus ir užduočiai pasitelkė naujuosius „KIA EV9“ elektromobilius.
Vienas ekipažas, kuriame važiavo tinklaraščio 100procentuelektrinis.lt autorius D. Jakas ir žurnalistas estas Indrekas Jakobsonas, aplink Lietuvą pasuko prieš laikrodžio rodyklę, o kitas, su V. Miliumi ir Martynu Giržadu – pagal laikrodžio rodyklę.
Išvada: automobilių žinovų nuomone, „KIA EV9“ puikiai tinkamas ilgoms kelionėms. Organizatorių nuotr.
Abu ekipažai pagerino 2023-iųjų rekordą: D. Jakas ir I. Jakobsonas maršrutą įveikė per 16 valandų ir 41 minutę, o V. Milius ir M. Giržadas – per 15 valandų ir 45 minutes.
Efektyvumo veiksnys
„Daugumą žmonių trikdo nerimas dėl elektromobilių įkrovimo: ar pavyks prisijungti, ar pavyks suprasti, kaip veikia viena ar kita programėlė, galiausiai – ar pavyks nuvažiuoti? Galvos skausmai vis slopsta dėl kelių priežasčių. Elektromobiliai, jeigu reikia, nuvažiuoja toliau ir toliau. Anksčiau viena įkrova buvo galima nuvažiuoti mažiau nei 200 km, dabar tokio rūpesčio neliko. Moderniu elektromobiliu įveikiami 400 km Lietuvos geografijai – tikrai pakankamai“, – sakė „AutoBild Lietuva“ redaktorius V. Milius.
V. Milius ir M. Giržadas apvažiavo Lietuvą per 15 valandų ir 45 minutes.
Kita priežastis, palengvinanti elektromobilių eksploatavimą, anot V. Miliaus, yra infrastruktūros plėtra ir daug greito įkrovimo stotelių.
„Mums pasisekė, kad ten, kur reikėdavo įkrauti, rasdavome reikiamą infrastruktūrą, tad kraunant būdavo galima, pavyzdžiui, užkąsti ir nė kiek nešvaistyti laiko“, – teigė V. Milius.
Jį nustebino, kad tokio didžiulio, daug sveriančio elektromobilio sąnaudos, važiuojant pagal Kelių eismo taisykles užmiestyje, siekė tik apie 20–21 kilovatvalandžių (kWh) 100 km.
Infrastruktūra: keliautojams neteko įstrigti vidury laukų – elektromobilių įkrovos stotelių šalyje vis daugiau. Organizatorių nuotr.
„Vizualiai neatrodo, kad plytos formos automobilis turėtų būti efektyvus, nes būtent aerodinaminis efektyvumas yra vienas svarbiausių elektromobilių gamintojų tikslų. Tačiau „KIA EV9“ – puikus sprendimas: lyg ir turėtų vartoti bent 30 kWh, o vartoja vos 20“, – stebėjosi automobilių žinovas, pridūręs, kad „KIA EV9“ puikiai tinkamas tokioms kelionėms – tylus, patogus, erdvus.
Pozityvūs pokyčiai
Kitas kriterijus, žymiai prisidėjęs prie žymiai pagerinto rekordo – greito elektromobilio krovimo galimybės.
„Jeigu maršrute yra greito krovimo stotelių, energijos rezervas papildomas gana sparčiai, nors dar ne taip greitai, kaip benzinu, bet jau netoli to. „KIA EV9“ galima rankiniu būdu inicijuoti baterijos paruošimą įkrovai: vos pajungus laidą, automobilis iš karto gali priimti maksimalią krovimo galią“, – aiškino V. Milius.
Jis akcentavo, kad elektromobilių ir jiems skirtos infrastruktūros progresas Lietuvoje kasmet spartesnis ir plačiau apimantis. Anot V. Miliaus, modernus elektromobilis dabar visiškai tinkamas ne tik kasdieniams važiavimui mieste, bet ir visaverčiui keliavimui po šalį ar svetur.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...