- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiant elektrifikuoti pagrindinį ir labiausiai apkrautą šalies geležinkelių kelią Vilnius–Klaipėda, jau prasidėjo realūs projekto įgyvendinimo darbai. Geležinkelių infrastruktūrą valdanti bendrovė „LTG Infra“ praneša, kad ruože įsibėgėję topografiniai bei geologiniai tyrimai – šie duomenys padės tiksliai įvertinti situaciją bei konkrečius techninius poreikius.
„Projektą pradėjome laiku, todėl jei ir toliau viskas klostysis sklandžiai, šis ypač svarbus ruožas bus elektrifikuotas numatytu terminu – iki 2023 metų spalio. Elektra varomi traukiniai mažiau terš orą ir leis optimizuoti poveikį gamtai bei aplinkai, nes labiausiai apkrautas Lietuvos geležinkelių ruožas, kuris yra ir tarptautinio IXB koridoriaus dalis, bus pritaikytas nulinės emisijos elektriniams riedmenims. Dėl sumažėjusių keleivių bei krovinių vežimo sąnaudų padidės Lietuvos geležinkelių tinklo teikiamų paslaugų efektyvumas ir konkurencinis pranašumas prieš kaimyninių šalių krovinių vežėjus“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis.
Maždaug per trejus metus ketinama elektrifikuoti geležinkelio liniją, kurios ištisinis bėgių ilgis siekia 731 km. Projektas bus įgyvendinamas trimis etapais, vykdomais lygiagrečiai: pirmame etape bus elektrifikuotas 114 km ilgio Vilniaus geležinkelio mazgas, antrame etape – 261 km ilgio ruožas Kaišiadorys–Radviliškis, trečiame – ruožas Radviliškis–Klaipėda (Draugystės st.), kurio ilgis yra 356 km.
Elektrifikavimo sutartį praėjusių metų pabaigoje „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė su ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą konkurse pateikusių Ispanijos bendrovių „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“ konsorciumu.
Bendra visų projekto darbų vertė sieks 363,1 mln. eurų. Projekto įgyvendinimui gauta ir 201 mln. eurų Europos Sąjungos fondų parama.
Elektrifikuojamas kelias priklauso transporto koridoriui, jungiančiam pagrindinį šalies krovinių ir logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su Vilniumi ir Baltarusija. Įgyvendinus projektą elektrifikuota šalies geležinkelių tinklo dalis, kuri šiuo metu yra viena mažiausių Europoje ir siekia vos 9 proc., padidės iki 30 proc.
„Kelias Vilnius–Klaipėda yra viena intensyviausiai naudojamų atkarpų Lietuvos geležinkelių tinkle. Juo transportuojamų krovinių apimtys sudaro daugiau kaip 60 proc. geležinkelių transportu Klaipėdos uosto kryptimi gabenamų krovinių srautų, o vykstantys keleiviai sudaro apie 40 proc. bendro keleivių srauto dalį. Prie maksimalios projekto įgyvendinimo sėkmės prisideda pasitelkti profesionaliausi pačios įmonės darbuotojai ir geriausi tarptautinę patirtį turintys specialistai“, – tikina K. Sankovskis.
Skaičiuojama, kad įgyvendinus projektą į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažės 150 tūkst. tonų per metus, o dėl mažesnių energijos sąnaudų ir pigesnės riedmenų priežiūros sutaupymai bei ekonominė nauda sieks 505 mln. eurų.
Svarbų Lietuvos geležinkelių infrastruktūros ruožą padedanti elektrifikuoti Ispanijos bendrovė „Elecnor“ veikia nuo 1958 metų ir yra įgijusi daug patirties dideliuose infrastruktūros projektuose, kuriuos įgyvendino 55 pasaulio šalyse. Grupėje dirba apie 14 tūkst. darbuotojų, jos apyvarta siekia 2,3 mlrd. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į sostinės gatves išriedės autonominis autobusas2
Šį rudenį į sostinės Užupio rajono gatves išvažiuos autonominis autobusas. Numatoma, kad bandomosios kelionės naująja transporto priemone vyks apie du mėnesius. ...
-
Medikams pasitaikė išskirtinis atvejis: gelbėjo anafilaksinio šoko ištiktą vaiką
Respublikinė Vilniaus universitetinė ligoninė (RVUL) pasidalijo retai jų kasdienybėje pasitaikančia gelbėjimo istorija. ...
-
Sostinės Tarandės gatvėje prasidės rekonstrukcijos darbai
Vilniaus miesto savivaldybė praneša, kad artimiausiu metu sostinėje prasidės Tarandės gatvės rekonstrukcijos darbai. ...
-
Vilniaus rajone reguliariai patruliuos viešosios tvarkos darbuotojai: siekia didinti saugumą
Vilniaus rajono savivaldybė, siekdama didinti gyventojų saugumą, gyvenvietėse inicijuoja reguliarų patruliavimą, kurį iki 22 valandos vakaro vykdys savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai. ...
-
Naujojoje Vilnioje ir Vilniaus rajone – užterštas vanduo maudyklose
Naujosios Vilnios paplūdimio maudykloje ir Vilniaus rajono Elniakampio ežere vandens kokybė neatitinka normų, pirmadienį pranešė Higienos instituto Sveikatos stiprinimo centras. ...
-
Naujasis Santaros klinikų vadovas: prioritetai – darbo užmokesčio augimas ir krūvių mažinimas5
Naujai išrinktas Vilniaus universitetinės ligoninės (VUL) Santaros klinikų vadovas Tomas Jovaiša sako, kad vienas pagrindinių jo veiklos prioritetų šioje kadencijoje – darbuotojų užmokesčio atskirties ir darbo krūvių mažin...
-
Surengė protestą dėl saviraiškos laisvės: sudegintos knygos apie homoseksualius santykius8
Vilniuje, netoli Seimo rūmų, pirmadienį surengtos protesto akcijos metu sudegintos knygos, kuriose pateikiama informacija apie homoseksualius asmenis. Akciją surengęs, praėjusią savaitę dėl sudegintos vaivorykštės spalvų vėliavos sulaikytas ...
-
Kur rasti ispanų kalbos mokytojų? Siūlomi ir solidūs priedai3
Rusų kalbai, kaip antrai pasirenkamai kalbai mokykloje, traukiantis į paribį, mokyklose pradedama dėstyti ispanų kalba. Tačiau sostinės mokyklų vadovams tenka galvosūkis, kaip ir kur rasti ispanų kalbos mokytojų. Juos bandoma vilioti ir nemažais pr...
-
Vilniaus Jeruzalės rajone planuojama statyti naują darželį
Vilniaus Jeruzalės rajone bus statomas naujas darželis, kurį, planuojama, lankys daugiau nei 140 mažųjų sostinės gyventojų. ...
-
Vilniuje tarnybos ruošiasi liūčiai7
Meteorologai pirmadienį Vilniuje prognozuoja besitęsiantį gausų lietų, perkūnijos metu sustiprėsiantį vėją. ...