- Šarūnas Černiauskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skolų kamuojama bendrovė "flyLAL-Lithuanian airlines" paskutinę akimirką išsigelbėjo pervedusi Vilniaus oro uostui dalį skolos. Įmonė teigia ieškanti pirkėjo, tačiau artimiausios Lietuvai oro linijų bendrovės "flyLAL" nesidomi.
Išsigelbėjo per plauką
Tarptautiniam Vilniaus oro uostui (TVOU) bendrovės "flyLAL" pervesta suma nekomentuojama.
"Dalis mokėjimų atlikta, toliau tęsiame veiklą. Tikimės konstruktyvaus bendradarbiavimo su oro uostu. Svarstomi tolesnės "flyLAL" veiklos scenarijai. Vyksta derybos su potencialiu užsienio investuotoju", – portalui sakė "flyLAL" komunikacijos vadovė Gintarė Rimkuvienė.
Vilniaus oro uostas patvirtino gavęs pinigus iš "flyLAL". "Laikinoji sutartis iš oro uosto pusės kol kas vykdoma. Gavome dalį avansinės įmokos pagal minėtą sutartį. Kol kas oro uostas aptarnauja "flyLAL" orlaivius. Daugiau – jokių skaičių ir jokios konkretikos", – dienraščiui sakė oro uosto atstovas spaudai Arūnas Marcinkevičius.
Kaip jau skelbėme, neįvardijama pinigų suma turėjo būti pervesta vakar iki 15 val. Tačiau sprendimą dėl tolesnio darbo su "flyLAL" TVOU vadovybė priėmė tik apie 16 val., po maždaug valandą trukusio posėdžio. Tikėtina, kad oro linijų bendrovė tenkina toli gražu ne visus oro uosto pageidavimus.
Nesudomino ir lenkų
Kas tas mįslingasis užsienio investuotojas, "flyLAL" neatskleidžia: tik teigiama, kad tariamasi su keletu potencialių pirkėjų, kurių lėšos atsiskaitant su TVOU esą nebuvo panaudotos.
Neoficialiomis dienraščio žiniomis, tarp potencialių "flyLAL" pirkėjų minima Lenkijos oro linijų bendrovė LOT. G.Rimkuvienė šios informacijos nepatvirtino, tačiau ir nepaneigė. Vis dėlto patys lenkai kategoriškai neigia bet kokį domėjimąsi Lietuvos įmone.
"Turiu paneigti: jokių derybų, kad įsigytume šį vežėją, nevykdome. Galiu šimtu procentų pareikšti, kad neketiname įsigyti Lietuvos oro linijų bendrovės", – dienraščiui sakė LOT atstovas spaudai Wojciechas Kądziołka.
Vis dėlto paklaustas, ar taip pat griežtai neketinama apsipirkti Latvijoje, kur ne pačias geriausias dienas išgyvena "airBaltic", pašnekovas nebuvo toks kategoriškas: "Sunku pasakyti. Europos ir viso pasaulio oro vežėjų rinka yra didelėje duobėje, oro linijų bendrovės turi sunkumų, tai matyti ir iš padėties Lietuvoje. Sunku kalbėti apie investavimą", – svarstė W.Kądziołka.
Drąsiai galima sakyti, kad didelių ambicijų plėstis Lietuvoje turinti skandinavų bendrovė SAS "flyLAL" pirkti irgi neketina.
Pirkėjas – nebent Rytuose?
Neoficialiomis dienraščio žiniomis, potencialių "flyLAL" pirkėjų, bent tarp oro linijų bendrovių, yra labai mažai.
SAS, nors ir ketindama plėstis Lietuvoje, kalbama, irgi ieško investuotojų. Kitą galimą pirkėją – vokiečių bendrovę "Lufthansa" – veikiausiai taip pat galima atmesti, mat ji šiuo metu derasi dėl su finansinėmis problemomis susidūrusios austrų įmonės "Austrian Airlines" pirkimo.
"Baltijos šalių rinka domina tris regionus: Skandinaviją per SAS, Lenkiją per LOT ir Rusiją per "Aeroflot". Jeigu iš šių trijų vežėjų įmone "flyLAL" nesusidomės nė viena, sunku įsivaizduoti kokį nors sandorį", – dienraščiui sakė aviacijos verslo specialistas, panoręs likti nežinomas.
Ne vieni skolingi
Beje, oro uostui skolingi ir kiti du dideli klientai. Tiesa, jų skolos kur kas mažesnės: "airBaltic" skola siekia apie 3,8 mln. litų, "Aurelos" – apie milijoną, ir "flyLAL" su 19,3 mln. litų skolos kupra – neabejotinas lyderis sostinėje. Vakar ši skola sumažėjo, tačiau kiek – neskelbiama.
"flyLAL" tikina, esą padėtis kiek nelygi, mat kitos prasiskolinusios oro linijų bendrovės nėra taip remiamos prie sienos. Be to, ji teigia neva netrukus skrydžius iš Vilniaus nutrauks pagrindinis konkurentas "airBaltic", šioji tokią informaciją neigia.
Šiuo metu "flyLAL" uždelstos einamosios skolos, kaip skelbia įmonė, siekia apie 6 mln. litų, septynias dienas uždelsta sumokėti restruktūrizuotą skolą – dar 1,9 mln. litų.
Kaip jau skelbėme, į "flyLAL" rinkos dalį aktyviai žvalgosi skandinavų SAS: jau kitą savaitę gali būti paskelbti šios oro linijų bendrovės plėtros Vilniuje planai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno ir Gynėjų gatvių einantį kelią
Vilniaus miesto savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno gatvės 4 ir Gynėjų gatvės 14 einantį pagalbinį kelią. ...
-
Svarstoma kitąmet Vilniuje pradėti Veiklių senjorų programą4
Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto apie galimybę kitąmet sostinėje pradėti Veiklių senjorų programą, skirtą didinti vyresnio amžiaus gyventojų užimtumą, skatinti verslumą bei didinti įsitraukimą į kultūrinį bei kūrybinį gyvenimą....
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Vilnius traukia investuotojus: kaip suderinti plėtrą ir mažinti biurokratiją?1
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc., visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje...
-
Vilniaus svečius pasitinka nauji riboženkliai su svarbia žinute1
Besidžiaugdamas prestižiniu Europos Komisijos titulu „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“, miestas atnaujina savo riboženklius. Kaskart įvažiuodami į sostinę svečiai ir grįžusieji namo vietiniai išvys šalia miest...
-
Šventiškai pasipuošusiems verslams ir įstaigoms Vilnius padėkojo choro kalėdinėmis dainomis
Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų atmosferą. Išskirtinai pasipuošusias ar šventin...
-
Sostinė ruošiasi paleisti viešąjį vandens transportą: kas naujo?
Nuo 2025-ųjų metų vasaros Vilniuje planuojant pradėti visuomeninę laivybą Nerimi, sostinės taryba pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui. ...
-
Savivaldybės planai populiariame Vilniaus rajone sukėlė pyktį: kiek kainuos gyventojams2
Vilniaus savivaldybė siekia išsaugoti paveldu laikomą Šnipiškių medinę architektūrą. Ateityje čia, esą, turėtų kurtis verslai, kavinės, toliau kilti mediniai pastatai. Tačiau plėtotojai tokią miesto valdžios viziją peikia. ...
-
Prieššventinių dienų košmaras: pareigūnai įspėja – net nebandykite to daryti13
Paskutinių prieššventinių dienų chaosas. Sausakimšos parduotuvės. Įstaigose skubama greičiau sutvarkyti metinius popierius ir kuo anksčiau sprukti. Gatvėse – spūstys ir policijos reidai. Policija jau dabar dirba sustiprinę ...
-
Pokyčiai Vilniuje šventinę savaitę: Naujųjų metų naktį dalyje gatvių eismas bus uždarytas
Sostinės eismo valdymo ir organizavimo įmonė JUDU šventiniu laikotarpiu rekomenduoja keliones planuoti pėsčiomis ar viešuoju transportu. Taip pat primena, kad Naujųjų naktį Vilniuje bus taikomi automobilių eismo ribojimai, tačiau gyvent...