- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau veikia valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sukurta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorių ir jų valdomų prieigų registravimo sistema. Joje elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrų valdytojai kviečiami registruoti duomenis apie viešas ir pusiau viešas įkrovimo prieigas.
Šiuo metu Kelių direkcija jau yra gavusi arti trisdešimties prašymų su paraiškomis.
Šioje duomenų bazėje elektromobilių vairuotojai ras informaciją apie įkrovimo prieigos tikslų adresą, darbo valandas, būklę, t. y. veikia ji ar neveikia, užimta ar neužimta realiu laiku, taip pat ir informaciją apie įkrovimo galimybes – kokia galia ir įkrovimo standartai, kokie yra įkrovimo prieigos jungčių tipai. Taip pat bus galima sužinoti atsiskaitymo už paslaugas būdus bei įkrovimo paslaugos kainą.
„Pirmą kartą Lietuvoje sukurta tokia viena informacinė sistema, kurioje paprastai ir greitai galima pamatyti ir naudotis visiems prieinamais vienodais visų operatorių teikiamais statiniais ir dinaminiais duomenims apie viešąsias elektromobilių įkrovimo prieigas“, – sako susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
„Plečiantis elektromobilių įkrovimo prieigų tinklui, svarbu turėti galimybę patogiai naudotis viena duomenų baze, kurioje vartotojas galėtų rasti visą aktualią informaciją apie vietas, kur galima įkrauti automobilį, kokios įkrovimo sąlygos ir pan. Šio projekto tikslas – išsami elektromobilių įkrovimo prieigos duomenų bazė, kurioje ir bus duomenys apie visas viešas ir pusiau viešas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo prieigas. Išsami informacija vienoje vietoje žmonėms palengvins kelionių planavimą“, – pabrėžė Kelių direkcijos Intelektinių transporto sistemų skyriaus vadovas Laurynas Ivinskis.
LAKD pranešime primena, kad viešųjų ir pusiau viešųjų įkrovimo prieigų ir jų operatorių registravimasis šioje sistemoje yra privalomas pagal Alternatyviųjų degalų įstatymą. Neužsiregistravę sistemoje operatoriai negalės dalyvauti viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros konkursuose, taip negalės gauti finansinės paramos infrastruktūros plėtrai ir subsidijos už prisijungimą prie elektros tinklų. Todėl visi operatoriai yra kviečiami registruotis sistemoje.
Kelių direkcija šią duomenų bazę sukūrė vykdydama ES finansuojamą projektą „ID ir alternatyvių degalų duomenų surinkimas“. Projektą Kelių direkcija pradėjo įgyvendinti 2019 m.
Vykdant šį projektą sukurtas elektrinio transporto infrastruktūrai suteikiamų ID kodų formato standartas ir šių kodų registras. ID kodas yra tarptautinis – bendras visoje Europoje. Kiekvienam esamam elektromobilių prieigos operatoriui, užsiregistravus sistemoje, bus suteikiami unikalūs ID kodai, pagal kuriuos vartotojai ES lygiu galės identifikuoti, kurioje prieigoje įkrauna automobilį. Tuo tarpu šia duomenų baze galės naudotis ir kitos Europos šalys, pavyzdžiui, sukurtos duomenų mainų sistemos pagalba trečiosios šalys (GPS, mobiliųjų aplikacijų kūrėjai) galės šią informaciją naudoti kurdami savo teikiamas paslaugas (pvz., interaktyvūs žemėlapiai, navigacijos programėlės). Šie duomenys bus pateikiami ir Datexll 2 standartu tolesniam naudojimui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...