- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus gatvių pakeitimai ir toliau neramina ne tik gyventojus, bet ir ekspertus, informuoja LNK.
„Kaip pokyčiai? Pažiūrėkite, ar čia normalu? Čia durnių laivas. Va, ką aš galiu pasakyti“, – piktinosi vilnietė.
„Žmonės pasimetę, nežino, kaip čia važiuoti reikia. Nepravažiuoja“, – tikino kita pašnekovė.
„Pirma, reikėjo persodinti žmones ant viešojo transporto. Padaryti visas sąlygas. O tada jau galima ir kelius siaurinti, bet čia darosi atvirkščiai“, – nuomone dalijosi vilnietis.
Pakeitimai avarijų nesumažino
Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus teigimu, nauji pakeitimai turėtų sumažinti avaringumą, tačiau statistiniai duomenys atskleidžia, kad avarijų tik dar labiau išaugo. Štai Naugarduko gatvėje iki rekonstrukcijos per metus – keliasdešimt eismo įvykių. Tad įvykių išaugo beveik 40 proc.
Vairuotojai tikina, kad tokio avaringumo priežastys – akylai pastebimos. „Kuo daugiau tokių gatvių bus perdaroma, jų bus tik daugiau. Todėl, kad visos tos salelės, medžiai ir visa kita užstoja matymo zoną. Labai blaško dėmesį. Tau dėmesį nukreipia bet kuris stulpas, bet kuris kelio ženklas. Tai ką kalbėti apie žydinčius ar lapuočius medžius“, – teigė Automobilininkų sąjungos viceprezidentas Tomas Būdvytis.
Ekspertai priduria – priimti sprendimai gali būti neteisingi. „Reiškia, kad sprendimas padarytas neteisingas. Taip ir galime paaiškinti. Reiškia, reikia keisti ir galbūt tokiose vietose modeliuoti situaciją, kaip galima pravažiuoti“, – situaciją komentavo miestų planavimo specialistė Marija Burinskienė.
Kelių direkcija savivaldybės gatvių užmojo nekomentuoja, tačiau buvęs jos vadovas tikina, kad tokia situacija galėjo susidaryti dėl to, kad savivaldai palikta per daug laisvės spręsti. „Miesto tas dokumentas, kuris reglamentuoja visa tai, yra dar pakankamai senas ir miestai turi su savo infrastruktūra elgtis, kaip jie nori“, – teigė buvęs Automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodelis.
Tad savivaldybė, naudodamasi biurokratinėmis spragomis, ir rengdama pertvarkas, anot ekspertų, neatsižvelgia į gatvių kategorijų lygius. „Tai yra jungiamosios gatvės, kurių kategorijos yra pakankamai aukštos ir mes sudarome sudėtingumą pravažiuoti iš vieno rajono į kitą. Tai nėra vietinės gatvės, kur būtų galima daryti tokius drastiškus keitimus“, – kalbėjo miestų planavimo specialistė M. Burinskienė.
Norėjo lygiuotis į Niujorką?
R. Šimašius tikino, kad pokyčiai paremti Niujorko gatvių struktūra. Tačiau buvęs Automobilių kelių direkcijos vadovas atkerta, kad tai, kas veikia užsienyje – ne mums. „Prisideda klimatinės sąlygos – mes turime šaltesnes žiemas, nei dalis Vakarų Europos. Tai reiškia, tam tikrose vietose mums sniegą reikia sandėliuoti gatvėse, dažniau valyti ir t. t. Tada mes turime mentalitetą – kultūrinį“, – teigė E. Skrodelis.
Jis taip pat įžvelgia grėsmę, kad vienam miestui susigalvojus savas taisykles, bus išbalansuota visa eismo taisyklių sistema. „Mes turėtume turėti visuose miestuose vienodą infrastruktūrą: vienodo tipo gatves, vienodas sankryžas, kad vairuotojai žinotų, kaip jiems elgtis susitikus vienokią ar kitokią kliūtį“, – tikino E. Skrodelis.
Kad nauji pakeitimai ne pakeliui, yra išsakiusios ir specialiosios tarnybos. Anot priešgaisrinės tarnybos atstovų, į pagalbą teks reaguoti per tą patį laiką, bet tai padaryti bus sudėtinga, o pasitarti iš anksto savivaldybė nepanoro. „Dėl gatvių standarto savivaldybė nesikreipė į mus. Mes tik buvome specialiosios tarnybos pakviestos į pristatymą gatvių standarto, su kuriuo tuo metu susipažinome. Šiai dienai susipažinę mes matome, kad tam tikrų niuansų gali atsitikti ir rizika, operatyviam reagavimui įtakos gali turėti“, – teigė Vilniaus priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininko pavaduotojas Evaldas Tamašauskas.
Aistros dėl vaivorykštės spalvų perėjos
O kai kurie Vilniaus mero sumanymai jau sulaukė ir policijos pareigūnų dėmesio. „Reguliuojamos pėsčiųjų perėjos dalyje atsirado spalvotas kelio dangos elementas“, – situaciją komentavo Vilniaus apskrities policijos atstovas Jevgenijus Liepis.
Vaivorykštės spalvų perėją pareigūnai aiškina kaip eismo reguliavimo elementą ir prašo savivaldybės laikytis galiojančių standartų. „Yra Kelių eismo taisyklės yra taip pat susisiekimo ministro įsakymu patvirtintos taisyklės, kurios numato tam tikrus standartus. Jeigu pažiūrėsime, pavyzdžiui, Kelių eismo taisykles, tai yra pavaizduota reguliuojama pėsčiųjų perėja – akivaizdžiai matosi, kad jos vidinis plotas yra vienspalvis. Tai mes manome, kad tai gali sukelti tam tikras konfliktines situacijas toje vietoje, gali sukelti galbūt nesusipratimų ir kitų pavojingų situacijų“, – teigė policijos atstovas.
Tačiau savivaldybė teisinasi, kad tai – meninė instaliacija ir galutinį žodį tars tik teismas. „Meninė instaliacija yra nelaikoma eismo reguliavimo priemone ir manome, kad ji neturėtų būti pašalinta“, – teigė Vilniaus savivaldybės administracijos direktorė Lina Korizienė.
Visi naujo standarto gatvių pakeitimai yra įgyvendinami palaipsniui. Savivaldybė yra tikinusi, kad jei gyventojai ar įmonės pastabas išsakys, į jas bus bandoma atsižvelgti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniečiai nustebę: apžvalgos aikštelėje žvilgsniai krypsta ne į panoramą, bet į nudistus
Vienas labai įdomus sprendimas nustebino vilniečius. Aplankę vieną gražiausių Vilniaus panoramų, kuri yra Verkių parko dalis, vilniečiai pakraupo – priešais įkurtas vienintelis sostinėje nudistų paplūdimys. Tad žvilgsnis tikrai kryps...
-
Vilniečiai nustebę: apžvalgos aikštelėje žvilgsniai krypsta ne į panoramą, bet į nudistus
Vienas labai įdomus sprendimas nustebino vilniečius. Aplankę vieną gražiausių Vilniaus panoramų, kuri yra Verkių parko dalis, vilniečiai pakraupo – priešais įkurtas vienintelis sostinėje nudistų paplūdimys. Tad žvilgsnis tikrai kryps...
-
Riaušių prie Seimo byloje kaip liudytoją apklaus eksparlamentarą K. Bartoševičių
Vilniaus miesto apylinkės teismui nagrinėjant 2021 m. riaušių prie Seimo bylą, teisme šią savaitę ketinama apklausti eksparlamentarą, šiuo metu dėl galimų seksualinių nusikaltimų prieš vaikus teisiamą Kristijoną Barto&s...
-
Dviem asteroidams suteikti Vilniaus universiteto rektorių vardai1
Tarptautinė astronomų sąjunga dviem asteroidams suteikė Vilniaus universiteto rektorių vardus. ...
-
Balsavę vilniečiai: su šiuo kandidatu buvo visokių kabliukų4
Sekmadienį vykstant antrajam prezidento rinkimų turui, savo balsą atiduoti atėję piliečiai teigia, kad pagrindinis jų pasirinkimo motyvas – kandidatų principingumas ir politinė patirtis. Kaip prioritetinę užduotį naujai išrinktam prezi...
-
Naujiems S. Nėries ir L. Giros gatvių pavadinimams sostinėje – 1,8 tūkst. siūlymų5
Per mėnesį sostinės savivaldybė sulaukė beveik 1,8 tūkst. siūlymų naujiems Salomėjos Nėries ir Liudo Giros gatvių pavadinimams, gyventojai ir savivaldybės komisija iš jų išsirinks po tris variantus. ...
-
Vilniuje – dronų konstravimo dirbtuvės5
Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje šeštadienį rengiamos dronų konstravimo dirbtuvės. ...
-
Buvusios areštinės pastato teritorijoje – dingusios pilies papilys ir vertingi radiniai1
Lietuvos nacionalinio muziejaus teritorijoje atrastas XIV a. sudegintos Kreivosios pilies įtvirtintas papilys – nuoroda į senojo Vilniaus istoriją, sako tyrimams vadovavęs archeologas Atas Žvirblys. ...
-
„Maxima“ ieško sezoninių darbuotojų vasarai: darbostogos su karjeros galimybėmis6
Vasaros sezonui besiruošiantis didžiausias šalies darbdavys prekybos tinklas „Maxima“ skelbia papildomų darbuotojų paiešką – siūlomos pozicijos poilsiautojų pamėgtuose miestuose prie jūros ir ežerų. Palangoje, N...
-
Kyviškių aerodrome rengiama Dronų diena1
Krašto apsaugos ministerija (KAM) ir Gynybos resursų agentūra penktadienį Vilniaus rajone, Kyviškių aerodrome, organizuoja Dronų dieną. ...