Neeilinis reidas: pažeidėjai užfiksuoti jau per pirmąsias minutes

  • Teksto dydis:

Vilniuje ir jo apylinkėse autobusų vairuotojai ir keleiviai šįryt sulaukė netikėtų patikrinimų. Gausios policijos pareigūnų pajėgos pradėjo visą savaitę truksiantį autobusų bei krovininio transporto reidą. LNK žurnalistas apie tai kalbėjosi su kelių policijos valdybos tyrėju Jonu Davidoniu.

– Ką jūs konkrečiai tikrinate?

– Šiandien visoje Europoje yra inicijuota Europos kelių policijos tinklo „Roadpol“ prevencinė priemonė t. y. krovininių transporto priemonių ir autobusų kontrolė. Be abejonės, tai labai reikalinga priemonė, nes jeigu sunkus krovininis transportas ar autobusas, vežantis keleivius, dalyvauja eismo įvykiuose, pasekmės būna labai skaudžios. Todėl vairuotojai turi elgtis atsakingai ir būti parengę transportą bei patys turėti visus reikalavimus. Tai intensyviai stabdom krovininį transportą, autobusus. Fiziškai tikrinam vairuotojų blaivumą, įsitikinam, ar jie turi teisę vairuoti tos kategorijos transporto priemonę. Taip pat atkreipiam dėmesį į darbo–poilsio režimą, tvarkos pažeidimus, takografo naudojimą, techninį stovį.

– Šio reido duomenų dar neturime rezultatų, bet ką rodo tendencijos? Ar yra atsakingi krovininių automobilių vairuotojai?

– Taip, šios priemonės rezultatų dar neturime, bet remiantis kitų priemonių, vykdytų praeitais metais, rezultatais, galima pasakyt, kad per savaitę, kai yra skiriamas dėmesys krovininiam transportui, patikriname apie 4-5 tūkst. krovininių transporto priemonių ir vidutiniškai nustatome kokius 200 Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų. Tai, iš vienos pusės, vis tiek tų pažeidimų visada yra, bet šiek tiek norėtųsi ir pasidžiaugt, kad vairuotojai žiūri atsakingai į savo darbą, savo pareigas. Ir patys įmonių vadovai, kurie turi tokias transporto priemones, pasirūpina, kad jos būtų ne tik techniškai tvarkingos, bet ir vairuotojai elgtųsi atsakingai.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Autobusuose taip pat važiuoja ir keleiviai. Ar jie taip pat bus tikrinami?

– Na, aišku, jeigu tikriname autobusą su keleiviais, tai atkreipiame dėmesį, ar keleiviai yra užsisegę saugos diržus, ar sėdi saugiai, nestovi.

– Dažniausiai turbūt mes numojame ranka, kai važiuojame keleiviniu transportu, neprisisegame saugos diržų?

Vairuotojams žinutė visada yra ta pati – kad jie yra atsakingi ne tik už savo vairavimą, bet ir už vežamus keleivius ir apskritai visą aplink esantį eismą.

– Gali būt, kad tas įprotis atėjo iš praeities, bet jis stipriai keičiasi. Tiek patys vairuotojai įspėja keleivius, tiek yra įspėjamieji ženkliukai. Anksčiau autobusuose net nebūdavo saugos diržų. Viskas keičiasi ir tikrai sąmoningėja tie patys keleiviai, patys rūpinasi savo saugumu.

– Minėjote, kad reidas vyksta visoje Europoje. Ar kitose šalyse taip pat tikrinami tie patys dalykai ir ar kitose Lietuvos miestuose turėsime taip pat reidus?

– Taip, vyksta visoje Lietuvoje, ne tik Vilniuje. O visos kitos Europos šalys, kurios priklauso „RoadPol“ tinklui šią savaitę vykdys šią prevencinę priemonę – krovininių transporto priemonių ir autobusų kontrolę. Vairuotojams žinutė visada yra ta pati – kad jie yra atsakingi ne tik už savo vairavimą, bet ir už vežamus keleivius ir apskritai visą aplink esantį eismą. Todėl reikia tikrai atsakingai elgtis ir pasirūpinti tiek savo transporto priemonių saugumu, tiek savo vairavimo įgūdžiais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Idomiausia,

Idomiausia, portretas
kad LTSA tikrintojai iki siol "nezino",kad atsispausdinus automobilio spaudini ir sulyginus su vairuotojo,matyti visi vairavimai su magnetu ar atjungeju! Ir niekada to nedaro! Kodel!?

Nuotraukoje

Nuotraukoje portretas
ziuri pareigunas,Rembo poza atsistojes,o dvieju net is foto matomu pazeidimu ant raudono Magnum - tikrai nemato! Is jo kontrolierius - kaip is organo svilpukas...

Tai

Tai  portretas
Ir dabar putleriui šikną laižo su ruskų mokyklų negebėjimu ar bailumu perorientuot į žmones iš gyvulių
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių