Už grotų – automobilis: apie ką turėtume susimąstyti?

Lietuvoje pradedama kampanija „Nebūkime nusikaltimo bendrininkais, neleiskime išgėrusiems važiuoti“, raginanti prisiimti moralinę atsakomybę ir netoleruoti už vairo sėdančių neblaivių vairuotojų.

Vilniuje, Nepriklausomybės aikštėje, Gedimino prospekto ir Goštauto gatvių sankirtoje, ketvirtadienį buvo pademonstruotas įkalintas automobilis – raudona mašina atsidūrė už grotų. Tokiu simboliu siekiama, kad ir praeiviai, ir vairuotojai susimąstytų apie moralinę atsakomybę.

Vien per pirmąjį 2024-ųjų metų pusmetį dėl neblaivių vairuotojų kaltės jau žuvo keturi, o sužeisti net 157 asmenys. Du neblaivūs vairuotojai mirtinai sužalojo kitus eismo dalyvius, dar du žuvo vairuodami neblaivūs.

Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys sako, kad policijos pareigūnai kasmet keliuose vidutiniškai sulaiko 10 tūkst. neblaivių vairuotojų.

„Skaičiai verčia mus sunerimti ir ieškoti būdų, kaip spręsti problemą. Tikrai sulaukiam nemažai pranešimų iš gyventojų, vairuotojų apie neadekvatų elgesį, policija greit reaguoja, dažnai būna, kad pasiteisina tokie pranešimai, žmonių aktyvumas yra skatintinas ir tai didelė pagalba visiems mums saugiai dalyvauti eisme“, – spaudos konferencijoje Vilniuje ketvirtadienį sakė V. Grašys.

Tai labai liūdina, tai rodo toleranciją tokiems vairuotojams. Tyla ragina nusikalsti, nebūkime nusikaltimo bendrininkais ir neleiskime išgėrusiems važiuoti.

Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius sako, kad išgeriantys vairuotojai linkę pervertinti savo galimybes, savo vairavimo įgūdžius.

„Vairuotojas pervertina savo blaivumą, savo galimybes, įgūdžius vairuoti, tas įsitikinimas yra labai klaidingas ir atveda prie labai skaudžių pasekmių“, – sakė G. Lukošius.

Statistika rodo, kad net 84 proc. aplinkinių, matę girtą už vairo sėdantį vairuotoją, nesiėmė jokių veiksmų, kad užkirstų tam kelią. 9 iš 10 apklaustųjų nebūtų linkę vakarėlio metu įsikišti ir neleisti neblaiviam sėsti už vairo. Žmonės nenori gadinti santykių su tokiu vairuotoju, su juo susipykti, mano, kad konfliktas dėl vairavimo išgėrus gali turėti įtakos jų santykiams ateityje ir bendravimui, nenori atrodyti teisuoliais.

„Tai labai liūdina, tai rodo toleranciją tokiems vairuotojams. Tyla ragina nusikalsti, nebūkime nusikaltimo bendrininkais ir neleiskime išgėrusiems važiuoti“, – sako G. Lukošius.

Lietuvos transporto saugos administracijos komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė ragino gyventojus nebūti pasyviais stebėtojais.

„Norime pasakyti, kad ne tik vairuotojas turi prisiimti atsakomybę – atsakomybę turi prisiimti ir šalia esantys mes, esantys šalia vairuotojo. Vairuoti išgėrusiam yra nusikaltimas, asmuo, kuris pasyviai stebi situaciją ir leidžia išvažiuoti žmogui, kuris yra vartojęs alkoholio, jo nesustabdo, yra nusikaltimo bendrininkas. Ji taip pat yra kaltas dėl to, jeigu įvyks nelaimė kelyje. Negalime likti abejingi vairuotojui, kuris išėjęs iš baro ketina vairuoti automobilį“, – sakė ji.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių