Saldainiai su kirmėlėmis: signalų „Norfoje“ buvo ir anksčiau – pasitvirtino trys skundai iš keturių

Po nemalonaus radinio saldumynuose Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) pateikė savo įžvalgas.

„Kirmėlių incidentas“

„Rašau dėl kirmėlių saldainiuose incidento“, – į portalą kauno.diena.lt kiek anksčiau kreipėsi skaitytoja. Ji nurodė, kad spalio 20 d. pirko prekių Vilniaus „Norfoje“, esančioje Zujūnų g. 1.

„Vakare atsikandau saldainio „Raudonoji aguona“ ir saldainio kitoje pusėje pamačiau besirangančią šlykščią kirmėlę. Po tokio įvykio, vėmiau visą vakarą nuo šleikštulio, patyrus tokią bjaurastį. Pralupau ir kitus saldainius, radau ir daugiau kirmėlių, kituose ir voratinklių. Saldainiai „Pupa“, taip pat neaišku kokio senumo, nes visiškai išblukę“, – teigė moteris.

Pridūrė, kad šioje parduotuvėje jai tekę nusipirkti sugedusių pieno produktų, kad yra jautęsis „sugedusio maisto kvapas kai kuriuose skyriuose“.

Išimti iš prekybos

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas Darius Ryliškis portalui kauno.diena.lt komentuodamas skaitytojos teiginius atsiprašė.

„Nors prekės yra tikrinamos reguliariai ir, suprantama, laikomos lentynose nustatytomis sąlygomis, kartais tokių nemalonių dalykų pasitaiko. Šioje parduotuvėje atliekamas visų saldainių patikrinimas, o minimi saldainiai buvo išimti iš prekybos ir perduoti utilizuoti. Apie įvykį informuotas gamintojas AB „Vilniaus pergalė“, – nurodė D. Ryliškis.

Jo žiniomis, bendrovės administracija nurodė kitoms tinklo parduotuvėms atlikti analogiškus patikrinimus dėl šių saldainių. Priminė, kad pirkėjas įsigijęs netinkamą gaminį, gali kreiptis į parduotuvę, ir jam bus grąžinti pinigai.

„Įvykus incidentui parduotuvėje dėl konkrečios prekės, dažniausiai atliekamas tos rūšies maisto prekių patikrinimas ir kitose tinklo prekybos centruose. Paprastai, vienoje parduotuvėje nustatytų prekės trūkumų kituose prekybos taškuose neaptinkama. Dažniausiai tai būna konkrečios prekės atskiroje parduotuvėje problema, kuri nedelsiant yra sprendžiama“, – komentavo atstovas.

Tik estetinė problema

VMVT Viešųjų ryšių skyriaus atstovai portalui kauno.dienna.lt teigė, kad saldainiuose rasti kenkėjai, tikėtina, yra maistinių kandžių vikšrai. „Maistinės kandys nėra pavojingos, neišskiria kenksmingų medžiagų, vartotojui tai būtų estetinė maisto produkto problema“, – ramino atstovai.

Nurodė, kad maistinės kandys įsiveisia miltuose, dribsniuose ar sausuose pusryčiuose, riešutuose, šokolade, sausainiuose, džiovintuose vaisiuose, vaistažolėse ar net naminių gyvūnų sausame maiste.

„Siekiant apsisaugoti nuo šių aruodinių kenkėjų būtina vykdyti jų prevenciją ir užtikrinti patalpų, kuriose ruošiamas bei laikomas maistas, švarą. Maistinių kandžių vystymuisi įtakos turi keletas faktorių – pirmiausia tai ir žaliavų ar sudedamųjų dalių (pvz., grūdų, riešutų) laikymo sąlygos. Į sandėlius kenkėjai gali patekti, jei sandėliavimo patalpos valomos ir dezinfekuojamos nepakankamai“, – teigė tarnybos darbuotojai.

Maisto gamybos ir prekybos įmonės, siekdamos užtikrinti savo produktų saugą ir kokybę, turi įgyvendinti griežtas kenkėjų kontrolės ir prevencijos priemones. Gamybos patalpose ir sandėliuose turi būti įrengta gera ventiliacija, užtikrinama švara, patalpos periodiškai valomos ir dezinfekuojamos, kenkėjų naikinimui įrengiamos gaudyklės, skraidantiems vabzdžiams – specialūs šviestuvai. Visos gamybos įmonės ir prekybos centrai turi sudaryti sutartis su specializuotomis kenkėjų kontrolės įmonėmis, kurios reguliariai atlieka dezinfekciją, dezinsekciją ir deratizaciją.

Vėmiau visą vakarą nuo šleikštulio, patyrus tokią bjaurastį.

Parduotuvių planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis VMVT kasmet patvirtinamais planais, atsižvelgus į parduotuvei priskirtą rizikos grupę.

Taip pat yra atliekami neplaniniai patikrinimai gavus vartotojo pranešimą (skundą) ar kitą informaciją, apie galimai pažeidžiamus maisto tvarkymo reikalavimus reglamentuojančius teisės aktus.

„Nurodyta parduotuvė yra priskirta mažos rizikos grupei (tikrinamo periodiškumas vieną kartą per trejus metus). Nuo 2022 m. iki 2023 spalio 20 d.  tikrinta keturis kartus pagal gautus vartotojų skundus, iš kurių trys skundai buvo pagrįsti“, – nurodė VMVT.

Pridūrė, kad vartotojai, įsigiję produktą, kuris, tikėtina, yra užterštas aruodiniais kenkėjais, visuomet gali jį grąžinti į prekybos vietą, iš kurios jis buvo įsigytas, pateikiant įsigijimo čekį, ir atgauti už jį sumokėtus pinigus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

naujadaras

naujadaras portretas
saldainis su kirmėle - kirmėlainis

Nepatikėsit?

Nepatikėsit? portretas
O aš per Kovido isteriją, kai visi pirko maisto prekes maišais, nusipirkau IKI pardaviklėj 2 kg cukraus ir radau abiejuose maišeliuose kirminų. Tokių šviežutėlių, besiraitančių, kad vos neapsivėmiau. Visais pasenusiais, sukirminuotais produktais atsikratė prekybininkai ir tiekėjai per tą mūsų baimę, žinodami, kad mes durniai, vistiek nupirksim.

X

X portretas
O ką veikia maisto ir veterinarijos tarnyba? Juk jie turėtų reguliariai tikrinti. Juk užtai algas gauna.
VISI KOMENTARAI 26

Galerijos

Daugiau straipsnių