Vilniaus viešojo transporto vadovų veikla įvertinta neigiamai

Vilniaus valdžios valdomos įmonės Vilniaus viešasis transportas (VVT) stebėtojų taryba antradienį neigiamai įvertino Arūno Šikštos vadovaujamos valdybos ir įmonės generalinio direktoriaus Gintaro Maželio veiklą.

Tačiau įmonės vadovai kol kas lieka savo postuose.

Valdybos ir generalinio direktoriaus veiklą neigiamai įvertino keturi iš septynių tarybos narių, tam nepritarė tik Liberalų sąjūdžio nariai, įskaitant ir tarybos pirmininką Šarūną Skučą.

„Neigiamas ar teigiamas vertinimas neatspindi visos realios situacijos, tai yra daugiau politizuotas dalykas. Įmonėje gerų darbų yra labai daug padaryta, bet, deja, jie yra nevertinami, o vertinamos smulkmenos, kurios tikrai yra taisytinos, tačiau nėra kertinės“, - BNS sakė stebėtojų tarybos nariys liberalas Linas Kvedaravičius.

Pasak jo, dėl neigiamo įvertinimo VVT vadovybė nesikeis.

„Neigiamas vertinimas nėra nepasitikėjimo pareiškimas, tai du skirtingi dalykai. Kiekviename darbe galima dirbti geriau, to mes ir palinkėsime valdybai. Norime, kad ir komunikacija būtų geresnė, ir dokumentų paruošimas vyktų kokybiškiau, ir pasitikėjimas tarp stebėtojų tarybos ir valdybos būtų didesnis“, - tvirtino L.Kvedaravičius.

Tuo metu kitas stebėtojų tarybos narys, „Lietuvos sąrašo“ atstovas Liutauras Stoškus teigė, kad jo sprendimą neigiamai įvertinti vadovų veiklą visų pirma lėmė labai prastai organizuotas tiek valdybos, tiek stebėtojų tarybos darbas.

„Valdyba labai prastai komunikavo apie priimamus sprendimus, neretai jie buvo vienas kitam prieštaraujantys (....) Iki šiol neturime strategijos, nežinome, kokią įmonę valdyba įsivaizduoja turėti ateityje. Negalėčiau šio priekaišto priskirti vien tik valdybai, nes ir jos darbą kuruojantys liberalai to (strategijos - BNS)nereikalavo, mums sunkiai sekėsi įrodyti, kad toks dalykas reikalingas. Dabar jau pati taryba priėmė sprendimą, kad valdyba turi tokį dokumentą turėti“, - BNS aiškino L.Stoškus.

Valdybai vadovaujantis A.Šikšta į pareigas paskirtas netrukus po to, kai pasitraukė iš Vilniaus savivaldybės tarybos, kur priklausė Liberalų sąjūdžio frakcijai.

Jis pripažino, kad daug nesutartimų kilo dėl prieštaringai vertinamo planuojamo 150 autobusų įsigijimo.

Opozicinės Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) atstovas Algis Čaplikas yra teigęs, kad VVT valdyba dar pernai liepą nutarė įsigyti veiklos nuomos būdu 150 autobusų. Tuomet tarybai nurodyta, kad autobusų nuoma aštuoneriems metams be teisės juos įsigyti kainuotų 55 mln. eurų. Kilus diskusijoms dėl šio pirkimo skaidrumo, pernai lapkričio 16-ąją valdyba nutarė pakeisti sprendimą bei autobusus įsigyti jau lizingo būdu, o reikiama suma įsigijimui numatyta 40,5 mln. eurų.

„Mes investuojame 40 mln. eurų į autobusų parko atnaujinimą, tačiau kodėl tik autobusų? Kodėl reikia būtinai, kad jie būtų iki penkerių metų senumo? Kodėl mes visiškai neinvestuojame į troleibusų parką? Visi šie klausimai iki šiol liko neatsakyti. Mes tik dabar pradedame šnekėti, kad atnaujinsime ir kontaktinį tikslą, ir elektrinį transportą, bet kiek tam reikėjo pastangų“, - piktinosi L.Stoškus.

Jo teigimu, stebėtojų tarybai taip pat sunkiai sekėsi į posėdžius pasikviesti tiek A.Šikštą, tiek daugelį kitų valdybos narių.

„Akivaizdu, kad ta atmosfera nekėlė pasitikėjimo, nebuvo aišku kuo valdyba užsiima, kokius uždavinius sprendžia, kokius tikslus kelia įmonei ir taip toliau. Visi šitokie dalykai ir buvo pagrindiniai, dėl kurių aš balsavau už neigiamą vertinimą“, - BNS tvirtino L.Stoškus.

Jis sakė antradienį teikęs siūlymą ir dėl Š.Skučo atstatydinimo, tačiau tam pritarė trys tarybos nariai. Nesulaukęs palaikymo, L.Stoškus teigia ketinantis pats pasitraukti iš stebėtojų tarybos.

„Tikrai nebematau galimybės dalyvauti tame darbe. Man atrodo, kad dabartinis stebėtojų tarybos darbo organizavimas diskredituojamas tarybos narių veiklą. Aš šiandien žodžiu pareiškiau, kad traukiuosi, ir teiksiu tarybai šitą pareiškimą“, - sakė L.Stoškus.

Vilniaus miesto taryba vasario viduryje nusprendė įpareigoti VVT per 3 mėnesius parengti ilgalaikę įmonės veiklos vystymo strategiją, kiekybinius vertinimo rodiklius.

Miestas nori įsigyti 100 dviejų ašių ir 50 trijų ašių autobusų, kurie atitinka šiuolaikinius ekologijos standartus. Juos numatoma išpirkti per 8 metus. Taryba dar sausį palaimino patį VVT pirkimą - šiuo metu potencialūs tiekėjai gali susipažinti su sąlygomis viešai, pats konkursas bus paskelbtas, kai kitame tarybos posėdyje tam pritars taryba.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
lyberastu proteze;---priprisiekiu ...pirst pirst kriu kriu kriu.......

Lauk

Lauk portretas
Vyt lauk tokios įmonės vadovus
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių