Prieššventinės automobilių spūstys: kaip sostinėje valdomi eismo srautai?

Prieššventinės automobilių spūstys kankina ne tik gyventojus. Darbo padaugėja ir policijai, ir draudikams. Praeitos savaitės pradžia Vilniuje buvo pažymėta 11 avarijų. Vilnius turi išmanų Eismo valdymo centrą, tačiau jis nėra visagalis, užtikrinti, kad visiškai nebūtų grūsčių, negali.  

Kaip jis veikia pasakojo „JUDU“ eismo valdymo centro vadovas Aleksejus Apanovičius. 

– Kas čia per patalpa? 

– Tai yra Vilniaus miesto Eismo valdymo centras, kur valdomas visas eismas mieste, tame tarpe ir viešasis transportas.  

– Visas Vilniaus eismas, grūstys, tušti keliai – jūsų rankose? 

– Galima sakyti taip, nes turime vaizdo stebėjimo kameras, šviesoforo reguliuojamas sankryžas, eismo valdymo sistemą, viešojo transporto valdymo sistemą. Viskas yra vienoje patalpoje, iš kur operatyviai vyksta eismo valdymas, taip pat ir viešojo transporto. Bendraujame su viešojo transporto vairuotojais ir pan. 

LNK stop kadras.

– Jūsų salė atrodo įspūdingai, kaip kokiame FTB centre. Yra kameros, kurios tiesiogiai transliuoja vaizdą iš miesto sankryžų, taip? 

– Taip, Vilniaus mieste turime 160 nuosavų vaizdo stebėjimo kamerų, kurios pateikia mums realų vaizdą iš miesto gatvių. Tai yra tam, kad galėtume realiu laiku matyti, kas vyksta mieste, kokia yra eismo situacija, kur formuojasi spūstys. Pavyzdžiui, jeigu matome, kad Kalvarijų gatvėje yra didesnis srautas, sistema automatiškai pratęsia žalio šviesoforo signalo degimo trukmę. Būtent ten, kur yra didesni srautai. 

– Kas tos mėlynos eilutės? 

– Mėlynos eilutės yra informacija iš transporto jutiklių, kurie yra įrengti kiekvienoje sankryžoje, indikuoja sistemai koks yra srautas. 

– Kuriose Vilniaus vietose yra žalių koridorių? 

– Ten, kur yra intensyviausias eismas, Ukmergės gatvėje, Ateities, Švitrigailos, Dariaus ir Girėno, Kalvarijų gatvėse. Esame pasidarę žalius koridorius, vadinamas žalias bangas. 

– Žaliam koridoriui yra viena labai svarbi detalė, kurios reikia laikytis, taip? 

– Taip, be abejo, visada reikėtų laikytis leistino greičio, nes būtent pagal leistiną greitį yra ir sukonfigūruota ta sistema, kad žalias koridorius funkcionuotų. 

– Kai kurie vairuotojai yra sunerimę, kadangi mieste yra labai daug kamerų ir tos kameros viską mato – netgi pažeidimus. Įvykus kažkokiam pažeidimui gali sulaukti baudos, ar tai tiesa? 

– Už baudas mes nesame atsakingi, labiau už eismo saugumą ir eismo organizavimo reguliavimą. 

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

– Būna tokių atvejų, kai vairuotojai susiduria, įvyksta techninis eismo įvykis ir abu jie sako, kad važiavo degant žaliam šviesoforo signalui, nors akivaizdu, kad taip būti negali ir kažkuris iš jų yra kaltas. Ar jūs galite pažiūrėti, kas važiavo per raudoną, o kas per žalią? 

– Galime. Ir tą dalyką atliekame, padedame policijos tyrėjams, kurie atlieka tokius tyrimus. Pirmas dalykas, jeigu turime vaizdo stebėjimo kamerą, per ją galime pasižiūrėti, kurią sekundę buvo įvažiuota į šviesoforo reguliuojamą sankryžą, atitinkamai atidarę sankryžos veikimo vizualizaciją, pasižiūrėję tą sekundę, koks degė šviesoforo signalas, galime aiškiai pasakyti ir tokią informaciją teikiame tiek policijos tyrėjams, tiek teismams.  

– Matau, kad turite ir „Waze“, ar naudojatės?  

– Naudojamės, nes tai yra papildomas įrankis, kad pasižiūrėtume, kokia yra situacija. Turime tokią pat prieigą prie „Waze“ kaip administravimo teisės, kur galime pamatę tuos įvykius taip pat pažymėti, informuoti apie kažkokią kliūtį kelyje. 

– Sako, kad jeigu tik nukrenta kokia plyta ant kelio, žiūrėk jau „Waze“ programėlėje pažymėta, čia jūs pažymite? 

– Mūsų specialistai, jeigu pastebi pirmi, ta informacija ir pasidalina.

– Kaip dažnai matote, kad vairuotojai sankryžose tiesiog stovi? 

– Iš tikrųjų tai yra problema. Ir tai turbūt pačių vairuotojų problema. Tai yra KET pažeidimas – įvažiuoti į sankryžą, jeigu už sankryžos yra kliūtis. Vairuotojai, sustodami sankryžoje, dažnai patys sukelia papildomas spūstis ir taip kyla nepasitenkinimas. Jeigu degant žaliam šviesoforo signalui transporto priemonės galėtų pravažiuoti, jie tiesiog stovi ir negali to dalyko atlikti. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių