Taksi pakeis traukinys

Susisiekimo ministerija aplenkė idėjomis netrykštančią savivaldybę – oro uostą siūlo pasiekti traukiniu. Jis taupytų ne tik laiką, bet ir nervus, nes aplenktų spūstyse įstrigusius taksi ir autobusus.

„Atstumą nuo Geležinkelio stoties iki oro uosto žmonės galėtų įveikti per 10–12 minučių važiuodami traukiniu“, – Susisiekimo ministerijos idėją paaiškino ministerijos sekretorė Liudmila Zumerienė. Tuo labiau kad bėgiai šiame ruože jau yra, tik jais iki šiol vežami kroviniai.

p>„Tereikia paleisti važiuoti keleivinį traukinį, kokį „Lietuvos geležinkeliai“ šį rudenį kaip tik gaus. Juk šalia Geležinkelio stoties yra Autobusų stotis. Iš jos galima nuvykti į bet kurią Lietuvos vietą, todėl susisiekimas būtų kur kas patogesnis“, – įsitikinusi ji. Nauja geležinkelio linija Vilnius–Kirtimai–Valčiūnai–Stasylos galėtų važiuoti ne tik oro uosto keleiviai, bet ir Kirtimų gyventojai, kuriems sutrumpėtų kelionė į darbą.

Bijo prarasti ramybę

Šalia oro uosto esančių Kirtimų gyventojai į tokią iniciatyvą reaguoja nevienareikšmiškai. „Na ir kas, kad kelionė bus trumpesnė. Važinėsis traukiniu tik narkomanai, čia jų dalios palengvinimas“, – nukirto Kirtimų gyventoja Laima. L.Zumerienė neslėpė, kad vos paskelbus tokią idėją, į jos elektroninio pašto dėžutę pradėjo plaukti skundai ir net grasinimai. Nors projektas dar tik pirmos stadijos, viena Kirtimų gyventoja jau ruošiasi kreiptis į Strasbūro Žmogaus Teisių Teismą, Pasaulio sveikatos organizaciją, įvairias ES institucijas.

Žada netriukšmauti

„Negali kiekvienam žmogui išaiškinti, kad norime tai padaryti dėl jų pačių gerovės. Juk triukšmas ne tik nedidės, bet bus mažesnis. Traukiniai yra dauboje, o namai viršuje, todėl pro juos važiuos mažiau automobilių, nesusidarys spūsčių ir patys žmonės patogiau važiuos į miestą. Visame pasaulyje žmonės traukiniais keliauja, norime, kad ir pas mus būtų patogu. O žmonės net neįsigilinę ima keikti“, – apgailestavo susisiekimo ministerijos sekretorė.
Triukšmą ribos ne tik tai, kad traukiniai važiuos dauba, bet ir naujos geležinkelių technologijos. „Čia sovietmečiu buvo tokie bėgiai, kur kas dvidešimt penkis metrus – sandūra, todėl jie taip garsiai ir dardėdavo“, – tikino L.Zumerienė.

Savivaldybės viešojo transporto poskyrio vedėjas Kastytis Lubys:

Kategoriško ne šiai idėjai mes tikrai nesakome. Tačiau turime viską apsvarstyti, iškyla dar labai daug klausimų: kiek kainuos bilietai, kaip bus dėl lengvatinio keleivių vežimo ir panašiai. Reikia atsižvelgti į tai, kad į Vilniaus oro uostą neatskrenda tiek keleivių, kad juos reikėtų traukiniais išvežioti. Ten yra autobusai, iš Autobusų stoties iki oro uosto galima nuvažiuoti per 15 minučių. Be to, vasaros pabaigoje bus atidarytas Rodūnios viadukas, kuriame bus penkios eismo juostos, todėl susisiekimas su oro uostu bus dar paprastesnis. Bet mes su Susisiekimo ministerija dėl šio projekto dar diskutuosime.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių