„flyLAL“ – į rusų rankas?

Skolų kamuojama bendrovė "flyLAL-Lithuanian airlines" paskutinę akimirką išsigelbėjo pervedusi Vilniaus oro uostui dalį skolos. Įmonė teigia ieškanti pirkėjo, tačiau artimiausios Lietuvai oro linijų bendrovės "flyLAL" nesidomi.

Išsigelbėjo per plauką

Tarptautiniam Vilniaus oro uostui (TVOU) bendrovės "flyLAL" pervesta suma nekomentuojama.

"Dalis mokėjimų atlikta, toliau tęsiame veiklą. Tikimės konstruktyvaus bendradarbiavimo su oro uostu. Svarstomi tolesnės "flyLAL" veiklos scenarijai. Vyksta derybos su potencialiu užsienio investuotoju", – portalui sakė "flyLAL" komunikacijos vadovė Gintarė Rimkuvienė.

Vilniaus oro uostas patvirtino gavęs pinigus iš "flyLAL". "Laikinoji sutartis iš oro uosto pusės kol kas vykdoma. Gavome dalį avansinės įmokos pagal minėtą sutartį. Kol kas oro uostas aptarnauja "flyLAL" orlaivius. Daugiau – jokių skaičių ir jokios konkretikos", – dienraščiui sakė oro uosto atstovas spaudai Arūnas Marcinkevičius.

Kaip jau skelbėme, neįvardijama pinigų suma turėjo būti pervesta vakar iki 15 val. Tačiau sprendimą dėl tolesnio darbo su "flyLAL" TVOU vadovybė priėmė tik apie 16 val., po maždaug valandą trukusio posėdžio. Tikėtina, kad oro linijų bendrovė tenkina toli gražu ne visus oro uosto pageidavimus.

Nesudomino ir lenkų

Kas tas mįslingasis užsienio investuotojas, "flyLAL" neatskleidžia: tik teigiama, kad tariamasi su keletu potencialių pirkėjų, kurių lėšos atsiskaitant su TVOU esą nebuvo panaudotos.

Neoficialiomis dienraščio žiniomis, tarp potencialių "flyLAL" pirkėjų minima Lenkijos oro linijų bendrovė LOT. G.Rimkuvienė šios informacijos nepatvirtino, tačiau ir nepaneigė. Vis dėlto patys lenkai kategoriškai neigia bet kokį domėjimąsi Lietuvos įmone.

"Turiu paneigti: jokių derybų, kad įsigytume šį vežėją, nevykdome. Galiu šimtu procentų pareikšti, kad neketiname įsigyti Lietuvos oro linijų bendrovės", – dienraščiui sakė LOT atstovas spaudai Wojciechas Kądziołka.

Vis dėlto paklaustas, ar taip pat griežtai neketinama apsipirkti Latvijoje, kur ne pačias geriausias dienas išgyvena "airBaltic", pašnekovas nebuvo toks kategoriškas: "Sunku pasakyti. Europos ir viso pasaulio oro vežėjų rinka yra didelėje duobėje, oro linijų bendrovės turi sunkumų, tai matyti ir iš padėties Lietuvoje. Sunku kalbėti apie investavimą", – svarstė W.Kądziołka.

Drąsiai galima sakyti, kad didelių ambicijų plėstis Lietuvoje turinti skandinavų bendrovė SAS "flyLAL" pirkti irgi neketina.

Pirkėjas – nebent Rytuose?

Neoficialiomis dienraščio žiniomis, potencialių "flyLAL" pirkėjų, bent tarp oro linijų bendrovių, yra labai mažai.

SAS, nors ir ketindama plėstis Lietuvoje, kalbama, irgi ieško investuotojų. Kitą galimą pirkėją – vokiečių bendrovę "Lufthansa" – veikiausiai taip pat galima atmesti, mat ji šiuo metu derasi dėl su finansinėmis problemomis susidūrusios austrų įmonės "Austrian Airlines" pirkimo.

"Baltijos šalių rinka domina tris regionus: Skandinaviją per SAS, Lenkiją per LOT ir Rusiją per "Aeroflot". Jeigu iš šių trijų vežėjų įmone "flyLAL" nesusidomės nė viena, sunku įsivaizduoti kokį nors sandorį", – dienraščiui sakė aviacijos verslo specialistas, panoręs likti nežinomas.

Ne vieni skolingi

Beje, oro uostui skolingi ir kiti du dideli klientai. Tiesa, jų skolos kur kas mažesnės: "airBaltic" skola siekia apie 3,8 mln. litų, "Aurelos" – apie milijoną, ir "flyLAL" su 19,3 mln. litų skolos kupra – neabejotinas lyderis sostinėje. Vakar ši skola sumažėjo, tačiau kiek – neskelbiama.

"flyLAL" tikina, esą padėtis kiek nelygi, mat kitos prasiskolinusios oro linijų bendrovės nėra taip remiamos prie sienos. Be to, ji teigia neva netrukus skrydžius iš Vilniaus nutrauks pagrindinis konkurentas "airBaltic", šioji tokią informaciją neigia.

Šiuo metu "flyLAL" uždelstos einamosios skolos, kaip skelbia įmonė, siekia apie 6 mln. litų, septynias dienas uždelsta sumokėti restruktūrizuotą skolą – dar 1,9 mln. litų.

Kaip jau skelbėme, į "flyLAL" rinkos dalį aktyviai žvalgosi skandinavų SAS: jau kitą savaitę gali būti paskelbti šios oro linijų bendrovės plėtros Vilniuje planai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių