- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne.
Išlaidų skirtumai
Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Ž. Mauricas socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo savo įžvalgomis ir skaičiavimais apie elektromobilių ir kitų automobilių pranašumus ir trūkumus.
Jo duomenimis, nuvažiuoti 100 km atstumą pigiausia – išleisime tik 2,5 euro – elektromobiliu, jeigu jis įkraunamas namuose, o elektra – biržos kaina.
4,2 euro – jeigu elektromobilį įkrausime namuose fiksuota elektros kaina, 7,6 euro – jeigu pasinaudosime viešosios stotelės lėto įkrovimo paslauga.
8,8 euro prireiks 100 km važiuojant dyzeliniu automobiliu, 10,5 euro – benzininiu.
11 eurų išleisime, jeigu elektromobilį įkrausime viešojoje stotelėje naudodamiesi greito įkrovimo paslauga.
Patogumai ir iššūkiai
„Turint nuosavą stotelę įkrovimo procesas – itin patogus. Be to, sutaupoma laiko (ir energijos), nes nereikia važiuoti į degalines – grįžus namo tiesiog pakanka įjungti kroviklį.
Neturint nuosavos stotelės įkrovimo procesas gali tapti nemenku iššūkiu, nes kiekvieną kartą reikia ieškoti viešos įkrovimo stotelės, o tai ne visada pavyksta (būna užimtos, neveikiančios, toli nuo namų).
Be to, nenumatytiems atvejams reikia pasilikti baterijos rezervą (10–20 proc.), o tai neleidžia visiškai išnaudoti jos talpos potencialo. Rimtas iššūkis – jei elektromobilio baterijos talpa nedidelė“, – dėstė Ž. Mauricas.
2024 m. birželio 1 d. duomenimis, Lietuvoje įregistruoti 22 853 M1 ir N1 klasių elektromobiliai.
Ekonomistas akcentavo, kad viešųjų įkrovimo stotelių elektros kaina yra žymiai didesnė nei nuosavų. Be to, kuo greitesnis viešųjų stotelių įkrovimo greitis – tuo didesnė kaina, tad kraunant elektromobilį greitojo įkrovimo stotelėse galutinė degalų kaina neretai tampa net didesnė nei benzininio ar dyzelinio automobilio, tad elektromobilio eksploatavimo kaštai išauga.
„Turint nuosavą įkrovimo stotelę ir kintamos kainos planą, iš Vilniaus į Klaipėdą galima nuvykti sumokėjus vos 8 eurus. Jei gyventojas turi nuosavą saulės elektrinę, kelionės kaina būna dar mažesnė“, – rašė Ž. Mauricas.
Sąlygos proveržiui
„Norint pasiekti elektromobilių plėtros proveržį, pirmiausia reikia sudaryti kuo palankesnes sąlygas nuosavoms įkrovimo stotelėms įrengti (namuose ir darbo vietose), taip pat nepamirštant ir viešųjų įkrovimo stotelių plėtros (nors prioritetas turi būti teikiamas nuosavoms stotelėms, nes vidutiniškai keturi iš penkių krovimų vyksta būtent jose).
Lietuvai tai, deja, nebus lengva užduotis, nes dėl sovietinio paveldo net 50 proc. Lietuvos gyventojų gyvena dideliuose daugiabučiuose, kuriuose dažnai net nesutvarkyta automobilių parkavimo sistema, nekalbant apie elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą.
Vilties teikia vis talpesnės baterijos, sumažinančios krovimų skaičių, stiprėjanti konkurencija tarp viešojo įkrovimo stotelių, augantis įkrovimo stotelių skaičius įmonėse ir technologiniai sprendimai“, – reziumavo ekonomistas.
Šiemet per sausį–gegužę Lietuvoje įregistruoti iš viso 766 elektromobiliai.
2024 m. birželio 1 d. pateiktais „Regitros“ duomenimis, mūsų šalyje įregistruoti 22 853 M1 ir N1 klasių elektromobiliai, iš jų 13 670 – grynieji elektromobiliai (BEV), 9 183 – iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV), 75 597 – hibridiniai (HEVs).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...