- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimo liberalai kreipėsi į Vyriausybę – siūlo naikinti automobilių techninės apžiūros monopolį, praneša LNK.
Vairuotojai techninio patvirtinimo paslaugas galėtų gauti vieno langelio principu, kad ir iš kvalifikuotų automobilių servisų. Kitaip tariant, pats servisas galėtų suteikti vadinamąjį techninį pasą, leidžiantį mašinai dalyvauti eisme.
Plačiau apie tai papasakojo žurnalo „Auto Bild“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius.
– Didmiesčių vairuotojai dažnai paburba dėl tų eilių techninės apžiūros centruose. Galbūt šis sprendimas galėtų išspręsti eilių problemą?
– Eilės vienareikšmiškai yra blogis. Vairuotojų koncentracija tam tikru metu atrodo labai baisiai. Jei kas nors rastų gerą sprendimą eilių nebuvimui, tai visi džiaugtųsi. Reikia kalbėti apie tai, ar šis sprendimas padėtų išspręsti šią problemą ir ar jis nepadarytų daugiau blogio kažkam šioje srityje.
– Ką rodo kitų šalių patirtis, kur techninės apžiūros yra liberalesnės?
– Yra šalių, kurios turėjusios abiejų patirčių: prieš tai buvo taip, kaip dabar yra pas mus, dabar yra taip, kaip norėtų siūlytojai. Kiek automobilių pereina techninę apžiūrą iš pirmo karto? Lietuvoje 50 proc. praeina iš pirmo karto, o likusieji atvažiuoja pakartotinai dėl rastų trūkumų. Lenkijoje, kurioje yra naujas modelis, 90 proc. automobilių po pirmo karto šauna į gatves. Aš nieko nesakau, aš juk nestoviu ten su žvake ir netikrinu, bet skaičiai pakankamai iškalbingai kalba.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kokie servisai galėtų teikti techninės apžiūros paslaugas? Kaip juos atrinkti, kaip juos įvertinti, kaip įsitikinti, kad jie tikrai gali tinkamai patikrinti automobilius?
Eilės vienareikšmiškai yra blogis. Vairuotojų koncentracija tam tikru metu atrodo labai baisiai.
– Žodis paslauga man šiek tiek keistai skamba, nes čia toks kaip ir priverstinis dalykas. Mus priverčia važiuoti patikrinti automobilį techninėje apžiūroje dėl mūsų pačių saugumo. Šiam dalykui įgyvendinti tinkamai yra tam tikras reglamentas, kuris nusako, ką ir kaip reikia daryti bei ką reikia turėti tam tikrinimui. Visų pirma, tikriausiai bus atsiremta į tam tikrą įrangos, kurią reikės nusipirkti, aprašą. Kiek aš žinau, servisas, norintis vienu metu tikrinti du automobilius, turėtų investuoti apie 1,5 mln. eurų, kad galėtų tai vykdyti. Jei siūlymas būtų patvirtintas, lauktų kažkoks įsipareigojimas, atsakomybių pasirašymas, kad turi atsakyti, kad išleidai automobilį į eismą.
– Atsakomybių daug, investavimo daug. Verslas tikrai skaičiuos, ar apsimokėtų. Ar tokiu atveju nepabrangtų techninė apžiūra? Sakote, kad vienos vietos įrengimas galėtų kainuoti iki milijono eurų.
– Aš nenorėčiau to vadinti verslu. Verslas negali būti daromas iš priverstinio dalyko, kuriam visi žmonės yra verčiami ir neturi pasirinkimo. Tačiau pavyzdys galėtų būti tos kitos šalys, kurios pakeitė savo sistemą. Ten yra brangiau nei pas mus. Nenorėčiau tikėtis, kad tai labai lems kainą.
– Kaip užtikrinti, kad tuose servisuose, kurie teiktų gyventojams tokią paslaugą, nebūtų sukčiavimo per pažįstamus ar draugus?
– Jeigu monopolistinę sistemą, kuri dabar padėta ant stalo ir žiūrima į ją po padidinamuoju stiklu, išdarkius ir išblaškius, tikimybė tam išaugs iki begalybės. Tai bus sunkiau sukontroliuojama nei yra dabar. Bus reikalingos labai didelės pastangos tam užtikrinti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...