Regos negalią turinčiai moteriai – akibrokštas sostinės įmonėje: liepė prašyti kitų pagalbos

  • Teksto dydis:

Regos negalią turinti moteris, lydima šuns vedlio, apsilankiusi Asmens su negalia teisių apsaugos agentūroje ne tik negalėjo savarankiškai užsiregistruoti vizitui, bet ir susidūrė su nemandagiu įstaigos darbuotojos elgesiu.

Dėl šio atvejo moteris kreipėsi į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybą.

Kaip tarnybai pateiktame skunde nurodė pareiškėja, užėjusi į Vilniuje esančią Asmens su negalia teisių apsaugos agentūrą ji ne tik negalėjo užsiregistruoti vizitui, bet ir susidūrė su grubia įstaigos darbuotojos komunikacija.

„Bandžiau derėtis dėl informacijos, klausdama, kur eiti, ir kad man reikia pagalbos, nes esu akla. Be to, ant mano šuns liemenės parašyta „vedlys“, – skunde aiškino moteris. Tačiau įstaigos darbuotoja esą pareiškė, kad tai ne jos problema, liepė moteriai eiti pasiimti talonėlį, taip pat prašyti kitų žmonių pagalbos.

Tokios pagalbos moteris sulaukė iš vienos įstaigos klientės.

Savo ruožtu įstaiga tarnybą tikino, kad darbuotoja bendravo mandagiai ir skunde minėtų frazių nevartojo. Visgi valstybinės įstaigos atstovai pripažino, kad žmonės su regos negalia, atvykę į agentūrą, neturi galimybės savarankiškai pasinaudoti eilės valdymo sistema. Pasirodo, kad eilės numerį išduodantis pultas turi tik liečiamąjį ekraną, o juo be pašalinių pagalbos asmenys su regos negalia naudotis negali.

Pasak lygių galimybių kontrolierės pareigas laikinai einančios Seimo kontrolierės Jolitos Miliuvienės, tyrimo metu negauta duomenų, patvirtinančių, kad pareiškėjai buvo suteikta pakankamai informacijos bei reikiama pagalba tam, kad ji oriai galėtų gauti paslaugas.

„Šiuo atveju dėl nepritaikytos eilių valdymo sistemos ir reikiamos pagalbos trūkumo buvo pažeista teisės aktuose įtvirtinta pareiga užtikrinti tinkamą prieinamumą asmenims su negalia gauti administracines paslaugas, o tai laikytina lygių galimybių pažeidimu“, – pranešime cituojama kontrolierė.

Vis tik į tarnybos dėmesio sulaukusi agentūra jau tyrimo metu pranešė, kad ėmėsi žingsnių gerinti asmenų su negalia aptarnavimą. Buvo įsteigta papildoma konsultanto pareigybė, atliktas patalpų pritaikymo asmenims su regos negalia vertinimas, ruošiamasi atnaujinimo darbams, surengti mokymai personalui.

Pranešta, kad taip pat sprendžiamas klausimas dėl eilių valdymo sistemos pritaikymo asmenims su regos negalia, kad jie turėtų galimybę ja naudotis savarankiškai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ar

ar portretas
gal darbuotoja, kad gautų tą kėdę kažkam nemažus pinigus susimokėjo, tai bijo sėdynę pakelti, klientui padėdama, kad kas nors kitas jos galimai pelningos darbo vietos neužimtų? Žinau atvejį, kai vienas galingas diedas iš Šilainių susiveikė invalidumą, nors pats garaže mašinas remontuodavo...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių