- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pandemijos laikotarpiu verslai ir pirkėjai susidūrė su sutrikusia pasauline tiekimo grandine. Užsisukęs ratas ilgino daugelio paslaugo tiekimo, gaminimo laiką. Nors pandemija pasibaigė, tačiau geopolitinė situacija tiekimą irgi paveikė neigiamai, praneša LNK.
Anksčiau sugedus automobiliui galvos skausmu tapdavo tinkamas autoserviso pasirinkimas. Dabar automobilius tvarkančiųjų netrūksta, tačiau iškila kita problema – stringa automobilių detalių tiekimas. Tad jūsų automobilis, gali būti, kad bus remontuojamas kur kas ilgiau.
Šiaulietis Mantas sunkiai įsivaizduoja savo dieną be automobilio ir netikėtas gedimas gerokai pakoreguoja planus: „Kasdienybę sunkina automobilio palikimas ilgesniam laikui. Tikrai norisi jį kuo greičiau atsiimti, kartais būna momentų, kai reikia čia ir dabar sutvarkyti.“
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Automobilio remontas dabar gali užtukti dar ilgiau, nei įprastai, dėl stringančio detalių tiekimo. Kai kurių reikia laukti net kelias dienas, dėl to su sunkumais susiduria autoservisai.
„Problemos dėl logistikos, išlaidų ir kitų dalykų sukelia nepalankią situaciją. Detalės šiek tiek vėluoja“, – sako Šiaulių autoservisų asociacijos vadovas Anatolijus Kirjazovas.
„Problemos su detalėmis. Reikia užsakyti blokelį, kuris seniau būdavo vietoje ar kitą dieną, dabar tenka laukti savaitę arba išvis nėra. Todėl tenka ieškoti dėvėtų detalių. Naujų trūksta“, – mintimis apie dabartinę situaciją dalijosi autoserviso vadovas Karolis Gulbinas.
Skiriasi ne tik automobilių detalių pristatymo terminai, bet ir pasiūla – gerokai sumažėjo gamintojų pasirinkimas.
„Seniau buvo galimybė rinktis iš dešimt gamintojų. Žmogus galėjo rinktis pagal kokybę ar kainą, dabar reikia žiūrėti, kas yra rinkoje. Iš dešimt tiekėjų dabar yra gal du“, – neigiamus aspektus vardija K.Gulbinas.
Tiekėjai visus tikina, kad detalių nepritrūks. Gerokai ilgesnius terminus jie stengiasi kontroliuoti iš anksto įsigydami daugiau detalių. Skaičiuojama, kad pristatymas į Lietuvą dabar trunka net kelis kartus ilgiau nei anksčiau.
„Seniau į sandėlį detalės atvažiuodavo per du tris mėnesius, dabar net iki šešių–devynių mėnesių. Jei anksčiau specialių užsakymų reikėjo laukti iki savaitės, dabar – iki trijų keturių savaičių“, – sako autodetalių pardavimo vadovas Aivaras Mikalauskas.
Kainų padidėjimas matomas gana žymus. Skaičiuojame dešimtimis procentų.
Autoservisų asociacijos įžvelgia ir daugiau problemų – gerokai brangsta automobilių dalys.
„Kainų padidėjimas matomas gana žymus. Skaičiuojame dešimtimis procentų“, – teigia A.Kirjazovas.
Stringantis automobilių detalių tiekimas dabar daugiausia problemų kelia autoservisams. Per dieną jie sutvarko mažiau automobilių, todėl mažėja ir pelnas. Dėl kylančių kainų ateityje gali kilti dar daugiau problemų. Anot Šiaulių autoservisų asociacijos vadovo, rudeniop vairuotojai savo automobilius remontuos tik tada, kai jie visai pabirs, mat kainų šuolis privers taupyti ir rinktis paslaugas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...